Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin!!
Härlig samling! Du är inte så mycket för datumbubbla va?
Korret gissat. Tyvärr är det jo inte alltid det går att välja bort så finns klockor med datum i samlingen också, men kan jag välja bort datum så gör jag detHärlig samling! Du är inte så mycket för datumbubbla va?![]()
Vilket i dagens pengar inte är i närheten av vad en ny explorer 2 kostar, galet.Träffade just på en man som hade en sån här:
![]()
Han hade köpt den 1974 och priset var då 2500 kronor. Hans kompis skulle dock också köpa en och eftersom de skulle ha två så lyckades de pruta ner priset till 2000 kronor styck.![]()
Enligt SCBs prisomräknare motsvarar 2000sek 1974 12 678,22 idag..Vilket i dagens pengar inte är i närheten av vad en ny explorer 2 kostar, galet.
Precis!Enligt SCBs prisomräknare motsvarar 2000sek 1974 12 678,22 idag..
inte i närheten..
Blev inte så dumt tycker jag. 116610LN på zuludiver tropical![]()
Inte ett dåligt nyförvärv IMHO!Nyförvärvad 124060![]()
![]()
YM och GMT har något av samma karaktär, så för att ha lite omväxling skulle jag behålla OP’nJag försöker hålla i principen 1 klocka in 1 klocka ut. Tanken är att skaffa en GMT i stål och rosé eller en submariner med den gröna ringen. Så vore intressant att höra vilken av nedan ni i forumet skulle säga ska bort.![]()
Jag tänker på samma sätt som dig, men var nyfiken att höra om någon resonerade helt annorlunda.YM och GMT har något av samma karaktär, så för att ha lite omväxling skulle jag behålla OP’n
Behåll bådaJag tänker på samma sätt som dig, men var nyfiken att höra om någon resonerade helt annorlunda.
Det är inget fel att ha flera snarlika ur, om det är ett utförande man föredrar. Sen har ju inte YM något supercase utan liknar mer Daytona så helt lik GMT/Sub är den inte ändå.Jag försöker hålla i principen 1 klocka in 1 klocka ut. Tanken är att skaffa en GMT i stål och rosé eller en submariner med den gröna ringen. Så vore intressant att höra vilken av nedan ni i forumet skulle säga ska bort.![]()
Har ju en till klocka utanför bilden. Har jag mer än tre slutar det med att en aldrig använda.Behåll bådade e la gött med tre mumsiga ur?
Då kan du ju ta fram en vid speciella tillfällen som är göör fin, en till handla och en till all helg öl!Har ju en till klocka utanför bilden. Har jag mer än tre slutar det med att en aldrig använda.
önskar jag lyckades rotera bland flera klockor, men är ingen samlare utan mer en brukare
Det ar gott med ol...Då kan du ju ta fram en vid speciella tillfällen som är göör fin, en till handla och en till all helg öl!![]()