Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från rolex instagram. Vad är det vi ser? Slät ring och kronskydd?![]()
Precis, en skydweller bygger ju till stor del på den patenterade bezelfunktionen? Kanske funkar även med slät ring men känns opraktiskt i den mening att det lär va svårt att få grepp, samt lämnar fula fingeravtryck på den polerade ytan.Ser ut som något helt nytt nästan? Skydweller med smooth bezel? Känns opraktiskt dock, haha.
Millgauss med kronskydd?
Blev lite osäker nu... Gissade först på Air King, men case:t ser väldigt tjock ut. Kolla bandhornen. Påminner mer om Deep Sea
![]()
![]()
Lutar åt en ny modell då. Kom på att Air King inte har kronskyddMen hur tänker du kring den blanka bezeln? Finns väl inget idag som har blank bezel + kronskydd?
Det här känns inte som en Air King men tänker att det nog kan komma en ny sådan nu ändåLutar åt en ny modell då. Kom på att Air King inte har kronskydd![]()
ExpII krona och kronskydd, men slät ring likt ExpI..Från rolex instagram. Vad är det vi ser? Slät ring och kronskydd?![]()
Det var väl inte den förmodade GMTn? Har för mig att det var den förmodade YM?Ny GMT Master ? Och oOo på kronan betyder visst vitguld….
Vore märkligt att peta på explorer redan ett år efter nya uppdateringarna, men vem vet. Det är ju Rolex.ExpII krona och kronskydd, men slät ring likt ExpI..Exp1.2???
Kanske gör pepsi varianten med coke också? Några år med wg innan SS kommerNy GMT Master ? Och oOo på kronan betyder visst vitguld….
Funderade också på detta. Men platinum Skydweller känns väl inte helt otänkbart på tioårsjubileet för modellen? Och därtill är ju slät bezel historiskt väldigt platinum kompatibelt. Rolex väl t.o.m. tidigare kommunicerat (eller om det bara är spekulationer) at de inte kunnat lösa fluted bezel i plat?Precis, en skydweller bygger ju till stor del på den patenterade bezelfunktionen? Kanske funkar även med slät ring men känns opraktiskt i den mening att det lär va svårt att få grepp, samt lämnar fula fingeravtryck på den polerade ytan.
Jag skulle nästan gissa på en ny modell, alternativ milgauss![]()
Och ingest datum?Från rolex instagram. Vad är det vi ser? Slät ring och kronskydd?![]()
Snygg spaning! Inte tänkt så långtFunderade också på detta. Men platinum Skydweller känns väl inte helt otänkbart på tioårsjubileet för modellen? Och därtill är ju slät bezel historiskt väldigt platinum kompatibelt. Rolex väl t.o.m. tidigare kommunicerat (eller om det bara är spekulationer) at de inte kunnat lösa fluted bezel i plat?
Ja vem vet![]()
Ja precis vad jag tänkte. Det vi får fram i videon är ju faktiskt tre (kan vara fyra) olika modellerBe prepared to move skywards…= Air King, Skydweller & GMT Master om det är sky-tema
första bilden som du bifogat ser ut som gulguld?Ja precis vad jag tänkte. Det vi får fram i videon är ju faktiskt tre (kan vara fyra) olika modeller
Bild 1) en bild på krona som skvallrar om vitguld och vad som ser ut som en bezel för GMT/dykare.
Bild 2) En räfflad ring. Kan vi prata Skydweller?
Bild 3) Något svårgissat, men slät ring känns ju som AK eller MilG och på temat känns ju AK som en basic gissning
![]()
![]()
![]()
Bild 1 har triplock kan de vara en helgulds Sub nodate?Ja precis vad jag tänkte. Det vi får fram i videon är ju faktiskt tre (kan vara fyra) olika modeller
Bild 1) en bild på krona som skvallrar om vitguld och vad som ser ut som en bezel för GMT/dykare.
Bild 2) En räfflad ring. Kan vi prata Skydweller?
Bild 3) Något svårgissat, men slät ring känns ju som AK eller MilG och på temat känns ju AK som en basic gissning
![]()
![]()
![]()
Grattis! Önskar dig många underbar år framöver!Om 18år tillhör inte klockan mig
![]()
36mm right?Trevlig helg på er!
![]()