• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Håller med. Den är inte alls lika snygg som ex Batman, men ändå cool 😎

Hoppas den kommer, såvida det inte sker på Batmans bekostnad.
Ja ellerhur 🤪 sen får man se hur stor efterfrågan det kommer va på den, antagligen stor.

Jag håller med, enligt mig är Batman ikonisk och borde inte ersättas med den.

Tre prickar på kronan betyder triplock, inte vitguld.
Rolex Crown type.png

Fråga till er båda som väl har en hel del annat att jämföra med:

Hur bärs den relativt en modern sub t.ex.? Tänker att en 40mm YM ju bärs betydligt nättare än en 40mm sub så en 42mm YM kanske egentligen inte känns så mycket större än en 41mm sub tex?

har också tidigare avfärdat pga storleken men gillar mer och mer för varje livebild jag ser..
Jag kommer att svara ja. För mig är Yacht Master 40 en väldigt fin klocka, speciellt för mindre handleder (mindre än 18cm). Optiskt ser den mindre ut än till exempel GMT II (en annan rambredd och vinkel i förhållande till urtavlan), som också har en storlek på 40 mm. När det gäller 42mm Yacht Master så är det faktiskt ingen liten klocka och dess proportioner är helt annorlunda än 40mm versionen. Jag personligen gillar mindre klockor och jag trivs bäst i 40mm Batman. Den nya 41 mm Submariner är också ganska bra på min hand (som en påminnelse - jag har en 19 cm handled). Och är den bättre än sin föregångare tror jag det, eftersom den har ett bredare armband. Om en stund lägger jag upp bilder på alla klockorna i fråga i ordning; Sub 40mm, Sub 41mm, YM 40mm, YM 42mm, GMT II 40mm. Varför köpte jag inte YM WG 42mm? För det är en dyr klocka och den är dessutom gjord av gummi. Jag vet att Oysterflex är bekvämt, men något med komforten och övergripande visuella proportioner fungerade inte för mig. Kanske hade den uppmätta klockan inte ett gummisnitt perfekt till storleken på min handled ...

Låt mig bara säga att jag äntligen gjorde en handpenning för Daytona WG på Oysterflex.
20200816_103932-01.jpeg
20220321_145428-01.jpeg
20201202_162941-01.jpeg
20211022_182348-01.jpeg
20220329_155223-01.jpeg
20211120_092903-01.jpeg

Senast ändrad:
Jag kommer att svara ja. För mig är Yacht Master 40 en väldigt fin klocka, speciellt för mindre handleder (mindre än 18cm). Optiskt ser den mindre ut än till exempel GMT II (en annan rambredd och vinkel i förhållande till urtavlan), som också har en storlek på 40 mm. När det gäller 42mm Yacht Master så är det faktiskt ingen liten klocka och dess proportioner är helt annorlunda än 40mm versionen. Jag personligen gillar mindre klockor och jag trivs bäst i 40mm Batman. Den nya 41 mm Submariner är också ganska bra på min hand (som en påminnelse - jag har en 19 cm handled). Och är den bättre än sin föregångare tror jag det, eftersom den har ett bredare armband. Om en stund lägger jag upp bilder på alla klockorna i fråga i ordning; Sub 40mm, Sub 41mm, YM 40mm, YM 42mm, GMT II 40mm. Varför köpte jag inte YM WG 42mm? För det är en dyr klocka och den är dessutom gjord av gummi. Jag vet att Oysterflex är bekvämt, men något med komforten och övergripande visuella proportioner fungerade inte för mig. Kanske hade den uppmätta klockan inte ett gummisnitt perfekt till storleken på min handled ...

Låt mig bara säga att jag äntligen gjorde en handpenning för Daytona WG på Oysterflex.
20200816_103932-01.jpeg
20220321_145428-01.jpeg
20201202_162941-01.jpeg
20211022_182348-01.jpeg
20220329_155223-01.jpeg
20211120_092903-01.jpeg
Tack för svar, fina bilder!
Jag landar nog även här i att jag tycker 40mm YM ser bättre ut än 42mm men det är såklart högst personligt.

(men bäst av alla tycker jag pepsin är och det är den enda jag äger själv så det var ju tur haha)

Tror ni det finns en risk för prishöjning i samband med nylanseringarna imorgon? Utöver det, brukar släppen ske vid 00:00, eller mer mot förmiddagen?

Aah. Det är märkligt. Men det förändrar ju ingenting, eller?
Nja, nu vet vi ju vilka modeller det handlar om iaf. Det visste vi ju inte säkert innan.
Jag menar de kunde ju kallat gmtn för "rajtantajtan" i koden, iaf just vad det gäller Rolex som är så hypeat

edit: om inte hela läckan är fake men då är det hatten av till den som orkar lägga ner sig så in i helvete för att retas med oss nerdz

Nja, nu vet vi ju vilka modeller det handlar om iaf. Det visste vi ju inte säkert innan.
Jag menar de kunde ju kallat gmtn för "rajtantajtan" i koden, iaf just vad det gäller Rolex som är så hypeat

edit: om inte hela läckan är fake men då är det hatten av till den som orkar lägga ner sig så in i helvete för att retas med oss nerdz
Haha, med tanke på vilken hets det är gällande eventuellt nån ny färg på en tavla eller dyl så finns säkert nån som skulle göra något dyl.
Men samtliga nya modeller i den där listan känns ju som lågoddsare, inte förvånad alls.
En ny Daytona skulle dock välta klock-internet ;)

Haha, med tanke på vilken hets det är gällande eventuellt nån ny färg på en tavla eller dyl så finns säkert nån som skulle göra något dyl.
Men samtliga nya modeller i den där listan känns ju som lågoddsare, inte förvånad alls.
En ny Daytona skulle dock välta klock-internet ;)
Håller med 100%
Om nya GMTn blir 41 och de nuvarande ryker, som trf verkar vara inne på, så kan det nog också bli lite stökigt

Anledningen till att Sub blev 41 var ju för att motverka att den såg ut som ett block. GMT har inte haft samma tydliga designmiss.

Kan detta vara några av nyheterna kanske?

Personligen tycker jag det vore skumt med kronskydd på Air King. Borde inte rimligtvis Explorer I ha kronskydd i egenskap av bergsklättrar/äventyrsklocka före Air King som väl är en pilotklocka? Inte för att jag nödvändigtvis tycker att Exp I ska ha kronskydd heller. Lite kul ändå kanske.

YM:en tycker jag ser trevlig ut, en naturlig utveckling av nuvarande YM i rose på Oysterflex.

Grönsvart GMT ser inte snygg ut tycker jag.

1648587163654.png
1648587177080.png
1648587194183.png

Tillbaka
Topp