Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och det är bra, för den nya OP är en sådan bäver med fantastiska tänder.
Köpte en länk till en äldre Gmt och den kostade 11-12 så jag gissar att det är runt därTja. En fråga. Någon här som vet cirka vad det kostar att köpa en ny komplett länk till rolex sea-dweller 16600 hos en AD?
Ja, okej. Det låter troligt i så fall.Köpte en länk till en äldre Gmt och den kostade 11-12 så jag gissar att det är runt där
1983?
Dåvarande listpris 92100kr, så en vinst på 7900kr. Inte riktigt värt att bränna relationen med AD:n för.Ynka tusenlappar? Hur räknar du? Blir väl uppemot 20' om min matte är rätt. För du tror väl inte att klockan stannade i Sverige sedan inköp.
Men jag håller med om att det var efterblivet lägga ut kvittot. Om det stämmer vad som sägs så blir det inga fler klockor därifran för denne kund
Nej ’84.
Ok. Den var fin iaf!Nej ’84.
Trevlig bild! Blir mer och mer sugen på en 126200 på oyster. Känns verkligen som en bra kombo av sportigt och stiligt. Den blåa tavlan går inte av för hackorGlad Påsk!
Tackar @FreddeM Det är en kanonbra kombo faktiskt. Om jag inte minns fel har du haft både 126200 på Jubilee med blå tavla förut, sen ett par 126234 haha! DJ är grym!Trevlig bild! Blir mer och mer sugen på en 126200 på oyster. Känns verkligen som en bra kombo av sportigt och stiligt. Den blåa tavlan går inte av för hackor
Haha fan, avslöjad Det stämmer! Även en 116234 Alla har varit på jubilee. Just 126200 på jubilee kändes inte rätt alls, den gör sig helt klart bäst på oyster.Tackar @FreddeM Det är en kanonbra kombo faktiskt. Om jag inte minns fel har du haft både 126200 på Jubilee med blå tavla förut, sen ett par 126234 haha! DJ är grym!
Hur (om) upplevs skillnaden på en 116234 och en 126234 på jubilee?Haha fan, avslöjad Det stämmer! Även en 116234 Alla har varit på jubilee. Just 126200 på jubilee kändes inte rätt alls, den gör sig helt klart bäst på oyster.
Jag upplever att 116234 bärs marginellt större pga lite bulkigare boett. Tavlan är dock snyggare på den med rälsen som går runt i ytterkant. Indexen på 126234 är väl lite fetare också vilket ger en mer sportig känsla. Älskar jubileelänken på 116234 med sitt dolda lås men avsaknaden av mikrojustering gör att det blir lite drygt tycker jag..Hur (om) upplevs skillnaden på en 116234 och en 126234 på jubilee?
Vore intressant. Ksnske byta ner 41mm till 36..?
Dena ständiga jakt på det "perfekta".
Skulle aldrig ha köpt den där första Omegan, som skulle vara en "for life" klocka, utan hållt mig till kvarts seikos och liknande...
116234 bärs lite större och känns lite klumpigare än 126234, men 126234 är bättre och snyggare på alla sätt och vis imo. Att vissa gillar dolda claspen bättre än den nya kan jag förstå, men kan inte förstå vad det är folk gillar med rälsen på tavlanHur (om) upplevs skillnaden på en 116234 och en 126234 på jubilee?
Vore intressant. Ksnske byta ner 41mm till 36..?
Dena ständiga jakt på det "perfekta".
Skulle aldrig ha köpt den där första Omegan, som skulle vara en "for life" klocka, utan hållt mig till kvarts seikos och liknande...
116234 bärs lite större och känns lite klumpigare än 126234, men 126234 är bättre och snyggare på alla sätt och vis imo. Att vissa gillar dolda claspen bättre än den nya kan jag förstå, men kan inte förstå vad det är folk gillar med rälsen på tavlan
Tycker att det blir bättre balans med rälsen av någon anledning Men överlag är 126234 bättre.116234 bärs lite större och känns lite klumpigare än 126234, men 126234 är bättre och snyggare på alla sätt och vis imo. Att vissa gillar dolda claspen bättre än den nya kan jag förstå, men kan inte förstå vad det är folk gillar med rälsen på tavlan
Roulettedatum är nice. Synd att det togs bort.Kul också med datumet som skiftar i färg.
Ja, roluettedatum var en rolig detalj. Hade gärna sett de som en valmöjlighet på nya DJenTycker att det blir bättre balans med rälsen av någon anledning Men överlag är 126234 bättre.
Roulettedatum är nice. Synd att det togs bort.
Ny eller? Det ser ut som att det finns lite plast kvar på det nedre högra bandhornet?En spontanbild från påskdagens roadtrip….
Ganska ny, några veckor. Har inte hunnit/orkar bry mig om att pilla av allt.Ny eller? Det ser ut som att det finns lite plast kvar på det nedre högra bandhornet?
Brukar du pilla av och sedan plasta in dem igen? Med tanke på att din andra är inplastad i efterhandGanska ny, några veckor. Har inte hunnit/orkar bry mig om att pilla av allt.
Är det inte ett måste för AD:n att avlägsna all skyddsplast? Eller är den från en gråhandlare?Ganska ny, några veckor. Har inte hunnit/orkar bry mig om att pilla av allt.
Haha, jag länkade ju till sådan skyddsplast för Rolex-ur ett tag sedan. Kanske hittat forumets första användare?Brukar du pilla av och sedan plasta in dem igen? Med tanke på att din andra är inplastad i efterhand