• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

116234 bärs lite större och känns lite klumpigare än 126234, men 126234 är bättre och snyggare på alla sätt och vis imo. Att vissa gillar dolda claspen bättre än den nya kan jag förstå, men kan inte förstå vad det är folk gillar med rälsen på tavlan 🤔
Jag har en 116234 med silvertavla, och en 126300 med blå tavla.
Och jag tycker tavlan på 36an är behagligare att titta på.
Jag tycker ju iofs att avsaknaden av rälsen gör att det serbut som om nåt "saknas", sen tycker jag att minutsiffrorna vid timmarkeringarna på 126*** är rätt tråkiga, de ger klockan ett onödigt sportigt utseende. Men, man kan väl inte få precis allt :)

BB58 och DJ kommer du tröttna på. Exlorer 1 kommer du behålla 😉
Amen to that
Bild.jpeg

Sonen fyllde 18 för två veckor sedan och ville ha nedanstående klocka. Klockan definierad som ”kvinnoklocka”. Lyckades hitta en till ok pris på Chrono24 så på torsdag landar den. Som vanligt med tonåringar så är det säkert mitt fel om han inte gillar den 😊 (lånad bild).

Bilagor

• 4699D1BA-62FE-4FB1-BC2D-BC820F620384.png
    4699D1BA-62FE-4FB1-BC2D-BC820F620384.png
    360 KB · Visningar: 10
Sonen fyllde 18 för två veckor sedan och ville ha nedanstående klocka. Klockan definierad som ”kvinnoklocka”. Lyckades hitta en till ok pris på Chrono24 så på torsdag landar den. Som vanligt med tonåringar så är det säkert mitt fel om han inte gillar den 😊 (lånad bild).
Tonårskillar gillar mycket detaljer och bling, många killar har kanske nångång haft sin ”tjejiga” period i livet 😂 hoppas sonen gillar den! Vilken snäll förälder 🤪

Nu är väl det ändå du som ljuger? Den svarta var det, ett tag, men inte den vita! Den plastade jag av! Herregud KuntaKinte nu får du väl ändå besinna dig…
Se där! Ett riktigt Påsk-mirakel!

Hälsa din vän Kunta. Känns lite lustigt att du ropar ut hans namn när du skriver här på KS 🙃

Och går de ens att beställa idag? Enligt min mening nej.
Beror väl på hur bra kund en Rolex AD tycker att du är. Har du inte köpt på länge så finns ju risken att det kommer ta lång tid och på en Sub är ju frågan om man ens får stå i kö ifall man inte anses vara en bra kund.
Datejust verkar inte vara ett problem beroende om man besöker AD. Har en polare som i mars fick önskad konfiguration på en 36mm datejust efter en månad utan tidigare köp hos denna AD i Sthlm (vitguldsring, jubilee och blå motif tavla).

Tillbaka
Topp