• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

seikosha

Rolex
2-Faktor
Ref: 126200
DSC_0094~2.JPG
 
Senast ändrad:

Liam4

Breitling

FlipSwede

Audemars
Låter onekligen som att det är bäst att köpa fullset inkl kvitto om man vill vara på den säkra sidan isåfall.
Tack för era svar!
Finns sakert massor med klockor utan box och cert/papper som saljs av genomarliga manniskor.
Sa kop saljaren forst.

Har pa KS kan du ju titta vad som finns tillsalu.Du ser ju direkt vem som ar saljare och hur aktiv denne ar pa forumet,plus ev GoodGuy-trad
Gor 50 vettiga inlagg och lagg ut din egen Kopes-Annons.
Kop (och betala lite mer) av en legitim handlare/auktionshus etc etc etc.
 

Liam4

Breitling
Finns sakert massor med klockor utan box och cert/papper som saljs av genomarliga manniskor.
Sa kop saljaren forst.

Har pa KS kan du ju titta vad som finns tillsalu.Du ser ju direkt vem som ar saljare och hur aktiv denne ar pa forumet,plus ev GoodGuy-trad
Gor 50 vettiga inlagg och lagg ut din egen Kopes-Annons.
Kop (och betala lite mer) av en legitim handlare/auktionshus etc etc etc.
Hehe yes. Håller på att jobba upp mina 50 inlägg.
 

spruff

Omega
Hej,
Är ute efter en begagnad sub och tänkte höra hur ni går tillväga när ni köper en begagnad klocka?

  • Hur säkerhetsställer jag att den inte är stulen? Måste man kontrollera via AD?
  • Om man köper utan papper, kan den bli stöldanmäld efter att köpet ha gjorts?
  • Om jag skulle gå in i en butik och kontrollera äktheten på en klocka jag köpt på tex Blocket och den skulle visa sig vara stulen. Kommer de ta klockan ifrån mig?
Alla tips mottages!
Tack på förhand.
Skulle aldrig köpt en begagnad rolex utan fullständig dokumentation inklusive ursprungligt inköpskvitto i original. Finns alldeles för mycket skit i omlopp.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Skulle aldrig köpt en begagnad rolex utan fullständig dokumentation inklusive ursprungligt inköpskvitto i original. Finns alldeles för mycket skit i omlopp.

Fullset håller jag med om (när det gäller modernt) men ursprungligt inköpskvitto i original känns som det smalnar av utbudet ganska markant. Det är inget jag skulle skicka med iaf
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Fullset håller jag med om (när det gäller modernt) men ursprungligt inköpskvitto i original känns som det smalnar av utbudet ganska markant. Det är inget jag skulle skicka med iaf

+1 på den där.
Vad jag har träffat för deal med AD angår bara oss två.

Instämmer. Kvittot är ju bevis på överenskommelsen mellan mig och AD. Det vill jag dessutom behålla för att kunna styrka den affären, om det i framtiden skulle behövas.
 
Topp