• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här har du en 114060 från 2015. Antagligen 10-15k överpris men den ligger omkring din budget. Säljs av LW så du behöver nog inte oroa dig att den är stulen eller något 😁

Å andra sidan så när det gäller just rolex så känns det väl ganska safe att säga att LW "bara visar vägen", alla andra kommer gänga dör om 6 månader också... :/

Jäkligt tråkig utveckling iom att man inte vågar göra sig av med en rolex utifall man ångrar sig så får man lägga på 6 månaders inkomst för att få tillbaka den.. :(
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ja, får kanske kika på den IRL. Den saknar dock datum samt att tjockleken oroar mig lite. Isåfall hade jag kunnat gå på en 114060LN. Men försöker hålla tålamodet uppe så att jag förhoppningsvis kan få tag på en 116610LN som jag i slutändan ändå tror ger mig mest njutning.
Äger både BB58 & 116610, inte använt SubC sen BB58 köptes. Man vänjer sig utan datum, tjockleken är inget att oroa över. Subbens lås är bättre, men som klocka överlag - absolut inte värd det extra 120k du får betala. Men om man vill ha något som är hypeat, alla känner till osv..
 

K97

Cartier
Å andra sidan så när det gäller just rolex så känns det väl ganska safe att säga att LW "bara visar vägen", alla andra kommer gänga dör om 6 månader också... :/

Jäkligt tråkig utveckling iom att man inte vågar göra sig av med en rolex utifall man ångrar sig så får man lägga på 6 månaders inkomst för att få tillbaka den.. :(
Faktiskt, det är en ganska sjuk utveckling. Det kanske blir bättre med tiden och går tillbaka till rimliga nivåer. LW är smarta, de vet att de kan ta ut högra priser då de kan leverera, och folk är desperata och payar för det de vill ha.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Äger både BB58 & 116610, inte använt SubC sen BB58 köptes. Man vänjer sig utan datum, tjockleken är inget att oroa över. Subbens lås är bättre, men som klocka överlag - absolut inte värd det extra 120k du får betala. Men om man vill ha något som är hypeat, alla känner till osv..
Det är ändå intressant att många inbitna entusiaster resonerar precis som dig, man kan ju fundera över vad det leder till på sikt.

"Jag gillar min klocka, men den är absolut inte värd dagens priser".
 
Det är ändå intressant att många inbitna entusiaster resonerar precis som dig, man kan ju fundera över vad det leder till på sikt.

"Jag gillar min klocka, men den är absolut inte värd dagens priser".
Fast jag tex gillar rolex, och av de 10 kag köpt/haft är 8 köpta av AD och endast två köpta till fullpris och två till över list, köpta beg.
Och jag har ju ändå inte bara haft datejusts.. :)

MEN jag skulle aldrig betala vad de vill ha för sagda ur idag! 😉
 

FlipSwede

Rolex
Var inne hos min närmaste Rolex AD igår och pratade klockor rent allmänt.
De vet om att jag är riktigt intresserad av bla en ny Datejust eller en Yacht-Master då jag försökt få köpa nämnda klockor vid ett flertal tidigare tillfällen. Butiken hävdade att de med stor sannolikhet kommer att få en lägre tilldelning av Rolex-klockor framöver pga det otroliga trycket som finns på just Rolex.
Tror Ni att det finns någon sanning i det, varför skulle lilla Sverige med sin nuvarande taskiga tilldelning få ännu färre klockor?
Du svarar ju sjalv pa din fraga.
Sverige ar litet och obetydligt nar Kina HongKong Indien etc vill ha.

Om det nu ligger nagon sanning i pastaendet eller bara snack for att ytterligare spa pa illusionen om sallsynthet.
 

FlipSwede

Rolex
Känns verkligen hopplöst. Letat i över 1 månad men svårt att få tag på en 116610 om man inte vill betala ca 50-60k över listpris.

Hur ser chanserna ut på flygplatser? Någon som har erfarenhet av att få tag på en sub på en flygplats?

Ser likadant ut var du an befinner dig vill jag pasta. Tomt Tomt och annu mer tomt.
Men visst. Du kan ha tur i Jonkoping likaval som Kapstaden
Dessutom blir det val smadyrt flyga runt pa vinst&forlust....
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Mailade Bergströms Ur angående Datejust. Fick följande svar:
"För tillfället är efterfrågan större än tillgången på alla Rolex modeller, referenser, och alla intresselistor är stängda.
Tack för visat intresse!"

Risigt värre.......
 
Sol, solstol, kaffe, klocka. Behöver inte vara mer än så för en stunds njutning…
F4DBB066-1BFA-4354-9E44-F1980A22B82A.jpeg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Börjar Rolex utbudet i butik öka kanske? Är i Antwerpen och i butik hade de flera DJ både 36 och 41 de har även Explorer.
 

Teobald

Breitling
Fråga! AP och Patek har börjat gå ner lite i pris på andrahandsmarknaden, kommer samma sak ske med Rolex sportmodeller tror ni?
 

Teobald

Breitling
Lite ovanligare modell. Min morfars Datejust 1603 från 1964 med spetsiga visare och dubbelindex vid 9 och 6 som jag restaurerat. Har aldrig sett en likadan tidigare. Hur sälsynta är dessa tidigare 60-talare nu för tiden? Finns det någon datejust-expert här mån tro? :)
datejust_brygga.jpg
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Fråga! AP och Patek har börjat gå ner lite i pris på andrahandsmarknaden, kommer samma sak ske med Rolex sportmodeller tror ni?
Finns en tråd för spelulationer.

 

Liam4

Breitling

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Folk har blivit skjuten för mindre. Har såklart inte alla klockor hemma i kassaskåpet.
Så är det ju. Å andra sidan brukare ju nya klockor användas en hel del i början och gamla hamnar i lådan. Eller bankfacket. Om man är nöjd alltså. Och har tänkt att använda klockan...Det är ju lite kul att det är så få som verkar göra just det.😁
 
Topp