• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PE76

Cartier
2-Faktor
”Jobbar”
D80C34E6-E72A-4DB9-8022-DF81D04BDC58.jpeg
Så det blev suben :) Kul!
Har inte varit så förtjust i den gröna vridringen tills jag förra veckan testade den på handleden, gör sig 100ggr bättre i verkligheten än på bild. Blev riktigt sugen på en själv. Hoppas du är nöjd med den :)
 

Baba_tid

Omega
2-Faktor
Så det blev suben :) Kul!
Har inte varit så förtjust i den gröna vridringen tills jag förra veckan testade den på handleden, gör sig 100ggr bättre i verkligheten än på bild. Blev riktigt sugen på en själv. Hoppas du är nöjd med den :)
Håller med. Upplever att den inte är så ”glansig” i verkligheten som jag tyckte att den var på bilder.
Supernöjd, nya caset (41mm) sitter bra också.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Känns verkligen hopplöst. Letat i över 1 månad men svårt att få tag på en 116610 om man inte vill betala ca 50-60k över listpris.

Hur ser chanserna ut på flygplatser? Någon som har erfarenhet av att få tag på en sub på en flygplats?
116610 kommer du inte att få tag på till list.
 

Liam4

Breitling
Enligt forum runt nätet så får folk vänta 6 månader till ett år för en LN. Vad har du fått höra från AD:n du pratat med?
Det enda jag har fått som svar är att det är 1-2 års väntetid på LN. Fick ingen möjlighet att ställa mig i kö. Har även mailat ett par AD i Köpenhamn och Sverige men samtliga återkommer med samma svar. Att det är hög efterfrågan på just den produkten och att man gärna får besöka deras produkt för att se vad de kan erbjuda i form av andra rolex klockor.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Det enda jag har fått som svar är att det är 1-2 års väntetid på LN. Fick ingen möjlighet att ställa mig i kö. Har även mailat ett par AD i Köpenhamn och Sverige men samtliga återkommer med samma svar. Att det är hög efterfrågan på just den produkten och att man gärna får besöka deras produkt för att se vad de kan erbjuda i form av andra rolex klockor.
Finns det inget annat du vill ha?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Känns verkligen hopplöst. Letat i över 1 månad men svårt att få tag på en 116610 om man inte vill betala ca 50-60k över listpris.

Hur ser chanserna ut på flygplatser? Någon som har erfarenhet av att få tag på en sub på en flygplats?

Det enda jag har fått som svar är att det är 1-2 års väntetid på LN. Fick ingen möjlighet att ställa mig i kö. Har även mailat ett par AD i Köpenhamn och Sverige men samtliga återkommer med samma svar. Att det är hög efterfrågan på just den produkten och att man gärna får besöka deras produkt för att se vad de kan erbjuda i form av andra rolex klockor.

Gissa varför den säljs för 50-60k över listpris 🙂
Inte meningen att låta otrevlig, men det är inte så svårt att lista ut att ingen hade betalat långt över list om man hade kunnat gå in i en affär och köpa den direkt.
 

Liam4

Breitling
Gissa varför den säljs för 50-60k över listpris 🙂
Inte meningen att låta otrevlig, men det är inte så svårt att lista ut att ingen hade betalat långt över list om man hade kunnat gå in i en affär och köpa den direkt.
Hehe jo. Jag förstår. Satt min gräns på 140k. Vilket inte var omöjligt för ca 2 månader sen men de verkar ha ökat i pris ganska fort.
 

Liam4

Breitling
Har du kikar på BB58 från Tudor? Trevligt alternativ.
Ja, får kanske kika på den IRL. Den saknar dock datum samt att tjockleken oroar mig lite. Isåfall hade jag kunnat gå på en 114060LN. Men försöker hålla tålamodet uppe så att jag förhoppningsvis kan få tag på en 116610LN som jag i slutändan ändå tror ger mig mest njutning.
 
  • Like
Reactions: PJZ

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Ja, får kanske kika på den IRL. Den saknar dock datum samt att tjockleken oroar mig lite. Isåfall hade jag kunnat gå på en 114060LN. Men försöker hålla tålamodet uppe så att jag förhoppningsvis kan få tag på en 116610LN som jag i slutändan ändå tror ger mig mest njutning.
En modern sub är väl tjockare än en BB58, eller tänker jag galet nu?
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Var inne hos min närmaste Rolex AD igår och pratade klockor rent allmänt.
De vet om att jag är riktigt intresserad av bla en ny Datejust eller en Yacht-Master då jag försökt få köpa nämnda klockor vid ett flertal tidigare tillfällen. Butiken hävdade att de med stor sannolikhet kommer att få en lägre tilldelning av Rolex-klockor framöver pga det otroliga trycket som finns på just Rolex.
Tror Ni att det finns någon sanning i det, varför skulle lilla Sverige med sin nuvarande taskiga tilldelning få ännu färre klockor?
 
Topp