• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

K97

Cartier
I rätt ljus är denna tavla svår att slå, enligt mig
B2E0B141-03C7-4BB0-89B8-F7966F73EDCA.jpeg
 
Hej,

Har en 78790A-länk med HEL och skulle gärna vilja ha SEL.
Då klockan är en A-serie blir detta tidsenligt (överlapp, övergångsperiod).

Kan man justera detta själv genom att köpa reservdelar? Eller är det köpa nytt som gäller?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Såg att @Gripenbro.se skriver att Rolex Coral Red kommer med 10 års garanti. Är detta ngt nytt? Hade för mig att Rolex hade 5 år.
 

Jörgen N

Omega
Hej!
Någon som har erfarenhet av Super Strap Gummi?
Är det stor skillnad på detta och Rubber B.
Är sugen på att köpa ett till min GMT.
Chhers//J
 

mario1971

Rolex
Jag har haft RubberB och jag rekommenderar det inte. Avstånd mellan hålen var 7-8 mm, om du missar har du antingen för snäv eller för mycket slack. Dessutom är själva gummit så profilerat att det med endliners går väldigt nära handen och samtidigt är det ganska styvt. Vilket gör att med en bredare handled kommer det att sätta press på sidorna. Det är ingen dålig produkt kvalitetsmässigt, men hålavståndet och "böjda" ändar passade inte mig. Jag sålde det snabbt och gick tillbaka till armbandet.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft RubberB och jag rekommenderar det inte. Avstånd mellan hålen var 7-8 mm, om du missar har du antingen för snäv eller för mycket slack. Dessutom är själva gummit så profilerat att det med endliners går väldigt nära handen och samtidigt är det ganska styvt. Vilket gör att med en bredare handled kommer det att sätta press på sidorna. Det är ingen dålig produkt kvalitetsmässigt, men hålavståndet och "böjda" ändar passade inte mig. Jag sålde det snabbt och gick tillbaka till armbandet.
Jag är beredd att hålla med. Upplever samma sak även med Everest.
Vanguard tycker jag är något bättre när det kommer till avståndet mellan hålen. Dock så går även dessa band rakt ner så har man en bred handled så kan de sitta dåligt.
 

Nyx

Omega
Helt ny i den här tråden men undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig eller peka mig vidare i någon bra riktning.
Fick nyss veta att min far sitter på en gammal Rolex Oyster Perpetual Precision (mod 6098). Den är väl använd och inte speciellt kärleksfullt hanterad, far gissar på den är från tidigt/mitten 50-tal. Den går om man vrider upp den men är i behov av en rejäl genomgång och lite TLC.
Pappa har varit iväg med den och fått veta att kostnaden för att enbart få ett kostnadsförslag var 10 K, han kunde heller inte få någon indikation om det kunde gå att få den funktionsduglig så den ligger bara och skräpar vilket känns väldigt deppigt.
Vet någon av er här om det stämmer att bara kostnadsförslag kostar skjortan och/eller känner till något bra ställe i Stockholm eller Göteborg ni kan rekommendera dit jag kan gå och kanske åtminstone få ett lite mer initierat utlåtande om det går att få den i form igen.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Helt ny i den här tråden men undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig eller peka mig vidare i någon bra riktning.
Fick nyss veta att min far sitter på en gammal Rolex Oyster Perpetual Precision (mod 6098). Den är väl använd och inte speciellt kärleksfullt hanterad, far gissar på den är från tidigt/mitten 50-tal. Den går om man vrider upp den men är i behov av en rejäl genomgång och lite TLC.
Pappa har varit iväg med den och fått veta att kostnaden för att enbart få ett kostnadsförslag var 10 K, han kunde heller inte få någon indikation om det kunde gå att få den funktionsduglig så den ligger bara och skräpar vilket känns väldigt deppigt.
Vet någon av er här om det stämmer att bara kostnadsförslag kostar skjortan och/eller känner till något bra ställe i Stockholm eller Göteborg ni kan rekommendera dit jag kan gå och kanske åtminstone få ett lite mer initierat utlåtande om det går att få den i form igen.
Kostnadsförslag ska inte kosta något. Gå till en riktig AD, så ordnar det nog sig
 
  • Like
Reactions: Nyx

Alarik

Audemars
2-Faktor
Helt ny i den här tråden men undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig eller peka mig vidare i någon bra riktning.
Fick nyss veta att min far sitter på en gammal Rolex Oyster Perpetual Precision (mod 6098). Den är väl använd och inte speciellt kärleksfullt hanterad, far gissar på den är från tidigt/mitten 50-tal. Den går om man vrider upp den men är i behov av en rejäl genomgång och lite TLC.
Pappa har varit iväg med den och fått veta att kostnaden för att enbart få ett kostnadsförslag var 10 K, han kunde heller inte få någon indikation om det kunde gå att få den funktionsduglig så den ligger bara och skräpar vilket känns väldigt deppigt.
Vet någon av er här om det stämmer att bara kostnadsförslag kostar skjortan och/eller känner till något bra ställe i Stockholm eller Göteborg ni kan rekommendera dit jag kan gå och kanske åtminstone få ett lite mer initierat utlåtande om det går att få den i form igen.

Kolla med Bergströms. Det är nog inte omöjlig prissättning som du fått.

Edit: ser nu att det skulle kosta 10 papp för ett kostnadsförslag. Det måste han missförstått. Servicen kan däremot ligga däromkring.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Nyx
Topp