• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite ovanligare modell. Min morfars Datejust 1603 från 1964 med spetsiga visare och dubbelindex vid 9 och 6 som jag restaurerat. Har aldrig sett en likadan tidigare. Hur sälsynta är dessa tidigare 60-talare nu för tiden? Finns det någon datejust-expert här mån tro? :)
datejust_brygga.jpg

Här säljs en liknande datejust :)
 
Fast den här är ju i guld, det ger ju en viss prisskillnad. ;)

Edit: det är tidigt, kag fick för mig att frågan gällde vad den kunde tänkas betinga i värde, inte Hur vanliga dessa är eller kan tänkas vara.

Då spelat kanske inte guldet någon roll?
Även om både tavla, länk/band, bezel och metall skillde, det enda de delade enligt frågan var väl att de båda var tidiga 60talare.

Men en DJ i (vitt) guld från 60 tal i bra skick bör vara en betydligt mkt mer ovanlig syn än en i stål?
Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Senast ändrad:

JW89

Breitling
Efter att ha gjort lite mer research under dagen så stämmer det att BB58 är ganska tunn. Blandade ihop den med black bay heritage. Så jag kommer att gå för en sådan tills jag kan få tag på en subdate för rimlig peng. Tack för tipset @dräpdrulle!
Den är bra, men råder dig köpa den du egentligen vill ha från första början. Den är inte prisvärd om du egentligen vill ha sub.
 

Whedda

Rolex
Lyssnade på något influencer i veckan som i sin podd sa att man inte skulle köpa hypen kring ”Tiffany”-blå urtavlor. Men jag diggar klockan, och tavlan 👌🏻
Det är skönt att den jag har kostar ca 40% under listpris för en ny, är Glacier blue och inte Tiffany blue samt från 1995. Ungefär så långt från hypen kring nya Rolex man kan komma
 
Senast ändrad:
Topp