• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockAl

Omega
Airking 116900 gang assemble!

03C32F74-4996-4C38-BFC0-B4E7F5D5F099.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som upplevt att en klocka med urverk 3135, i det yttersta kronläget då sekundvisaren ska stanna inte gör detta ibland? När man vrider lite så stannar sekundvisaren som den gjorde förut utan denna manöver.
 

ArmandN

Breitling
Nu har jag funderat en massa fram och tillbaka gällande Submarine Two tone.
Hur fungerar det om jag vill ringa och höra mig för med AD om någon har den inne? Är det ens möjligt eller är det fysiska möten som gäller? Tänker eftersom just halvguld inte är så populärt kanske det finns någon som har den inne ? Bor i Stockholm om det underlättar sökområdet.
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag funderat en massa fram och tillbaka gällande Submarine Two tone.
Hur fungerar det om jag vill ringa och höra mig för med AD om någon har den inne? Är det ens möjligt eller är det fysiska möten som gäller? Tänker eftersom just halvguld inte är så populärt kanske det finns någon som har den inne ? Bor i Stockholm om det underlättar sökområdet.
Det är ju bara att sätta igång och ringa runt, men kanske ännu hellre ta dig en skön halvdag i stan och besöka respektive butik. Jag tror det är lättare att skapa en personlig vibb i verkliga livet så att säga.
 

ArmandN

Breitling
Det är ju bara att sätta igång och ringa runt, men kanske ännu hellre ta dig en skön halvdag i stan och besöka respektive butik. Jag tror det är lättare att skapa en personlig vibb i verkliga livet så att säga.
Butiken tar inte illa upp om jag ringer och säger ”Hej, jag undrar om ni har Submarine Two Tone (referens) inne ?”

Känns lite fel approach för varumärket.
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Butiken tar inte illa upp om jag ringer och säger ”Hej, jag undrar om ni har Submarine Two Tone (referens) inne ?”

Känns lite fel approach för varumärket.
Nej då, du ska inte vara rädd för det. De är inte så snobbiga som man kanske kan tro, det är vanliga människor som jobbar i butik =)
 

ArmandN

Breitling
Allt med öppna listor, stängda listor, inte tidigare kund kommer aldrig få köpa Rolex osv skrämmer mig. Det gör att jag målar upp en bild som att en Rolex frågar man enbart om i butiken när det vet och ser vem man är.

Men det kanske bara är att ringa och fråga om det dels har modellen inne eller lista.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Allt med öppna listor, stängda listor, inte tidigare kund kommer aldrig få köpa Rolex osv skrämmer mig. Det gör att jag målar upp en bild som att en Rolex frågar man enbart om i butiken när det vet och ser vem man är.

Men det kanske bara är att ringa och fråga om det dels har modellen inne eller lista.
Ja det är bara fråga. Nu ville du väl dessutom pröva klockan på handleden o få kan det ju vara bra att veta om aktuell modell finns inne för att testa
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nej då, du ska inte vara rädd för det. De är inte så snobbiga som man kanske kan tro, det är vanliga människor som jobbar i butik =)
Man kan absolut ringa runt, men min erfarenhet är att chansen till en bättre relation och köp alltid är högre i person.

Sedan handlar det inte om snobbism, när det kommer till klockor där risken finns att de flippas direkt så vill de nog skaffa lite kundkännedom först. Om du ringer och frågar om en Aqua Terra eller en Superocean kan du säkert även förhandla dig till rabatt på telefon. 🙂
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Man kan absolut ringa runt, men min erfarenhet är att chansen till en bättre relation och köp alltid är högre i person.

Sedan handlar det inte om snobbism, när det kommer till klockor där risken finns att de flippas direkt så vill de nog skaffa lite kundkännedom först. Om du ringer och frågar om en Aqua Terra eller en Superocean kan du säkert även förhandla dig till rabatt på telefon. 🙂
Jag håller med dig till 100% och skrev just det i mitt tidigare svar. Jag menar bara att man inte behöver dra sig för att slå en signal, men jag tror inte heller det kommer ge så mycket.
 

FlipSwede

Rolex
Allt med öppna listor, stängda listor, inte tidigare kund kommer aldrig få köpa Rolex osv skrämmer mig. Det gör att jag målar upp en bild som att en Rolex frågar man enbart om i butiken när det vet och ser vem man är.

Men det kanske bara är att ringa och fråga om det dels har modellen inne eller lista.
Bor du i Sthlm sa tar det val max en eftermiddag att besoka de 3 Afs kika,slafsa kaffe och snacka lite skit.
Klart battre chans att fa veta det du vill och se vem du klickar med eller inte an att vara bara ytterligare ett telefon/internetspoke.
 

ArmandN

Breitling
Bor du i Sthlm sa tar det val max en eftermiddag att besoka de 3 Afs kika,slafsa kaffe och snacka lite skit.
Klart battre chans att fa veta det du vill och se vem du klickar med eller inte an att vara bara ytterligare ett telefon/internetspoke.
Tack. Det har du helt rätt i. Men tänkte kanske chansen är större utanför Stockholm att klocka finns. Har varit inne och skrivit upp mig på lista hos Nymans ur. Det hade en fantastisk service men pratade om 6-12 månader.
 
Topp