• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Välsigna dig!
20220810_103200-01.jpeg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Hur har tillförlitligheten varit på era Rollar med 32xx-verk? Snackas ju massor på rolexforums om hur mycket strul och garantiärenden folk råkat ut för, men här verkar det vara tyst om liknande upplevelser.
 

mario1971

Rolex
Hur har tillförlitligheten varit på era Rollar med 32xx-verk? Snackas ju massor på rolexforums om hur mycket strul och garantiärenden folk råkat ut för, men här verkar det vara tyst om liknande upplevelser.
Jag äger och använder för närvarande 4 klockor med 32xx urverk, två av dem är ett år eller mer och de andra två är yngre. De håller alla tiden perfekt, datumen hoppar från 4 till 7 minuter efter midnatt. De saktar ner något i slutet av kraftreserven, men det är nog normalt.
 

JJsthlm

Omega
Någon som kan förklara detta på Kaplans?

Reagerar på prissättningen. Dels hur det kan skilja så mycket samt att 114060 brukar väl vara prissatt något billigare än 116610?

116610 från 2018: utropspris 100k (från auktionen 6/8)
114060 från 2016: utropspris 138k (kommande auktion 3/9)

Båda med cert, box, osv. Samt inga fel på respektive ur enligt beskrivningen.

Har jag missat något? 😯


 

Qwerty

Cartier
Äger en GMT 126710 BLRO som inte har antireflexbehandlat glas.
Har förstått att de som levererats i år har det samt att även Submariner 126610 har AR.
Men är det stor skillnad på AR och inte AR?
Någon som har bilder som på ett bra sätt visar skillnaden?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hur har tillförlitligheten varit på era Rollar med 32xx-verk? Snackas ju massor på rolexforums om hur mycket strul och garantiärenden folk råkat ut för, men här verkar det vara tyst om liknande upplevelser.
Har en 126200 från 2019 som började tappa lite väl mycket tid tidigare, var inne på garantiservice tidigare i år. Lät som att det var ett sekundhjulet skurit sig (antar att det betyder att det är slitet). Samma problem som jag läst att vissa på TRF haft. Har funkat bra hittills efter det.
 

mario1971

Rolex
Väldigt snyggt! Även om jag personligen tycker jubilee är bättre på Batman men det är nog annorlunda när man, som du, ägt Batman sedan tidigare 👌😊
Hur coolt är det att vara annorlunda. :)

Batman on Oyster är min första Rolex - så det kommer alltid att vara bäst. Det är så jag har det och jag kan inte låta bli. Jag kysste min fru för första gången den 8 mars 1989, och vi är tillsammans idag ...
 

Amisuh

Omega
Hej, har en fråga till er experter.

Köpte en begagnad 93150-länk från 1994 som visade sig vara lite väl kort. Behöver en eller två länkbitar till och undrar om dessa från Kaplans möjligtvis passar? https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1842728

Eller om det är någon som har passande länkbit/ar hemma som kan tänka sig sälja, skicka ett PM
Tack på förhand
 

mario1971

Rolex
Jag ska bara tillägga från mig själv att originalet Jubilee för Pepsi är relativt kort. Jag bär den nu på en uppknäppt Easylink, och jag har även flyttat teleskopet på spännet till det sista yttre hålet. Jag körde upp till AD och beställde en extra länk. Min handled är 19,5 cm
 

oGy

Breitling
Hej på er!

En sub före -00 (kan det då vara en 16610 e?) Sitter modellnamnet bakom en av ändlänkarna på dessa?

Har en bekant som har en och jag vill hävda att det är en fake som han kan elda upp.
Hur kan jag enklast identifiera denna?

Tack på förhand!
 
Topp