Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om den är i stål och har datum, förmodligen.Hej på er!
En sub före -00 (kan det då vara en 16610 e?) Sitter modellnamnet bakom en av ändlänkarna på dessa?
Har en bekant som har en och jag vill hävda att det är en fake som han kan elda upp.
Hur kan jag enklast identifiera denna?
Tack på förhand!
Han har hittat klockan någon gång före -00.Om den är i stål och har datum, förmodligen.
Lägg upp bilder här. Så får du svar på om den är äkta. Om han har ärvt den eller fått av en kompis så är den inte äkta. Brukar vara så.
Den lilla "är denna äkta?" tråden
Om det nu stämmer att den kostar 15000, varför skulle han lägga ut en helt ny till en tredjedel av det priset? Bara det får varningsklockor att ringa... Det är väl inte världens mest populära modell, han har väl mycket väl kunnat fått en bra rabatt. Sedan hoppas han säkert att den går för mer...klocksnack.se
Sry glömde bifoga
Känns som att något inte stämmer med datumet och att hela känslan är en riktigt dålig kopia.
Jag såg bilden ovan. Skräp.Han har hittat klockan någon gång före -00.
Jag har den inte i min hand själv, men av bilden att döma så kanske man kan ha den som tyngd till en duk
Han har garanterat gått i 20+år och tänkt att han har sparat undan en rolex han hittade på högstadiet i omklädningsrummet!Klockan på bilden är verkligen tokfejk.
Harrejävlar, de har inte ens försökt att efterlikna original. Det där är en sån klocka en gubbe från utlandet kommer och säljer av när man man sitter på restaurang och äter hahaSry glömde bifoga
Känns som att något inte stämmer med datumet och att hela känslan är en riktigt dålig kopia.
Hej på er!
En sub före -00 (kan det då vara en 16610 e?) Sitter modellnamnet bakom en av ändlänkarna på dessa?
Har en bekant som har en och jag vill hävda att det är en fake som han kan elda upp.
Hur kan jag enklast identifiera denna?
Tack på förhand!
Förfalskade, tillverkade i Indien eller Afrika.Sry glömde bifoga
Det var verkligen en riktigt dålig kopia, vilket på sätt och vis är bättre än en bra sådan då färre personer riskerar att bli lurade.Sry glömde bifoga
Hur vet du att klockan är från 2015 @aosehus?
Säljes - Patek Philippe Golden Ellipse
:patek: Ref. 3566 18k solitt vitguld Cal. 175 Mycket fint skick för sin ålder. Inget att anmärka på funktionen. Inga tillbehör Klockan finns i Zürich.klocksnack.se
Hur vet du att klockan är från 2015 @aosehus?
Säljes - Patek Philippe Golden Ellipse
:patek: Ref. 3566 18k solitt vitguld Cal. 175 Mycket fint skick för sin ålder. Inget att anmärka på funktionen. Inga tillbehör Klockan finns i Zürich.klocksnack.se
Hade jag hållit på med fake-klockor Hade jag inte hängt på KS..Det är alltid en bekant… lol
Kan du länka diskussionerna? Känns spontant som ett väldigt osannolikt samarbete, eller? Modellen ifråga har väl dessutom utgått, om jag inte missminner mig.Detta diskuteras rätt mycket på internationella forum idag: https://hypebeast.com/2022/8/supreme-rolex-oyster-perpetual-date-fw22-rumor-info
Det var ju aldrig ett designsammarbete? Byggde väl på att Rolex erbjöd detta som en tjänst för företag som ville köpa in till sina anställda. På den tiden som Rolex inte hade samma hype som idag.
Görs än idag:Det var ju aldrig ett designsammarbete? Byggde väl på att Rolex erbjöd detta som en tjänst för företag som ville köpa in till sina anställda. På den tiden som Rolex inte hade samma hype som idag.
Inser att jag är i minoritet men tycker denna ändå är rätt rolig.
Låg en daytona för 150k på blocket idag, gick den direkt eller var det fake? Sneglade bara på den men såg reko ut för mitt otränade öga, gissar att så inte var fallet dock
Skicket?Någon som kan förklara detta på Kaplans?
Reagerar på prissättningen. Dels hur det kan skilja så mycket samt att 114060 brukar väl vara prissatt något billigare än 116610?
116610 från 2018: utropspris 100k (från auktionen 6/8)
114060 från 2016: utropspris 138k (kommande auktion 3/9)
Båda med cert, box, osv. Samt inga fel på respektive ur enligt beskrivningen.
Har jag missat något?
Rolex, Klockor - Varunummer 1 850 425
ROLEX, Oyster Perpetual Date, Submariner (1000ft = 300m), Chronometer, Ref nr. 116610LN, Serie nr. L6233900, Cal 3135, Verk nr. 33Z19303, Boett nr. 2360, herrur, 40 mm, stål, automatisk, safirglas, datum, svart keramisk ring (Cerachrom), Fliplocklänk, viklås (Glidelock), Ref nr. 97200-2FV, cert...www.kaplans.se
Rolex, Klockor - Varunummer 1 859 728
ROLEX, Oyster Perpetual, Submariner (1000ft = 300 m), Chronometer, Ref nr. 114060, Serie nr. 8794M9812, Cal 3130, Boett nr. 2360, herrur, 40 mm, stål, automatisk, safirglas, svart keramisk ring (Cerachrom), Fliplocklänk, viklås (Glidelock), Ref nr. 97200-9QS, cert, augusti 2016, box, ytterkartong.www.kaplans.se
Ja möjligt! Men har för mig att Kaplans brukar vara ganska duktiga på att skriva ut skicket.Skicket?
Kaplans tar 400kr + 1% av marknadsvärdet och ville behålla klockan en vecka för värdering sist jag kollade (ett halvår sen ish).Någon som vet hur mycket Kaplans och Rob tar för att ta fram ett värderingsintyg på en nyutplockad Rolex? Samt hur lång tid det tar?