• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pepsi idag igen.
20220820_143357-01.jpeg

Hej på er!

En sub före -00 (kan det då vara en 16610 e?) Sitter modellnamnet bakom en av ändlänkarna på dessa?

Har en bekant som har en och jag vill hävda att det är en fake som han kan elda upp.
Hur kan jag enklast identifiera denna?

Tack på förhand!
Om den är i stål och har datum, förmodligen.

Lägg upp bilder här. Så får du svar på om den är äkta. Om han har ärvt den eller fått av en kompis så är den inte äkta. Brukar vara så.

Om den är i stål och har datum, förmodligen.

Lägg upp bilder här. Så får du svar på om den är äkta. Om han har ärvt den eller fått av en kompis så är den inte äkta. Brukar vara så.
Han har hittat klockan någon gång före -00.
Jag har den inte i min hand själv, men av bilden att döma så kanske man kan ha den som tyngd till en duk🤣

Sry glömde bifoga😅
Känns som att något inte stämmer med datumet och att hela känslan är en riktigt dålig kopia.
Harrejävlar, de har inte ens försökt att efterlikna original. Det där är en sån klocka en gubbe från utlandet kommer och säljer av när man man sitter på restaurang och äter haha

Hej på er!

En sub före -00 (kan det då vara en 16610 e?) Sitter modellnamnet bakom en av ändlänkarna på dessa?

Har en bekant som har en och jag vill hävda att det är en fake som han kan elda upp.
Hur kan jag enklast identifiera denna?

Tack på förhand!

Hejsan klocksnack!

Jag har några frågor angående service av en 16750 GMT-MASTER. Värt att tillägga är att lysmassan från GMT-visaren har lossnat och har antagligen tagits bort hos en urmakare (i övrigt har den antagligen aldrig blivit servad). Klockan har en "spider dial".

Jag vill gärna bevara så mycket som är rimligt på klockan (vill exempelvis inte byta visare, urtavla eller polera klockan). De delar som väl behövs bytas vill jag ska vara rolex orginal.

Var tycker ni är det är lämpligast att lämna in klockan för service utifrån dessa förbehåll? Jag är beredd att åka egentligen var som helst i landet för att lämna in klockan. Vågar jag lämna in den hos exempelvis Rob E eller Engströms Ur utan att de kommer att vilja byta urtavlan eller visaren? Eller ska jag snarare leta efter en fristående/icke-auktoriserad urmakare? Och vilken fristående/icke-auktoriserad urmakare hade ni i sådant fall rekommenderat.

Tack på förhand.

På temat ovan: Har Rolex någonsin gjort något liknande designsamarbete? Jag tänker utöver typ Comex samt tavlor tryckta för storföretag och kungafamiljer.

Låg en daytona för 150k på blocket idag, gick den direkt eller var det fake? Sneglade bara på den men såg reko ut för mitt otränade öga, gissar att så inte var fallet dock

Någon som kan förklara detta på Kaplans?

Reagerar på prissättningen. Dels hur det kan skilja så mycket samt att 114060 brukar väl vara prissatt något billigare än 116610?

116610 från 2018: utropspris 100k (från auktionen 6/8)
114060 från 2016: utropspris 138k (kommande auktion 3/9)

Båda med cert, box, osv. Samt inga fel på respektive ur enligt beskrivningen.

Har jag missat något? 😯

Skicket?

Någon som vet hur mycket Kaplans och Rob tar för att ta fram ett värderingsintyg på en nyutplockad Rolex? Samt hur lång tid det tar?

Tillbaka
Topp