• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack! Kaplans är potentiellt mycket dyrare då. Behåller Rob också den i en vecka? Vad kollar man egentligen på en ny klocka som har all dokumentation…? Enklaste jobbet någonsin.
De kollar väl skicket på klockan och att allt är i sin ordning samt hur marknaden ser ut på den aktuella referensen…
Rob brukar behålla i c:a 1-2 veckor.

God morgon!
20220823_080251-01.jpeg

Idag finns ytterligare en länk till Jubilee-armbandet nära Pepsi, som kostar 500 SEK. Redan på plats trycks teleskopet på spännet tillbaka till mitthålet. Nu är allt bra, komforten som den ska vara, ett armband med lite slack på den fästa Easylink. 🙂

Jag har precis införskaffat mig en Submariner med oysterlänk och det justerbara spännet. Däremot upplever jag spännet som att det inte sitter mitt på handleden och klockan vill gärna resa på sig så att den lutar mer mot mig när jag tittar på klockan. Jag tänker att den sidan som klockan inte reser sig mot så tar jag bort en länk. Och ser till att bortre har fler länkar för att få balans. Vad säger ni som kan ?

Bilagor

• 1150A574-9DC9-424D-9D02-46AAC74519FC.jpeg
    1150A574-9DC9-424D-9D02-46AAC74519FC.jpeg
    436.4 KB · Visningar: 7
Jag har precis införskaffat mig en Submariner med oysterlänk och det justerbara spännet. Däremot upplever jag spännet som att det inte sitter mitt på handleden och klockan vill gärna resa på sig så att den lutar mer mot mig när jag tittar på klockan. Jag tänker att den sidan som klockan inte reser sig mot så tar jag bort en länk. Och ser till att bortre har fler länkar för att få balans. Vad säger ni som kan ?

Korta 1 bit från kl 6 sidan.

Ta honom i kuvertet som jag och visa honom hur det dinglande armbandet ordnar sig.
20220826_142641-01.jpeg

Vad göra med dotterns Oyster-länk som är helt ocentrerad efter att alla justerbara länkbitar plockats av och storleken justerats till lämplig längd i spännet? Hon tycker att den är obekväm vilket jag förstår.

9E8C2F6A-6670-4737-A7A8-E1C7F347BF49.jpeg

Vad göra med dotterns Oyster-länk som är helt ocentrerad efter att alla justerbara länkbitar plockats av och storleken justerats till lämplig längd i spännet? Hon tycker att den är obekväm vilket jag förstår.

9E8C2F6A-6670-4737-A7A8-E1C7F347BF49.jpeg

Har kapitulerat till @Robbanc76s tips ett par gånger och det kan verkligen göra stor skillnad för komforten. Sen är frågan om man kan leva med låset uppochner men det kan ju vara ett lågt pris att betala för att kunna bära sin favorit

Tillbaka
Topp