• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1665518956242.png


Hatar när det händer.
 
Min tumme sitter iof mitt i handen men tyckte själv det var rätt så svårt i början (och än). Skulle inte göra det på en dyrare klocka om man ej är van.
Jag tyckte själv att det var väldigt lätt och första klockan jag gjorde det på inklusive kortning av länk var en modern Rolex. Men everyone to their own förstås.
 
Jag tyckte själv att det var väldigt lätt och första klockan jag gjorde det på inklusive kortning av länk var en modern Rolex. Men everyone to their own förstås.
Tycker det känns rätt rimligt att inte vilja gå loss om man inte testat tidigare. Upplever det som hyfsat enkelt men det är ju efter att ha gjort det ett par gånger. Sedan kan jag iaf uppleva att det kan vara en stor skillnad på enkelhet mellan olika modeller. 🤷🏻‍♂️
Men vad bra att det flöt på bra för sig första gången.
 
Tycker det känns rätt rimligt att inte vilja gå loss om man inte testat tidigare. Upplever det som hyfsat enkelt men det är ju efter att ha gjort det ett par gånger. Sedan kan jag iaf uppleva att det kan vara en stor skillnad på enkelhet mellan olika modeller. 🤷🏻‍♂️
Men vad bra att det flöt på bra för sig första gången.
Ja absolut, alla får göra som de vill. Berättade bara hur jag kände för det som en motpol till vad jag tyckte var lite väl mycket skrämsel. I slutändan känner man sig själv bäst och kan göra en bedömning av sin egna förmåga. Känns det risky låter man någon annan göra det, inget konstigare än så.
 
Vad är det som känns bättre? Vad är det för uppdateringar dessa emellan?
De största märkbara skillnaderna för mig är tydligheten på tavlan. AR behandling på insida glas, mattare tavla och mattare visare gör mycket. :)

Sen är länken bredare med 1 mm i lugsen vilket tillsammans med mer insamlande bandhorn gör att klockan känns lite ”rundare” i brist på bättre förklaring.
 
De största märkbara skillnaderna för mig är tydligheten på tavlan. AR behandling på insida glas, mattare tavla och mattare visare gör mycket. :)

Sen är länken bredare med 1 mm i lugsen vilket tillsammans med mer insamlande bandhorn gör att klockan känns lite ”rundare” i brist på bättre förklaring.
Tack ☺️ Börjar bli svårt sugen på en skön Rolle nu. De va ett tag sedan sist nu 🥹
 
Tillbaka
Topp