• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig lume!

4831F470-D028-4BA9-9154-8BA9087857FB.jpeg
 
Börjar med att testa i denna tråden. Har en DJ26 som som varit på koll i JKPG en gång och en gång i Borås. Felet återuppstod ca. en vecka efter verkstads-besöken. Den slutar gå helt enkelt, drar man upp den fortsätter den gå, men bara så länge man fortsätter att manuellt dra upp den.
Någon som har tips på en genuint duktig urmakare som kan lösa detta problem, helst i västsverige.
 
Börjar med att testa i denna tråden. Har en DJ26 som som varit på koll i JKPG en gång och en gång i Borås. Felet återuppstod ca. en vecka efter verkstads-besöken. Den slutar gå helt enkelt, drar man upp den fortsätter den gå, men bara så länge man fortsätter att manuellt dra upp den.
Någon som har tips på en genuint duktig urmakare som kan lösa detta problem, helst i västsverige.
Borås som i hos Jälmers?
 
Börjar med att testa i denna tråden. Har en DJ26 som som varit på koll i JKPG en gång och en gång i Borås. Felet återuppstod ca. en vecka efter verkstads-besöken. Den slutar gå helt enkelt, drar man upp den fortsätter den gå, men bara så länge man fortsätter att manuellt dra upp den.
Någon som har tips på en genuint duktig urmakare som kan lösa detta problem, helst i västsverige.
Stannar den även om den sitter på armen och används som vanligt menar du?
Gjorde de nåt med klockan hos urmakarna då, eller vad var domen från dem?
Var det samma utlåtande från båda?
Om det nu är så att du lämnat in klockan för ett specifikt fel och den kommer tillbaka utan att felet är åtgärdat borde man väl höra av sig till samma urmakare igen och påpeka detta?
 
Från AD idag när jag frågade om tavelbyte på en 126234 (Modell som bara existerat sedan 2019):

”Rolex utför numera endast byte av tavla om den är över 5 år.”

Kanske old news men inget jag hört innan iaf.
 
Från AD idag när jag frågade om tavelbyte på en 126234 (Modell som bara existerat sedan 2019):

”Rolex utför numera endast byte av tavla om den är över 5 år.”

Kanske old news men inget jag hört innan iaf.
Ganska förståeligt då vissa tavlor är mer "exklusiva". Ta ett exempel på silvertavla och mint tavlan, då skiljer det väldigt många tusenlappar i försäljning i andrahandsmarknaden. De vill väl behålla rariteten av de olika färgerna.....
 
Från AD idag när jag frågade om tavelbyte på en 126234 (Modell som bara existerat sedan 2019):

”Rolex utför numera endast byte av tavla om den är över 5 år.”

Kanske old news men inget jag hört innan iaf.
Jo.. jag blev rätt besviken när jag hörde detta och har blivit mer besviken över tid. Är inte säker på att jag kört champagnetavla i min DJ om jag vetat om detta.. nu måste jag vänta 4,5 år, byta klocka eller köpa en till DJ med annan tavla :(
 
Jo.. jag blev rätt besviken när jag hörde detta och har blivit mer besviken över tid. Är inte säker på att jag kört champagnetavla i min DJ om jag vetat om detta.. nu måste jag vänta 4,5 år, byta klocka eller köpa en till DJ med annan tavla :(
Men gäller det verkligen din klockas ålder? Jag uppfattade som det är 5 år sedan den versionen av tavla släpptes som du önskar byta till? Alltså kan du inte få en Mint grön tavla nu men en blå skulle gå? Eller jag som missförstått?
 
Men gäller det verkligen din klockas ålder? Jag uppfattade som det är 5 år sedan den versionen av tavla släpptes som du önskar byta till? Alltså kan du inte få en Mint grön tavla nu men en blå skulle gå? Eller jag som missförstått?
Snarare handlar det om att det inte går att byta under den aktuella klockans garantitid, dvs fem år. Det har inget med när modellen lanserades att göra alltså.
 
Tillbaka
Topp