Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex höjde senaste i november(?) men kommer säkerligen en till i Q1Har sett att både tudor och omega planerar höja sina priser i januari. Är det någon som vet om Rolex planerat en prishöjning nästkommande år?
Som i att det finns officiell kommunikation om kommande höjning? Det låter ovanligtHar sett att både tudor och omega planerar höja sina priser i januari. Är det någon som vet om Rolex planerat en prishöjning nästkommande år?
Det har jag inte påstått heller. Man läser och hör spekulationer lite här och var och ofta brukar det ligga något i det. Hade dock inte förvånat mig om en ökning till sker inom kort.Som i att det finns officiell kommunikation om kommande höjning? Det låter ovanligt
Vissa AD skriver om kommande höjningar här på klocksnack.Som i att det finns officiell kommunikation om kommande höjning? Det låter ovanligt
Intressant, vilka då?Vissa AD skriver om kommande höjningar här på klocksnack.
Har tidigare sett info om kommande höjningar på bla Omega, Breitling och Sinn från Erikson Urhandel.Intressant, vilka då?
Tycker att det där är en av de bättre tavlorna!Mintgrönt kanske inte matchar blått, men det är annorlunda, ovanligt - spännande. Den är också lite mer läsbar.
Det är rätt. Det är därför hon är med mig.Tycker att det där är en av de bättre tavlorna!
Tycker att det där är en av de bättre tavlorna!
Jag var sjukt tveksam men den är verkligen fantastisk IRL (men inte så jättefin på bilder!)
Denna minta session är speciellt för dig.
IRL?Den är fin! Men IRL är den 100 gånger bättre!
I verkligheten kan hon vara väldigt blek på morgonen. Ibland måste du vända på klockan för att se den verkliga skönheten i denna urtavla.I det verkliga livet. När man ser den på riktigt.
Relativt ny här och relativt ny ägare till min första (av förhoppningsvis många) Rolex klockor. Måste fråga er på klocksnack - är det en synd att bära sin klocka på höger arm om man är högerhänt?
Ser fint ut på vänster men känns så mycket mer naturligt för mig att ha den på högern, mer bekvämt dessutom. Får man ö.h.t komma in hos en AD för ett eventuellt nyköp om man bär sin rolex på höger arm?
@Hhampuz Each to their own! Jag bär ibland på högern men oftast på vänstern. Större klockor sitter bättre på min högra, mindre vänstra. Sen är det en vanesakKör på bara! Även jag har börjat med detta fenomen. Vissa klockor fungerar helt enkelt bättre! Dykare i allmänhet har jag märkt.
Jag personligen tycker klockan ska vara på vänster handled, finare och mer elegant. Men vill du sticka ut och bryta ”normen”, kör på höger! Så länge du utstrålar självsäkerhet så går de säkert hem hos ADRelativt ny här och relativt ny ägare till min första (av förhoppningsvis många) Rolex klockor. Måste fråga er på klocksnack - är det en synd att bära sin klocka på höger arm om man är högerhänt?
Ser fint ut på vänster men känns så mycket mer naturligt för mig att ha den på högern, mer bekvämt dessutom. Får man ö.h.t komma in hos en AD för ett eventuellt nyköp om man bär sin rolex på höger arm?
Mer elegantJag personligen tycker klockan ska vara på vänster handled, finare och mer elegant. Men vill du sticka ut och bryta ”normen”, kör på höger! Så länge du utstrålar självsäkerhet så går de säkert hem hos AD
Tror du åker på en lavett och blir svartlistad hos AD och hos gråis blir det drogning och baklucka på en sedanRelativt ny här och relativt ny ägare till min första (av förhoppningsvis många) Rolex klockor. Måste fråga er på klocksnack - är det en synd att bära sin klocka på höger arm om man är högerhänt?
Sticker i ögonen när jag ser folk ha klockan på höger handledMer elegant
Relativt ny här och relativt ny ägare till min första (av förhoppningsvis många) Rolex klockor. Måste fråga er på klocksnack - är det en synd att bära sin klocka på höger arm om man är högerhänt?
Dagens kluring, upp till bevis nu gällande kunskapen. Vilken TT modell kommer med krona i stål…..?