Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gråzon? Du kan köpa en Sub nu lite dyrare, och väntar fem kommer fortfarande att betala mer.Tydligen är relationer viktiga.
Njae.. det tror jag inte. Jag är ingen samlare, jag vill ha en vardagsklocka med klass. Målet är satt och det är inget annat som lockar.
Gevinst? Bør diskuteres her: https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/AD vill maxa sin vinst precis som valfri gråhandlare.
Trolig. På samme måte som kjøpsmetodikken. Det kan være de må matche...Sedan är säljmetodiken möjligen annorlunda.
Du kommer hitta samma beteende hos AD.
Båda bryr sig lika lite/mycket om dig.
Så frågorna är:
- vill du göda AD eller gråis
- vad är du beredd att betala
- hur länge vill du vänta
Gråzon? Du kan köpa en Sub nu lite dyrare, och väntar fem kommer fortfarande att betala mer.
Jag tror att det som menas är att du antagligen måste köpa annat hos AD för att få det du vill ha. Du kommer (antagligen) inte få köpa en GMT/Daytona etc annars…Jag väljer AD, oftast är bemötandet en spegel av sig själv.
Jag betalar vad den kostar att köpa hos AD.
Jag väntar tills den finns att köpa, det är ingen brådska.
Du kommer inte kunna börja med en gmt master för att bygga en relation med ad. Du kommer att få börja med annat isåfall finns ju fler trevliga modeller från både rolex och andra märken!Känslan att hämta ut den ny hos en AD betyder mer än att få den snabbt. Jag vill ha en relation med AD för framtida köp, service och andra åtaganden.
@EmWe ja att ”bygga relation” utan att bli en bra kund (köpa saker) är nog tyvärr svårt. Visst en DJ, eller Sub ND, men tänk på att ADs mycket bra kunder, som köpt och fortsätter köpa, får vänta år på en GMT Pepsi. Svårt att se logiken från ett företag att släppa en sådan till någon som inte vill köpa annat, före alla som ger vinst över flera år.Jag tror att det som menas är att du antagligen måste köpa annat hos AD för att få det du vill ha. Du kommer (antagligen) inte få köpa en GMT/Daytona etc annars…
AD har inga känslor och deras relation är rent affärsmässigt. Att hämta klockan på AD är trevligt, men det tar väldigt kort tid. Du kommer att njuta av klockan längst - den du vill ha, inte den som AD låter dig beställa. Jag var till exempel den första som beställde Batman för snart fem år sedan. Jag väntade 9 månader. Jag kan knappt minnas ögonblicket då jag fick den. Men jag har njutit av klockan i bra 4 år.Känslan att hämta ut den ny hos en AD betyder mer än att få den snabbt. Jag vill ha en relation med AD för framtida köp, service och andra åtaganden.
AD har inga känslor och deras relation är rent affärsmässigt. Att hämta klockan på AD är trevligt, men det tar väldigt kort tid. Du kommer att njuta av klockan längst - den du vill ha, inte den som AD låter dig beställa. Jag var till exempel den första som beställde Batman för snart fem år sedan. Jag väntade 9 månader. Jag kan knappt minnas ögonblicket då jag fick den. Men jag har njutit av klockan i bra 4 år.
Jag har korrigerat min tanke ovan.Jag har jobbat med försäljning av premiumprodukter nästan hela livet, så jag vet att det där inte stämmer. Man kan bygga relationer på många olika sätt, och som sagt var.. en relation (positiv eller negativ) är i de allra flesta fall en spegelbild av sig själv.
Klart det mesta blir lättare om man är trevlig och extra plus om man ovanpå det råkar vara ”likeable”. Det förbättrar chanser att få en klocka, ett jobb, en partner etc. Är självklart. Men om du tror dig kunna charma till dig en GMT för att du sålt lyxprylar och tänker vara trevlig, så lär du bli besviken. Inte alls skrivet i hård/nedklankande ton, utan bara rakt på sak . Men yes - likable hjälper dig på mindre heta klockor.Jag har jobbat med försäljning av premiumprodukter nästan hela livet, så jag vet att det där inte stämmer. Man kan bygga relationer på många olika sätt, och som sagt var.. en relation (positiv eller negativ) är i de allra flesta fall en spegelbild av sig själv.
Köp en så fin du har råd med.Har fått upp ögonen för DJ 16234.
Något värt att tänka på för dessa referenser innan köp?
Yes det går, tror det finns en eller två som gjorde det här i Sverige, annars får du skicka iväg den, vad det kostar vågar jag inte svara på.Farsan har en Datejust från 1982. Jubileelänken i guld/stål är slapp och sliten och han vågar inte använda den. Finns det någon chans att återställa den till användbart skick?
Vad har du på dina tassar? Jag har alltid Pepsi.
Yes det går, tror det finns en eller två som gjorde det här i Sverige, annars får du skicka iväg den, vad det kostar vågar jag inte svara på.
Hitta dessa tre i Sverige, kanske finns flera?Tack!
Jag tar gärna emot information om någon känner till vem som kan ta sig an jobbet.
Hitta dessa två i Sverige, kanske finns flera?
Renovera klocka, vi hjälper dig med din exklusiva klocka! - Klocksalongen
Har du en klocka som behöver lite kärlek? Vi utför en mängd olika renoveringar och restaureringar av exklusiva klockor och ger dom nytt liv!klocksalongen.seRenovering klockor | Guldsmed.com
www.guldsmed.comLaga klocka & Service av klocka & Omega Breitling Rolex Tag Heuer Longines
Hos oss kan du laga din klocka. Vi reparerar ditt armbandsur, fickur, väggur, golvur.halmstadsurmakeri.se
Jag skickade en TT Oysterlänk från 70 ish till Michel Young i HK. Den blev som ny och tight som en limmad höna!! Bra pris. Tänk bara på att du betalar moms på arbetet, inte på länkens värde…..när den kommer tillbaka sedan!Tack!
Jag tar gärna emot information om någon känner till vem som kan ta sig an jobbet.
Prova Damian Pietrzyk på Watches Spa. Är fantastiskt. https://m.facebook.com/WatchesSPA/Tack!
Följer honom på Insta. Otroligt arbete!Prova Damian Pietrzyk på Watches Spa. Är fantastiskt. https://m.facebook.com/WatchesSPA/
Jag skickade en TT Oysterlänk från 70 ish till Michel Young i HK. Den blev som ny och tight som en limmad höna!! Bra pris. Tänk bara på att du betalar moms på arbetet, inte på länkens värde…..när den kommer tillbaka sedan!