• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1671365329010.png

Från revolutionwatch.
Den där listan går ju göra längre. SANR, SARU osv osv.

Verkar vara bekraftat Rolex Tyskland (och ovriga Eurozonen ?) far ca 4% prishojning 1/1/23
Tudor verkar fa 9% hojning

Verkar aven galla USA

Har du nagon info vad galler Sverige @SWC

(OM detta passar battre i Spakulan sa far MOD flytta)

Verkar vara bekraftat Rolex Tyskland (och ovriga Eurozonen ?) far ca 4% prishojning 1/1/23
Tudor verkar fa 9% hojning

Verkar aven galla USA

Har du nagon info vad galler Sverige @SWC

(OM detta passar battre i Spakulan sa far MOD flytta)
EU stämmer.
Ingen aning om Sverige men vore förvånad om det inte blir en prisjustering mtp vår ”fantastiska” valuta.

Hmmm.. Jag kontaktade Bergrströms häromdagen via deras kontaktformulär. Frågan var hur lång leveranstid det är på en GMT Master II "Pepsi", stål med Jubilee, alternativt en standard svart Submariner i stål. Svaret var att de inte vet, och de tar inte emot några beställningar. De bjöd in mig till butiken för att titta på något annat ur deras sortiment, men det är jag inte intresserad av.

Hmmm.. Jag kontaktade Bergrströms häromdagen via deras kontaktformulär. Frågan var hur lång leveranstid det är på en GMT Master II "Pepsi", stål med Jubilee, alternativt en standard svart Submariner i stål. Svaret var att de inte vet, och de tar inte emot några beställningar. De bjöd in mig till butiken för att titta på något annat ur deras sortiment, men det är jag inte intresserad av.
Det är standard svar från alla AD..

Jag är ingen stor kund så har inte så mycket erfarenhet. Men det är extremt svårt att få ut en Batman, pepsi eller daytona. Är man ett stort namn hos AD, absolut då har man bättre chans iaf, annars är de väldigt svårt.

Jag är ingen stor kund så har inte så mycket erfarenhet. Men det är extremt svårt att få ut en Batman, pepsi eller daytona. Är man ett stort namn hos AD, absolut då har man bättre chans iaf, annars är de väldigt svårt.

Jag är inte heller storkund.. och jag kan vänta i fem år om det skulle bli aktuellt.
Det får nog bli ett besök och se vad det kan leda till.

Glem ventelister. Stikk innom butikken med jevne mellomrom. Ha en hyggelig klokkeprat med betjeningen - hver gang. En dag du er i butikken, så vil du bli spurt om du vil ha den modellen du er ute etter. De aller fleste i betjeningen er drittlei at folk kun skal ha Submariners, Daytona og GMT-Master II. Vis litt engasjement i andre modeller og andre merker de har. Det vil pay off på sikt - og du fyller selv ventetiden med noe du kan lære av og er sosial samtidig. ;)

This is the right spirit: "Det får nog bli ett besök och se vad det kan leda till."

Så anbefalingen er å gjøre som @EmWes. Besøk butikken. Ha en snakk som klokkeentusiast. Ikke send mails.

Så anbefalingen er å gjøre som @EmWes. Besøk butikken. Ha en snakk som klokkeentusiast. Ikke send mails.

Bra tips, tack.
Jag får börja bygga en relation, vi får se vart det leder.
Det finns förvisso massor av klockor ute på andrahandsmarknaden. Men, det lockar inte att göda de som bara köper ut nya Rolex för att genast flippa dem för en liten vinst. Tråkigt beteende som förstör en marknad för seriösa köpare som avser att behålla sina grejer.

Bra tips, tack.
Jag får börja bygga en relation, vi får se vart det leder.
Det finns förvisso massor av klockor ute på andrahandsmarknaden. Men, det lockar inte att göda de som bara köper ut nya Rolex för att genast flippa dem för en liten vinst. Tråkigt beteende som förstör en marknad för seriösa köpare som avser att behålla sina grejer.

Du kommer hitta samma beteende hos AD.
Båda bryr sig lika lite/mycket om dig.
Så frågorna är:
  • vill du göda AD eller gråis
  • vad är du beredd att betala
  • hur länge vill du vänta

Tillbaka
Topp