@HenkeAndreas ett tips i all välmening är att använda multicitat (+ citat); du når dessutom 50 inlägg lika fort då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad händer när man når 50 inlägg? Men tack för tipset skall ha det i åtanke@HenkeAndreas ett tips i all välmening är att använda multicitat (+ citat); du når dessutom 50 inlägg lika fort då
Du får tillgång till fler forum att posta i och även köp&sälj.Vad händer när man når 50 inlägg? Men tack för tipset skall ha det i åtanke
Ska på jobbmöte i det här huset om två veckor Nån som har nån särskilld fråga som jag ska ta med mig?
Tack så mycket. Är själv förvånad att folk kan bli så upprepade över en sån grej och börja håna folk för att man frågar. Det är ju faktisk för att man vet att folk här inne är kunniga om sånt att man frågar.
Tjena,Någon som vet hur mycket det kostar att byta tur claspen på en 126610LN? Ramla och fick ett jack i klockan som ni kanske ser på bilden (förstora bilden om ni inte ser).
Köpa över disk kan vara svårt skulle jag säga, beroende på vem du är såklart och vad för klocka. Jag fick vänta 1,5år på en DJ41 vitguld/stål, och nu kan man inte ens sätta upp sig på listan på den enligt nymans.Tänkte ställa en fråga som ställs med jämna mellanrum, men som jag inte hittat färsk någonstans nu.
Baserat på vad jag läser på forumet och övriga internet känns det som att tillgången på Rolex (åtminstone vissa modeller) börjar bli bättre hos AD.
Är det någon som nyligen varit inne hos AD i Stockholm och fått klarhet om/vad det går att köpa över disk, om inte, hur såg det ut senast du var inne och kollade?
Går det att hugga med sig någon variant på DJ eller OP direkt om man har flyt eller känns det orealistiskt? Läste om någon som sett både en Air King & en Expy 1 till salu på Bergströms GBG i närtid.
Om ingen vet så får jag skicka ut mig själv på spaning, tack på förhand kompisar!
Tack så mycketEgentligen inget att bry sig om, men beteendet är tråkigt och onödigt.
Hoppas att du får ordning på dina repor.
Ja det blir en försäkringsgrej i vilket som då jag skada armen och en manschettknapp blev totalförstörd. Tack för tipsetTjena,
Du kan det via din hemförsäkring om du har drulle eller va de heter. Du säger va som hänt, de kommer antagligen hänvisa dig till AD närmast dig. Be om kostnadsförslag från de, skicka till din hemförsäkring sen de kommer säga vad de kan stå för beroende på vad som ska fixas. Du betalar i så fall ba självrisk.
Men jag personligen hade accepterat det då klockan är stål, det är inte så grovt då enligt mig. Har man en klocka i halvguld eller helguld, alla repor och jack syns ordentligt då.
Men du gör de som känns bäst för dig såklart
Säg att du hade ett guldarmband också som gick sönder ingen faraJa det blir en försäkringsgrej i vilket som då jag skada armen och en manschettknapp blev totalförstörd. Tack för tipset
…tjock som en cykelkedja dessutom och 3 cm för stort runt handleden.Säg att du hade ett guldarmband också som gick sönder ingen fara
Fixar det! Inga problemBe dem att öka produktionen på sportstål.. priset är ok, men tillgången är dålig.
Du postar på flera forum ang flera olika repor? Acceptera, polera eller testa denna produkt - verkar vara som gjord för nyskicks-entusiaster.Varför får man tåla lite om det blir en massa hånliga svar på några av de andra forum…och vad definierar du som ”flera”? Jag har frågat på två olika. Jag förstår inte alls detta tänket. Men ok, jag är också ”ny”.
Min tolkning är att du får med det som kom med när klockan såldes ny. I praktiken är de viktiga "box och papper" vilket innebär låda och garantikort.Vad innebär fullsett när man talar om moderna rolex klockor? Man får inte "allt" när man handlar hos AD nu för tiden.
Hur är det med glas rings skydd och hangtags?Min tolkning är att du får med det som kom med när klockan såldes ny. I praktiken är de viktiga "box och papper" vilket innebär låda och garantikort.
Vissa anser att kvitto ska vara med men det skulle jag personligen varken begära eller ge ut. Det borde vara helt irrelevant för värdet
Detta får ju räknas som full set i dagsläget.Vad innebär fullsett när man talar om moderna rolex klockor? Man får inte "allt" när man handlar hos AD nu för tiden.
Hang tag har jag nog fått med alla gånger men bezelskydd ungefär varannan gång. Precis som SWC säger får man se det som bonus.Hur är det med glas rings skydd och hangtags?
Precis! Trist att de som räknas som bonus inte inkluderas (talar från AD).Hang tag har jag nog fått med alla gånger men bezelskydd ungefär varannan gång. Precis som SWC säger får man se det som bonus.
Tillägg: box, ytterbox och manual är ju inte unika för din klocka så de kan man i värsta fall komplettera med efteråt. Den stora frågan är då snarare varför inte allt är med till en relativt ny klocka
Som jag skrev. Olika repor. Och jag är ny. Jag antar att det är som allt annat stål…olika repor, olika åtgärder. Därav olika frågor. Men nog om det.Du postar på flera forum ang flera olika repor? Acceptera, polera eller testa denna produkt - verkar vara som gjord för nyskicks-entusiaster.
The Watch Protect Company - Protecting your watch from scratches
Created by a watch geek for watch lovers, we was born to rewrite how watch owners should maintain the shiny new appearance of their watch.thewatchprotect.com
Tack! Efter att ha fått Mint gick min blå till folk. Jag undrar hela tiden om jag gjorde rätt.Fantastisk klocka. Som ett konstverk
Behöver den service då? Rolex har intervall på upp till tio år, om den inte tappar tid eller skramlar hade jag låtit bli. Vissa har prislistorna på sina hemsidor, kolla upp Nymans, Rob E, Krons ur, m.fl.Har en Datejust (min frus), 5-6 år gammal. Funderar på att lämna in för polering, samt även service.
Behöver jag lämna till Rolex? Eller någon annan ni rekommenderar. Tänkte jag kan slippa ringa till 5-6 olika ställen och fråga pris. I stockholm.
Tack
Ringde nymansur, de sa att för min frus datejust, efter 6-7 år borde man serva. Eller som du nämner, lyssna på klockan, men hur ska det låta?Behöver den service då? Rolex har intervall på upp till tio år, om den inte tappar tid eller skramlar hade jag låtit bli. Vissa har prislistorna på sina hemsidor, kolla upp Nymans, Rob E, Krons ur, m.fl.