EmWe
Basic
Svårt med klockforum då, känns som att aktiviteten skulle minska ordentligt om din tes applicerades.
Absolut inte.. ibland är det bara bra om man sitter på händerna en stund innan man svarar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt med klockforum då, känns som att aktiviteten skulle minska ordentligt om din tes applicerades.
Stämmer säkert i vissa fall - tycker inte det är applicerbart i detta fall. Postaren fick guidning på lösningar, sen när det visar sig att denne postar trådar varje gång han får en repa på sin stålklocka så är det inte konstigt om det dyker upp andra typer av reaktioner.Absolut inte.. ibland är det bara bra om man sitter på händerna en stund innan man svarar.
Jag brukar inte tycka att färgen brun är nice, men denna klocka och färgkombination är brutalInne på femte månaden med den här badboyen. Hade gärna fått ha samma proportioner som äldre GMT, men blir lika trollbunden av färgerna varje gång jag tittar på den. Bezeln påminner ofta mer om GMT Master 6542 än vad BLRO gör, tycker jag. Färgerna är även omöjliga att få till på bild.
Det ser du inte.Fråga, på nya Rolex certifikat, hur ser man vilken AD utfärdat den?
Fråga, på nya Rolex certifikat, hur ser man vilken AD utfärdat den?
Vissa AD's sätter dock dit sitt egna klistermärkeDet ser du inte.
Befarade detta. Hur kan man då säkerställa att en klocka är ”svensk såld” ? Eller ska man inte längre behöva bry sig om klockan är såld i Stockholm vs Syd Sudan?Det ser du inte.
Befarade detta. Hur kan man då säkerställa att en klocka är ”svensk såld” ? Eller ska man inte längre begöva bry sig om klockan ör såld i Stockholm vs Syd Sudan?
Syd Sudan av alla ställen haha. Om man bryr sig om sånt, antar man frågar om kvittot finns kvar. Vet dock inte om folk bryr sig om såntBefarade detta. Hur kan man då säkerställa att en klocka är ”svensk såld” ? Eller ska man inte längre begöva bry sig om klockan ör såld i Stockholm vs Syd Sudan?
Jag blev igar ombedd att aka hem till Kabul och kopa en klocka.....Befarade detta. Hur kan man då säkerställa att en klocka är ”svensk såld” ? Eller ska man inte längre behöva bry sig om klockan är såld i Stockholm vs Syd Sudan?
Instämmer, då kan ju inte AD krångla längre med att ta emot klockor på garantiärenden som inte är sålda i deras egna butik. Mycket bättre för dig som klockägareBästa som hänt sedan skivat bröd.. Har aldrig själv lagt någon vikt på ursprungs AD.
Kvitto är det enda i dagsläget som visar vart den kommer ifrån.
Instämmer, då kan ju inte AD krångla längre med att ta emot klockor på garantiärenden som inte är sålda i deras egna butik. Mycket bättre för dig som klockägare
Självklart är det så, men de kan inte krångla längre genom att hävda att cert. inte är uppmärkt med deras egna butik som säljareDet tar väl en AD som vill krångla ca 5s att kolla serienummer i kassan och se om den är köpt där eller inte.
Kan man på något sett veta var klockan är köpt med det nya certet om den kommer från en gråhandlare iom att det inte står något på certet.Det tar väl en AD som vill krångla ca 5s att kolla serienummer i kassan och se om den är köpt där eller inte.
Endast kvittoKan man på något sett veta var klockan är köpt med det nya certet om den kommer från en gråhandlare iom att det inte står något på certet.
Ok tack!Endast kvitto
Det tar väl en AD som vill krångla ca 5s att kolla serienummer i kassan och se om den är köpt där eller inte.
Jag blev en gång nekad ett garantiärende på Nymans för att jag inte hade med mig certet - spelade tydligen ingen roll att klockan var köpt av mig hos dom. Så lite kassasökskräck lär vissa av säljarna ha.
(Rob fixade det på garanti utan att jag visade cert, utan enbart på mitt ord.)
Nu vet jag inte vad du har för submariner, men kaplans tar 400kr för själva intyget sen 1% av marknadspriset om jag inte minns fel. Så om din klocka är värd 150k, då tar de 1500 + 400kr. Men som sagt, kan bli mindre eller mer beroende på värdet på din klockaHej,
Besökte Rob Engström idag 2023-01-11 för att få ett nytt värderingsintyg på min Submariner.
Jag har ett tidigare intyg de utfärdat, men intyget är gammalt och önskar av den anledningen ett nytt värderingsintyg (klockan ska ges bort som present, den ovetande nya ägaren till klockan behöver ett intyg till sitt försäkringsbolag).
Har servat klockan hos den för 3 år sedan så de har ju koll på att klockan är äkta och jag har alla nödvändiga dokument.
Värderingsintyget skulle kosta 2.500 kr, vilket jag tycker låter dyrt mot bakgrund att klockan nyligen är servad hos dem och att de tidigare utfärdat ett intyg.
Har ni några förslag på var jag kan få ett värderingsintyg i Stockholm till ett mer rimligt pris?
Ser fram mot några bra förslag!
Kaplans.Hej,
Besökte Rob Engström idag 2023-01-11 för att få ett nytt värderingsintyg på min Submariner.
Jag har ett tidigare intyg de utfärdat, men intyget är gammalt och önskar av den anledningen ett nytt värderingsintyg (klockan ska ges bort som present, den ovetande nya ägaren till klockan behöver ett intyg till sitt försäkringsbolag).
Har servat klockan hos den för 3 år sedan så de har ju koll på att klockan är äkta och jag har alla nödvändiga dokument.
Värderingsintyget skulle kosta 2.500 kr, vilket jag tycker låter dyrt mot bakgrund att klockan nyligen är servad hos dem och att de tidigare utfärdat ett intyg.
Har ni några förslag på var jag kan få ett värderingsintyg i Stockholm till ett mer rimligt pris?
Ser fram mot några bra förslag!
Normalt förfarande.. Enklast för butik att få in certet med en gång utifall att klockan ska skickas för garantirep.
Ah, ja nu var det skräp som skull tas bort på tavlan. Tyckte det var lite slappt - de hade ju serienr samt köphistoriken i sitt system. Märkligt då att Rob löste det gladeligen utan cert.
Varje gång nån ser denLite nyfiken bara: hur vanligt är det att ni som bär en Rolex får frågan: "-är det en äkta?".
Rolig fråga. Jag tänkte det skulle vara många, men räknar bara upp 1 person som har frågat.Lite nyfiken bara: hur vanligt är det att ni som bär en Rolex får frågan: "-är det en äkta?".
Aldrig fåttLite nyfiken bara: hur vanligt är det att ni som bär en Rolex får frågan: "-är det en äkta?".