Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade en Starbucks och det fanns ingen gnista mellan oss.
Hulk är coolaste suben som gjorts! (116610LV).Mina kära, om ni kan ge mig råd om vilken Sub jag ska välja: Kermit 16610LV eller Hulk 116610LV. Ge mig lite motivering.
Fråga en annan AD.Jag frågade tidigare i tråden om hur det fungerar med att köpa till aluminiumbezels till en 16710. Svaret då var att AD:n under senaste åren har sålt de utan problem. Jag kontaktade nyss en viss AD som sade att man endast får köpa till den bezel som följde med klockan , vilket de kollar upp genom serienumret. Stämmer verkligen detta? Som jag förstått så får man byta ut t.ex. tavlor på nya klockor efter garantiperioden löpt ut. Detta är dock en äldre klocka. Hur fungerar det i så fall med alla som bytt ut bezeln eller köpt en klocka med en annan bezelfärg som inte följde med vid köpet?
Tyvärr så är det idag, jag har ringt/email alla AD i Sverige angånde ett par springbars, ingen ville sälja om jag inte har med mig klockan till butiken och låta dem byta.Jag frågade tidigare i tråden om hur det fungerar med att köpa till aluminiumbezels till en 16710. Svaret då var att AD:n under senaste åren har sålt de utan problem. Jag kontaktade nyss en viss AD som sade att man endast får köpa till den bezel som följde med klockan , vilket de kollar upp genom serienumret. Stämmer verkligen detta? Som jag förstått så får man byta ut t.ex. tavlor på nya klockor efter garantiperioden löpt ut. Detta är dock en äldre klocka. Hur fungerar det i så fall med alla som bytt ut bezeln eller köpt en klocka med en annan bezelfärg som inte följde med vid köpet?
Fråga en annan AD.
Jag skickade mail till AD och fick bandstift skickde till mig. De ville visserligen ha serienumret på klockan, men sen skickade de dem direkt. Fick förresten ett extra.Tyvärr så är det idag, jag har ringt/email alla AD i Sverige angånde ett par springbars, ingen ville sälja om jag inte har med mig klockan till butiken och låta dem byta.
Tror allt beror på hur "bra" kund du är..
Edit, för det är Rolex policy som inte tillåter, har jag fått höra som svar.
Så sa dom till mig också när jag skulle köpa springbars. Men jag sa bara åt dom att skärpa sig och hämta dom så gjorde dom detTyvärr så är det idag, jag har ringt/email alla AD i Sverige angånde ett par springbars, ingen ville sälja om jag inte har med mig klockan till butiken och låta dem byta.
Tror allt beror på hur "bra" kund du är..
Edit, för det är Rolex policy som inte tillåter, har jag fått höra som svar.
Som jag skrev tidigare så vet jag till 100% att byte från Coke till Pepsi var fine hos iaf en svensk AD dec 2022 och för en mindre peng fick Coken behållas.Jag frågade tidigare i tråden om hur det fungerar med att köpa till aluminiumbezels till en 16710. Svaret då var att AD:n under senaste åren har sålt de utan problem. Jag kontaktade nyss en viss AD som sade att man endast får köpa till den bezel som följde med klockan, vilket de kollar upp genom serienumret. Stämmer verkligen detta? Som jag förstått så får man byta ut t.ex. tavlor på nya klockor efter garantiperioden löpt ut. Detta är dock en äldre klocka. Hur fungerar det i så fall med alla som bytt ut bezeln eller köpt en klocka med en annan bezelfärg som inte följde med vid köpet?
Det enkla svaret är väl ”nej, den är inte bara värd sina komponenter.” Varför? För att marknaden är så stor att det finns de som gladeligen köper den och inte bryr sig nämnvärt att vissa delar är bytta. Det viktiga är väl egentligen att det är originaldelar, men inte ens det hindrar ju vissa. Att pantbanken däremot säger nej är inte så konstigt, för hur ska de katalogisera den? De vet ju inte om det är boetten (med serienummer) som är utbytt eller övriga delarna. Den borde gå att bygga tillbaka med originaldelar för referensen, men frågan är om inte det kostar mer än vad man sen får ut.Många sidor att kanske hitta info på men är en ombyggd Rolex bara värd sina komponenter? snackade med en polare om hans Rolex som inte ens går att panta. Sen ser ut som en 16803 (blå tavla, ring med guld/stål länk). Men serienumret indikerar 1982 och modellstämpeln är 16800. Så nån har byggt om en gammal stålmodell och således gjort klockan i sig är värdelös iom det är tydligen en frankenstein. Inte ens pantbanken tar i den med tång.
Fick höra om en annan person som krossade sin batman i cykelolycka och har problem efter reparation då det är inte längre matchande detaljer.
Men går det rulla tillbaka den med att hitta en svart tavla, byta ring och krona samt stålband? Eller är det meningslöst? Orsaken är jag har en vintage date från 71 som har bytt uttavla.. orolig min också är osäljbar.. dum fråga kanske…
Hulken. Kermit köper man när man redan har en hulk.Jag lovade dig bilder från monteringen. Båda klockorna är fortfarande delvis inslagna. Gissa vilken jag valde?
Jag är fortfarande 200 km hemifrån. När jag kommer dit och jag kommer att orka mer kommer jag att lägga upp bättre bilder på Suben jag köpte.Hulken. Kermit köper man när man redan har en hulk.
Sicken cliffhangerJag är fortfarande 200 km hemifrån. När jag kommer dit och jag kommer att orka mer kommer jag att lägga upp bättre bilder på Suben jag köpte.
Fina!Jag lovade dig bilder från monteringen. Båda klockorna är fortfarande delvis inslagna. Gissa vilken jag valde?
VackertJag köpte Hulken!
Bankerna avvecklar sina bankfack i stor utsträckning. Men det finns ju alternativ. T ex vi. Ja, du har rätt i att bankerna brukar inte försäkra innehållet i facket. Din hemförsäkring gäller i regel för förvaring i bankfack, s k "Bortaskydd". Det finns en övre gräns, t ex 100 000 kr. Sen kan man köpa tilläggsförsäkring om man vill.Sist jag kollade för sådär 20år sedan hade Nordea ingen försäkring alls vad gäller bankfack.
Det var en service de tillhandahöll "På egen risk"
Men finns ens bankfack kvar längre,mer än ytterst sporadiskt?
Har @PANSARVALV någon (kund)försäkring som ingår i hyran?Bankerna avvecklar sina bankfack i stor utsträckning. Men det finns ju alternativ. T ex vi. Ja, du har rätt i att bankerna brukar inte försäkra innehållet i facket. Din hemförsäkring gäller i regel för förvaring i bankfack, s k "Bortaskydd". Det finns en övre gräns, t ex 100 000 kr. Sen kan man köpa tilläggsförsäkring om man vill.