Kan vara den bästa subben som någonsin gjorts.För lite vintage på sistone. Dags att bryta mönstret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vara den bästa subben som någonsin gjorts.För lite vintage på sistone. Dags att bryta mönstret.
Den är verkligen bra men själv tycker jag 1665 är nog bland dem bästa i den eran.Kan vara den bästa subben som någonsin gjorts.
Matchar med tatueringen också, snyggt!Helt ok sommarklocka
Uppdatering. Efter att ha dragit åt kronan på min Pepsi och burit den varje dag, gjorde rörelsen totalt +3,2 s under de senaste tre dagarna. Det verkar som att han som Hulks ersättare var sliten för kort, och därav hans tillfälliga indisposition.Och för kvällen, den som vunnit mest tid på min handled sedan början av i år. I över ett år fungerade det perfekt och under en månad börjar det bli något sent, från 0,3 till 0,6 s om dagen. Under de senaste 24 timmarna kan han sakta ner till och med 5 sekunder...
Bezelinsert med Pepsi-färger för 16710 - stämmer följande artikel/referensnummer: B135-16700-16-A1 Cal. 105462977?
315-16700-16Bezelinsert med Pepsi-färger för 16710 - stämmer följande artikel/referensnummer: B135-16700-16-A1 Cal. 105462977?
B315-16700-16-A1
Med andra ord stämmer det jag skrev ovan?315-16700-16
Nästan iafMed andra ord stämmer det jag skrev ovan?
Är lite långsam idag. Skyller på tidig morgon. Självklart ska det vara 315 i början, jag som skrev fel. Då är det rätt! Tack!Nästan iaf
En klocka för dem pengarna så kan man gott kosta på en service för 14k är min åsikt.Nyförvärv och första Rolex, en 16710 från 2003!
Nyfiken på att höra KS åsikt kring service. Jag skulle gärna vilja använda denna i skärgården i sommar. Klockan har okänd servicehistorik och går ca +8 spd. Jag har egentligen fyra alternativ: 1) full service á 14000kr, 2) täthetsservice á 3000kr, 3) trycktest, eller 4) inte göra nånting.
Hur skulle ni ha tänkt här? Är det värt att göra en full service för att säkerställa att urverket inte slits och fortsätter gå bra? 14000 är ju en redig summa pengar. Eller skulle ni nöja er med täthetsservice eller rentav bara ett trycktest för året och kanske bara inte bada med den (men ta med den på båt)?
Personligen hade jag trycktestat den utan kostnad hos AD och därefter tagit beslut kring ev service. Om jag inte stört mig på avvikelsen. Jag brukar vänta ett par månader innan service, främst för rädslan att ett nytt tillskott blir borta ”länge” och längtan blir olidlig alternativt för att säkerställa att den kommer få stanna och att vi trivs ihop.Nyförvärv och första Rolex, en 16710 från 2003!
Nyfiken på att höra KS åsikt kring service. Jag skulle gärna vilja använda denna i skärgården i sommar. Klockan har okänd servicehistorik och går ca +8 spd. Jag har egentligen fyra alternativ: 1) full service á 14000kr, 2) täthetsservice á 3000kr, 3) trycktest, eller 4) inte göra nånting.
Hur skulle ni ha tänkt här? Är det värt att göra en full service för att säkerställa att urverket inte slits och fortsätter gå bra? 14000 är ju en redig summa pengar. Eller skulle ni nöja er med täthetsservice eller rentav bara ett trycktest för året och kanske bara inte bada med den (men ta med den på båt)?
Du kommer inte få göra en täthetsservice. Din AD kommer säga full service eller ingenting.Nyförvärv och första Rolex, en 16710 från 2003!
Så om klockan är dyr är det ok att potentiellt slänga pengar i sjön?En klocka för dem pengarna så kan man gott kosta på en service för 14k är min åsikt.
Slänga pengar i sjön? Han skrev att den hade okänd servicehistorik och ej håller tid rätt. MAO behöver den service.Så om klockan är dyr är det ok att potentiellt slänga pengar i sjön?
Hej forumet!
Har lite samma funderingar som en skribent ovan.
Är på jakt efter en 16610 från ca 2005-2010 och funderar kring servicebehovet klockan troligtvis kommer ha (om den nyligen inte servats då).
Kan man på något sätt (som inte kostar för mycket) se/testa om klockan har behov av service eller är det kanske bäst att serva klockan direkt för att inte riskera eventuella dolda fel klockan kan ha etc..?
Många av äldre klockor har ju ”okänd” servicehistorik har jag sett vilket får mig att lyfta frågan för att höra hur ni tänker vid liknande köp.
Tack på förhand!