Corona-taktiken borde ju funka på the Crown också: håll i och håll ut!Önskar jag hade servat min Milgauss då!! 2017 senast……börjar dra ihop sig….
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Corona-taktiken borde ju funka på the Crown också: håll i och håll ut!Önskar jag hade servat min Milgauss då!! 2017 senast……börjar dra ihop sig….
Lite förväntasbild bara.....sen är det intressant att de senaste verken inte står på listan....
Var tvungen att dubbelkolla … juni 2021 hämtade jag ut en Milgauss efter en standardservice hos Nymans: 7900 kr. Börjar samma service nu, två år senare på 14300!?
De är bra att priserna på service gått upp…..det sållar agnarna en del…..men mkt som snurrar på beg marknaden kommer vara i sämre skick…..iofs….Min ovan nämnda service av en 16710 från 2003 i november 2019 hos AD kostade 6550:- plus byte av krona och tre bryggor.
/B
”Ingen servicehistorik, men känns mjuk i uppdraget och tickar på väl.”De är bra att priserna på service gått upp…..det sållar agnarna en del…..men mkt som snurrar på beg marknaden kommer vara i sämre skick…..iofs….
När du tittar på fotot taget genom botten av burken tänds det röda ljuset...Halloj! Jag fick erbjudande om att köpa denna Rolex Fullset. 116613 guld/stål från 2015.
Är 130k ett rimligt pris tycker ni?
Va?När du tittar på fotot taget genom botten av burken tänds det röda ljuset...
Det här fotot är inte särskilt tydligt. Så här ser det ut på min telefon.
Fotad med en potatis och doppad i komposten innan fotosession. KBK!Haha oj. Men klockan är 4/5 i skick.
En bra början är att be säljaren att göra rent klockan från allt DNA etc.Haha kanske borde investera i en ny kamera istället för klocka
Sådana bilder (tagna med gräsklippare) dyker oftast upp när någon hittar en klocka på vinden eller ärvd från en farfar.En bra början är att be säljaren att göra rent klockan från allt DNA etc.
Fotad med en potatis och doppad i komposten innan fotosession. KBK!
Hahah vad detta fick mig att skratta, så mycket som känns så oklartmen för en sådan kompost-doppad rolex är 130k för mkt ?
Fantastiskt fin bild på en fantastiskt fin klocka!I trädgården.
Hej igen vänner på forumet!Hej forumet!
Har lite samma funderingar som en skribent ovan.
Är på jakt efter en 16610 från ca 2005-2010 och funderar kring servicebehovet klockan troligtvis kommer ha (om den nyligen inte servats då).
Kan man på något sätt (som inte kostar för mycket) se/testa om klockan har behov av service eller är det kanske bäst att serva klockan direkt för att inte riskera eventuella dolda fel klockan kan ha etc..?
Många av äldre klockor har ju ”okänd” servicehistorik har jag sett vilket får mig att lyfta frågan för att höra hur ni tänker vid liknande köp.
Vad rekommenderar ni att jag ska tänka på?
Tack!