• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_5414.jpeg

MRSA-(Make Rolex Small Again)-rörelsen kämpar på.

Lite förväntasbild bara.....sen är det intressant att de senaste verken inte står på listan....

1683802078653.png

Var tvungen att dubbelkolla … juni 2021 hämtade jag ut en Milgauss efter en standardservice hos Nymans: 7900 kr. Börjar samma service nu, två år senare på 14300!? 🤯

Min ovan nämnda service av en 16710 från 2003 i november 2019 hos AD kostade 6550:- plus byte av krona och tre bryggor.

/B

Halloj! Jag fick erbjudande om att köpa denna Rolex Fullset. 116613 guld/stål från 2015.
Är 130k ett rimligt pris tycker ni?

Bilagor

• IMG_20230509_182049.jpg
    IMG_20230509_182049.jpg
    357.4 KB · Visningar: 25
Hej forumet!
Har lite samma funderingar som en skribent ovan.
Är på jakt efter en 16610 från ca 2005-2010 och funderar kring servicebehovet klockan troligtvis kommer ha (om den nyligen inte servats då).

Kan man på något sätt (som inte kostar för mycket) se/testa om klockan har behov av service eller är det kanske bäst att serva klockan direkt för att inte riskera eventuella dolda fel klockan kan ha etc..?

Många av äldre klockor har ju ”okänd” servicehistorik har jag sett vilket får mig att lyfta frågan för att höra hur ni tänker vid liknande köp.

Vad rekommenderar ni att jag ska tänka på?

Tack!
Hej igen vänner på forumet!

Det blev en 16610 från 2007, servad 2011. Har gått +6 sekunder första dygnet (säljaren sa +/- 5 sekunder om dagen).
På Bergströms sa hon som jobbade där att jag egentligen kan vänta tills den går dåligt eller helt enkelt går sönder innan jag servar den?
Väldigt förvånad över det svaret faktiskt men om hon har rätt är det ju väldigt skönt.

Kan jag vara lugn med att hoppa service ett tag framöver eller vad tycker ni?

Tillbaka
Topp