Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borstad länk eller ljuset som spelar ett spratt?Bockar av Wales med GMT:n
Den har fått låna länken från min 116610LV, mycket bättre!Borstad länk eller ljuset som spelar ett spratt?
Verkligen, så det borde varit från första början! Tur enda sättet att få tag på en för mig hade varit till saftigt premium på grå-marknanden, annars hade det bara varit att slanta upp.Den har fått låna länken från min 116610LV, mycket bättre!
Nytt tillskott som är här för att stanna!
HahahaFamous last words
Superskön!
Då det inte handlar om en riktigt gammal vintagemodell är det väl bara att dra till närmsta AD (Nymans, Krons eller Rob E.)?Dags för service på min 116610, rasslar som en gammal Seiko. Någon som har tips på handlare runt Stockholm som är duktig och gör ett bra jobb.
Funderar även på att ge den en polering men vill att den som gör det verkligen kan sitt jobb.
Jag hade gått till Rob EDags för service på min 116610, rasslar som en gammal Seiko. Någon som har tips på handlare runt Stockholm som är duktig och gör ett bra jobb.
Funderar även på att ge den en polering men vill att den som gör det verkligen kan sitt jobb.
Det vore intressant att se före/efter bild om du lämnar för polering. Jag köpte min 2018 och haft som daily sedan inköp, på senare tid har jag funderat på att lämna in för polering.Dags för service på min 116610, rasslar som en gammal Seiko. Någon som har tips på handlare runt Stockholm som är duktig och gör ett bra jobb.
Var gick gränsen förut? Vissa av de dyrare dd har jag för mig texRolex.com visar nu priserna på alla modeller.
Ca 450k om jag minns rätt.Var gick gränsen förut? Vissa av de dyrare dd har jag för mig tex
Där har nog David71 bättre koll än mig, men jag tror att det stämmer bra.Var gick gränsen förut? Vissa av de dyrare dd har jag för mig tex
Ca 450k om jag minns rätt.
Jo i butiken finns oftast priset utskrivet på lappen. Kanske inte så du ser det i skylten men om du håller i klockanHar det här gällt även i butik hos AD? Inte för att man sett så många klockor över huvud taget framme senaste åren.
Har för mig att jag sett en Rolex Submariner Smurf 116619 White Gold framme i monter till salu utan pris en gång hos Bergströms Göteborg exempelvis.
Exhibition only klockorna har som regel aldrig pris, eller!?
Årsmodell? Tappar den tid?Dags för service på min 116610, rasslar som en gammal Seiko. Någon som har tips på handlare runt Stockholm som är duktig och gör ett bra jobb.
Det vore intressant att se före/efter bild om du lämnar för polering. Jag köpte min 2018 och haft som daily sedan inköp, på senare tid har jag funderat på att lämna in för polering.
Intressant, återkom gärna med kostnadsförslaget/summan, behöver själv serva min inom kort pga 11 år gammal.Det har du rätt i Snoozarn ska skippa poleringen.
Men behöver göra en service då den börjat sakta sig, och man hör urverket/rotorn rasslar, vilket den gjort i nått år iaf.
Misstänker att det är dåligt golfspel och löprundor som tagit den. Uttagen av mig 2018
Inte för att skrämma upp dig, men om du gått med en rasslande rotor har den garanterat svarvat upp bryggorna ganska rejält. Lär bli kostsamt då AD inte gör service utan att byta ut dem.Det har du rätt i Snoozarn ska skippa poleringen.
Men behöver göra en service då den börjat sakta sig, och man hör urverket/rotorn rasslar, vilket den gjort i nått år iaf.
Misstänker att det är dåligt golfspel och löprundor som tagit den. Uttagen av mig 2018
Jupp. Detta var nästan precis ett år sedan. Rasslig Sub LV med rotorskrap….Rob har ju dessutom höjt priset på service sedan dess….Inte för att skrämma upp dig, men om du gått med en rasslande rotor har den garanterat svarvat upp bryggorna ganska rejält. Lär bli kostsamt då AD inte gör service utan att byta ut dem.
Blir spännande att se kf.
Ett bra tips är att ta sin Rolex till urmakaren direkt den börjar låta illa så slipper man dyra kostnader och kanske klarar sig med nytt rotorlager..Jupp. Detta var nästan precis ett år sedan. Rasslig Sub LV med rotorskrap….Rob har ju dessutom höjt priset på service sedan dess….
Bryggor är ganska dyra.. Från Engströms för en Expl. 1Inte för att skrämma upp dig, men om du gått med en rasslande rotor har den garanterat svarvat upp bryggorna ganska rejält. Lär bli kostsamt då AD inte gör service utan att byta ut dem.
Blir spännande att se kf.