Men 2-millimeterprecision. Fine. Men du har fortfarande 8mm kvar du inte utnyttjar då.Då borde mini Glidelock på Oyster Flex vara det mest ultimata?
Kan tycka att det blir för stort hopp på Easylink. Gillar millimeter precisionen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men 2-millimeterprecision. Fine. Men du har fortfarande 8mm kvar du inte utnyttjar då.Då borde mini Glidelock på Oyster Flex vara det mest ultimata?
Kan tycka att det blir för stort hopp på Easylink. Gillar millimeter precisionen!
Ja att låset är på tok för stort håller jag med om men jag är beredd att betala med ett otympligt lås för fördelen med 2mm precision.Men 2-millimeterprecision. Fine. Men du har fortfarande 8mm kvar du inte utnyttjar då.
Köpte en Tudor BB36 förra veckan och den har T-fit med fem lägen, bedömer att låset är lika stort som på en Date Just. Önskar att Rolex hade en liknande lösning.Ja att låset är på tok för stort håller jag med om men jag är beredd att betala med ett otympligt lås för fördelen med 2mm precision.
har faktiskt sneglat lite på gummit till BB54 och funderat på om man skulle stå ut med att ha ett tudorspänne på sin Rolex. Isf är ju det ett riktigt trevligt alternativ med gummi och T-fit (utan att betala OF + wg lås pengar plus strul att få tag på)Köpte en Tudor BB36 förra veckan och den har T-fit med fem lägen, bedömer att låset är lika stort som på en Date Just. Önskar att Rolex hade en liknande lösning.
Under sommaren så kan det skilja rätt mycket, speciellt i kallt vattenMen 2-millimeterprecision. Fine. Men du har fortfarande 8mm kvar du inte utnyttjar då.
Då är 5mm easylink perfektUnder sommaren så kan det skilja rätt mycket, speciellt i kallt vatten
Har en datejust 16200 med jubileelänk. Är lite sugen på att prova en oysterlänk men hur vet jag vilken som passar?
Nog för att vi är i Rolextråden, men jag är inte superimponerad av rolex glidelock...Glidelock
Mer länkjustering åt folket!!
Jag är nöjd så länge det finns länkjusteringNog för att vi är i Rolextråden, men jag är inte superimponerad av rolex glidelock...
Visst är det skönt att ha möjligheten att kunna justera, men både Omega och Breitlings variant på glidelock är så mycket bättre och smidigare
Instämmer iofs då det är guld värt, men det finns bättre alternativ imoJag är nöjd så länge det finns länkjustering
På vilket sätt är Omegas och Breitlings bättre?
Instämmer iofs då det är guld värt, men det finns bättre alternativ imo
Man slipper plocka av sig klockan för att justera. Öppnar bara upp låset, justerar med en hand medans klockan hänger kvar på handleden! Omöjligt att göra på Suben...
Sen vet jag inte om jag det bara är jag som har otur eller om jag är dum i huvudet, men jag lyckas alltid komma mellan hacken på glidelocken när jag ska justera, dvs det går inte att snäppa tillbaka den i låst läge. Får justera om, hamnar återigen mellan två lägen>går inte att snäppa den rätt> justera igen, nu gick det kanske om jag har tur..
Du menar av misstag eller?Har sett den sortens lösning. Verkar smidigare, helt klart. Finns det en chans att man kan komma åt justeringen vid normalt användande?
Funderar även på livslängden med tanke på fjäder och rörliga delar...
Har haft flera klockor med Glidelock. Aldrig haft problem med att hamna på rätt hack
Du menar av misstag eller?
Ang. livslängden så borde ju rörliga delar rimligtvis vara sämre, återstår att se då iaf Omegas lösning är väl hyfsat ny? kom inte den 2018 när senaste versionen på SMP släpptes?
Well, antar att det bara jag som är lite efter eller gör fel då har iaf problem både på nuvarande samt min förra sub..
Yes, av misstag...
Jag tror inte att det är något stort problem i alla fall. Verkar inte pratas så mycket om det. Att det är svårt att justera
Tack!Oysterlänk ref 78360 med endlinks 558b
40mm resp. 41mm?Lika men inte alls lika,
Båda är 36mm40mm resp. 41mm?
Några quick and dirty.
Photo Report: New York's Massive Rolex Meet-Up Returns – Welcome To RollieFest 2023
With 175 attendees from 17 countries, RollieFest is about more than just rare Rolex; it's also about being together with friends.www.hodinkee.com