Bamberbrian
Basic
Tack för alla goda råd men jag är rädd för att jag varken är värd dem eller mer pengar för jag har gjort något ännu värre än att beställa en nyare årgång, jag har köpt en Quartz!!? Mitt kött är svagt och lockad av Zaratsu-sminkning och lötfte om max 10 sekunders avvikelse på ett år kunde jag inte stå emot när jag tänkte på hur det skulle bli med en Swatch på handleden i ett halvår. Men vad betyder egentligen några sekundet hit eller dit när man jämför ett batteri med ett tickande hjärta? Hur många gånger har inte min gamla GMT räddat mig när jag trott jag varit försenad till tåg eller hustru bara för att glatt upptäcka att hon gått några minuter för fort?Köpte min Rolex GMT Master ll ny 1999 för 26,5 tkr (prutade 1500 spänn) och i 24 år har den knappt lämnat min sida. Jag har ridit, seglat, dykt och varit i slagsmål med den och den har aldrig svikit mig. Är det någon som har svikit så är det jag för jag har aldrig servat den och burit det lätt på handleden så nu är länken lite trött. Och nu skall jag dessutom överge den för jag träffat någon annan yngre årgång …
Fast egentligen är det tvärtom för det är jag som är för gammal för henne för hon (ja, det är en hon) ser fortfarande ung och sportig ut medan jag, not so much. Fast jag skyller på att hon blivit dyr i drift och kostar 13 tkr för en service och kanske drygt 20 tkr för en ny länk. Skickade henne till en gråhandlare som bjöd 100 000 silverpenningar och som jag tänker acceptera och la en beställning på en Oyster Perpetual igår (en liten slinka på 36 mm).
Skriver det här för att någon skall rädda henne och framförallt mig och kanske skriva: gör det inte, tänk på allt ni gjort och du kommer aldrig att hitta någon som henne!
(Skickar med några foton för att visa hur vacker hon är med alla sina skavanker).
Hon är fortfarande inte såld för jag har inte förmått att svara än för vi skall i alla fall ha en sista jul ihop!