Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har prishöjningen på Rolex verkställts? Har för mig att denna kostade 69 innan så ingen farlig ökning i så fall men jag kan ha fel
Varför kan inte listpriset diskuteras i tråden avsedd för varumärket? Den andra tråden heter väl ”orättvisor, värdeökning och spåkulor” där spådomar om hur man dubblar sina pengar på att plocka ut en Rolex diskuteras typ förstår inte varför det har mer med Rolex listpris att göra? Var ingen fråga vad tror ni om en ökning eller något mer en faktacheck har det ändrats? Ska alla varumärken ha en separat tråd där frågor om pris ställs?Ja den har verkställts. Det diskuteras i den andra Rolextråden som är avsedd för detta.
Varför kan inte listpriset diskuteras i tråden avsedd för varumärket? Den andra tråden heter väl ”orättvisor, värdeökning och spåkulor” typ förstår inte varför det har mer med Rolex listpriset att göra? Ska alla varumärken ha en separat tråd där frågor om pris ställs?
Tror det är för att du inte kan förklara varför en fråga om har listpriset höjts idag ställdes i tråden för relevant varumärke?Gör som du vill. Orkar inte hålla på och förklara… Vill du ha någon som har lust att prata med dig om listpriset finns en pågående diskussion om det där men vad mig beträffar får du gärna fortsätta diskutera med dig själv här.
En retorisk fråga. Vad mer behöver man?
En Hulk skulle sitta fintEn retorisk fråga. Vad mer behöver man?
Guld i olika färger!En retorisk fråga. Vad mer behöver man?
Också fint om man föredrar de.Guld i olika färger!
Har prishöjningen på Rolex verkställts? Har för mig att denna kostade 69 innan så ingen farlig ökning i så fall men jag kan ha fel
Omväxling?En retorisk fråga. Vad mer behöver man?
Det är fel ändlänkar ja.Är det jag som har dåligt koll, eller ska inte end-links på denna 16013 vara i guld/stål?
F är för France. De hade nån speciell skatt på guldklockor har jag för mig….. back in the days. Hade en 70 tals 1675/3 som hade samma F efter ref#.Är det jag som har dåligt koll, eller ska inte end-links på denna 16013 vara i guld/stål?
Undrar även om det finns någon 16013 som har slutbeteckning "16013F"? I sådant fall, var står F för.
Jösses! Var är världen påväg?Ny Day Date som jag inte tror har postats tidigare.
Tack för svar. Trevlig kuriosa gällande Frankrike.F är för France. De hade nån speciell skatt på guldklockor har jag för mig….. back in the days. Hade en 70 tals 1675/3 som hade samma F efter ref#.
End links bör ju ha varit i guld, men inte säkert. Min 1675/3 hade i stål och det var korrekt.
Omkring 5% grovt yxat över de flesta modeller. Några ex nedan och förstås diskuterar vi inte själva ökningens relevans i denna tråd, så jag inte åker på strykHar prishöjningen på Rolex verkställts? Har för mig att denna kostade 69 innan så ingen farlig ökning i så fall men jag kan ha fel
Samma här, några få inne på kontoret idag men skönt att komma hemifrån Blå tavla är toppen på sommaren men livar även upp en kall dag som denna.
var skeptisk till att åka till kontoret idag men rätt skönt, vi är bara några få tappra här och dresscode existerar inte så här strax efter högtiderna.
Jag släpper det aldrig.
36 är den rätta storleken på Datejust. För Daydate också för den delen.
Snygga, inte minst de med silvertavlor!Håller helt med. Här är de som jag har ägt.
Proportionerna är överlägsna på 36:an.Snygga, inte minst de med silvertavlor!
Förutsatt att du inte har handled under medelstorlek, vad anser du gör 36mm bättre?
Är det jag som har dåligt koll, eller ska inte end-links på denna 16013 vara i guld/stål?
Undrar även om det finns någon 16013 som har slutbeteckning "16013F"? I sådant fall, var står F för.
Ok. Vad jag förstod så var Datejust II ett misslyckande vad gäller proportionerna, men att man (Rolex) fått till dem bra på 41:an. Men du tycker att de fortfarande inte är bra alltså? Är boetten för stor i förhållande till länken jämfört med 36:an tycker du?Proportionerna är överlägsna på 36:an.
Formspråket gör sig inte lika bra på 41:an.
Ok. Vad jag förstod så var Datejust II ett misslyckande vad gäller proportionerna, men att man (Rolex) fått till dem bra på 41:an. Men du tycker att de fortfarande inte är bra alltså? Är boetten för stor i förhållande till länken jämfört med 36:an tycker du?