• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Racso

Omega
2-Faktor
Dags för fika

IMG_0285.jpeg
Cool!
 

Man

Rolex
För mig handlar det dels om proportionerna men även att Datejusten "ska vara" en lite nättare klocka i min bok. Precis som en Cartier Tank inte ska vara en stor klocka.
Aha, ok, förstår vad du menar. Det är väl lite olika hur man ser på DJ, om man anser den vara en 100% dressare eller inte, antar jag. Cartier Tank känns lite mer av en no brainer i det avseendet.
 

Nurburgking

Cartier
Drömklocka !
🤌🏻
Trivs du med oysterflexet?
Drömklocka här med! Stormtrivs. Nu på nya referensen har Ousterflex Daytona fått spänne med glidelock vilket verkligen hjälper till att få den att sitta perfekt. Kan tänka mig att det är svårare på den gamla om man går från vinter/sommar och är lite svullen ibland 😊
 

sprisse

Breitling
2-Faktor
Drömklocka här med! Stormtrivs. Nu på nya referensen har Ousterflex Daytona fått spänne med glidelock vilket verkligen hjälper till att få den att sitta perfekt. Kan tänka mig att det är svårare på den gamla om man går från vinter/sommar och är lite svullen ibland
Aha! Ja det är ju verkligen stort plus, flyttar på min sub nästan dagligen 😅
Men grattis, jäkligt fin som sagt!
 

Wixboff

Breitling
Är klocknörd sedan länge, men ny i KS-familjen. Ska bli kul att delta i forumen framöver :)

Bjuder på en bild från hummerpremiären på Västkusten i höstas, min Rolex Sea Dweller ref. 16600 gör sig utmärkt på havsbotten & resulterar i goda middagsserveringar som ni ser. Vilken klocka föredrar ni av Yacht Mastern VS Sea Dwellern?
 

Bilagor

  • IMG_8634.jpg
    IMG_8634.jpg
    313.2 KB · Visningar: 19
Topp