• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har en fråga angående danger zone fönstret för att ändra datum. Jag var stressad och höll på att ställa in tid/datumoch råkade dra fram en dag med quickset strax efter kl. 00:00.

Har någon nån erfarenhet kring detta? Hur känsligt är det? Kan något ha tagit skada direkt? Behöver den service direkt pga detta?

Klockan går normalt och byter tid normalt så vitt jag kan se.

Jag har en 126200 datejust.
Du behöver inte oroa dig. Det är vissa typer av datumväxlarmekanismer som är känsliga för det där, men 3235 tror jag är opåverkat.
 
Jag har en fråga angående danger zone fönstret för att ändra datum. Jag var stressad och höll på att ställa in tid/datumoch råkade dra fram en dag med quickset strax efter kl. 00:00.

Har någon nån erfarenhet kring detta? Hur känsligt är det? Kan något ha tagit skada direkt? Behöver den service direkt pga detta?

Klockan går normalt och byter tid normalt så vitt jag kan se.

Jag har en 126200 datejust.
Men lugn nu och skärp dig, du har en Sherman tank……inte en fjollig AP 😀
 
114270
IMG_5075.jpeg
 
Ge mig tips på bra skruvmejsel och storlek som passar för skruvarna på oysterbracelet.

 
Aha så va de ja. Så de va två handlare på samma gata alltså, eller iallafall samma område. Minns iallafall när man på tidigt 2000 tal kollade på klockor man då långt ifrån hade råd med nere på bottenvåningen på nk. När försvann butiken på nk då?
Drar till med nån gång runt 2010 för det ”känns rätt”. De hade dock inte Rolex, åtminstone inte de sista åren, men väl bla JLC
 
Aha så va de ja. Så de va två handlare på samma gata alltså, eller iallafall samma område. Minns iallafall när man på tidigt 2000 tal kollade på klockor man då långt ifrån hade råd med nere på bottenvåningen på nk. När försvann butiken på nk då?
Drar till med nån gång runt 2010 för det ”känns rätt”. De hade dock inte Rolex, åtminstone inte de sista åren, men väl bla JLC

NK hade inte Rolex.
Dom hade däremot Omega och AP med fler. AP stängde dom 2013 så förmodligen försvann klockavdelningen i samma veva.
 
Tillbaka
Topp