• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helt 10g lättare än Hulken. Jag ska bara tillägga att jag lagt till en extra länk jämfört med originallängden på armbandet.
1000043594.jpg
inte helt oväntat med jubilee-länk kontra oyster?
 
Funderar att skicka min klocka till någon duktig som kan laser welding, hur måste tänka med frakt och värde av klockan när man skickar utomlands som privat person ? väljer man postnord / Dhl ?
Sickar du utanför EU är det bra med exportintyg, så du slipper momsa in klockan igen när den returneras. Du betalar moms på endast jobbet.
 
En random fråga: jag har läst att man slutade med lug holes på Rolex subs 2003 (modell 16610), men sen ser jag denna CPO som dykt upp på Nymans hemsida. Hävdas vara ifrån 2008 men har lug holes. Jag är ödmjukt övertygad om att min kunskap om Rolex är oerhört mycket mindre än Nymans, så kan någon förklara för mig hur detta hänger ihop?

 
En random fråga: jag har läst att man slutade med lug holes på Rolex subs 2003 (modell 16610), men sen ser jag denna CPO som dykt upp på Nymans hemsida. Hävdas vara ifrån 2008 men har lug holes. Jag är ödmjukt övertygad om att min kunskap om Rolex är oerhört mycket mindre än Nymans, så kan någon förklara för mig hur detta hänger ihop?

Jag kan inte se om den har ett certifikat eller vilken serie det är. Men gammal klocka såld 2008 låter rimligt.
 
En random fråga: jag har läst att man slutade med lug holes på Rolex subs 2003 (modell 16610), men sen ser jag denna CPO som dykt upp på Nymans hemsida. Hävdas vara ifrån 2008 men har lug holes. Jag är ödmjukt övertygad om att min kunskap om Rolex är oerhört mycket mindre än Nymans, så kan någon förklara för mig hur detta hänger ihop?

De måste skrivit ut fel år. 16610 hade väl som du säger 2003/Y series som sista år med lug holes. Däremot hade väl 14060m lug holes ett par år till?
 
En random fråga: jag har läst att man slutade med lug holes på Rolex subs 2003 (modell 16610), men sen ser jag denna CPO som dykt upp på Nymans hemsida. Hävdas vara ifrån 2008 men har lug holes. Jag är ödmjukt övertygad om att min kunskap om Rolex är oerhört mycket mindre än Nymans, så kan någon förklara för mig hur detta hänger ihop?

Dom har skrivit fel år. Garanterat.

Nej den kan inte heller vara ny men utplockad senare eftersom den har tritium-tavla.
Lugholes hade dom inte heller 2008.

Tror dom menade att skriva 1998.
 
En random fråga: jag har läst att man slutade med lug holes på Rolex subs 2003 (modell 16610), men sen ser jag denna CPO som dykt upp på Nymans hemsida. Hävdas vara ifrån 2008 men har lug holes. Jag är ödmjukt övertygad om att min kunskap om Rolex är oerhört mycket mindre än Nymans, så kan någon förklara för mig hur detta hänger ihop?

Denna 1601 står att den är från 2002. Kan ju inte heller stämma. Rolex slutade med den referensen i början på 80-talet: https://nymansur.com/rolex-cpo/p/rolex-certified-pre-owned/rolex-datejust/m1601
 
Trodde CPO konceptet skulle borga för kvalitet hela ledet men de verkar ha svårt för detaljerna...
Nu får vi väl lugna oss. Klart det är klumpigt att man inte kollat. Men sånt händer och det är inget som påverkar klockans skick 🤷🏻‍♂️
(lite som du själv glömt att skriva ut ett ”l” när du skriver ”….för kvalitet hela ledet” och även har skrivit hela meningen som en satsradning). 😉
 
Nu får vi väl lugna oss. Klart det är klumpigt att man inte kollat. Men sånt händer och det är inget som påverkar klockans skick 🤷🏻‍♂️
(lite som du själv glömt att skriva ut ett ”l” när du skriver ”….för kvalitet hela ledet” och även har skrivit hela meningen som en satsradning). 😉
Tro mig, jag hade kollat över min stavning betydligt mer om det gällde en hemsida av den digniteten och inte på ett forum :). Men oavsett, point taken.
 
Hej på er. Jag har en seadweller från 2003 och planerar nu att köpa en Explorer, men kan inte bestämma mig för storlek. Tänker att jag vill ha den som en varje-dag-klocka. Vad säger ni som är proffs?
(36:an satt skönast men har väldigt avsmalnade armband…. )
 

Bilagor

  • A4C547E7-A65A-433D-B47B-9B2F4CF9B6CE.jpeg
    A4C547E7-A65A-433D-B47B-9B2F4CF9B6CE.jpeg
    318 KB · Visningar: 4
  • IMG_6406.png
    IMG_6406.png
    856.1 KB · Visningar: 4
Hej på er. Jag har en seadweller från 2003 och planerar nu att köpa en Explorer, men kan inte bestämma mig för storlek. Tänker att jag vill ha den som en varje-dag-klocka. Vad säger ni som är proffs?
(36:an satt skönast men har väldigt avsmalnade armband…. )
Kanske 224270 nya Explorer 40mm. Den borde finnas inne för att testa som ett alternativ.

Det viktigaste är dock hur det känns för dig o inte vad andra tycker.
 
Senast ändrad:
Hej på er. Jag har en seadweller från 2003 och planerar nu att köpa en Explorer, men kan inte bestämma mig för storlek. Tänker att jag vill ha den som en varje-dag-klocka. Vad säger ni som är proffs?
(36:an satt skönast men har väldigt avsmalnade armband…. )
Ta den som känns mest bekväm. Känns onödigt att slänga ut pengar på något som någon på internet tycker 😉
 
Så om jag vill skicka till UK eller EU hur gör man ? Postnord tar ingen värdeförsändelsen som overstiger 50.000 kr marknadsvärdet.
UK är inte EU. Postnord skulle jag inte använda generellt. Inget fraktbolag ersätter klockor. Du måste teckna separat försäkring, vilket är knepigt som privatperson. Skicka bara den del som ska fixas, inte hela klockan?
Bättre med Fedex, DHL eller UPS….
 
Har du någon åsikt om Wristbuddys? Dem är nästan halva priset och har tydligen livstids garanti. Vulkaniserat gummi där med.

Har en 126610LN med 21mm lug som Wristbuddy inte har band till på sin hemsida. Mailade dom och fick svar med vändande post att de får in till hösten men om jag ville så var jag välkommen förbi deras kontor och kolla på ett sample dom hade fått in. Nu äger jag inget RubberB men passformen är helt perfekt och bandet är underbart på armen. Köpte ett blått till min Yachtmaster också då jag gillar gummi på sommaren. Mycket bra produkter, typ en tredjedel av RubberB i kostnad och extremt serviceinriktade. Kommer köpa ett par till till subben när dom får in fler färger till hösten. Stark rekomendation!
 
Har du någon åsikt om Wristbuddys? Dem är nästan halva priset och har tydligen livstids garanti. Vulkaniserat gummi där med.

Så kan du kolla Watchwear också som har ytterligare halva priset
 
Jag har en fråga angående danger zone fönstret för att ändra datum. Jag var stressad och höll på att ställa in tid/datumoch råkade dra fram en dag med quickset strax efter kl. 00:00.

Har någon nån erfarenhet kring detta? Hur känsligt är det? Kan något ha tagit skada direkt? Behöver den service direkt pga detta?

Klockan går normalt och byter tid normalt så vitt jag kan se.

Jag har en 126200 datejust.
 
Tillbaka
Topp