• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du är nog inte ensam om dilemmat. Jag har också en 124270 och har sneglat mot en femsiffrig sub, men länken är som du säger från en annan tidsepok vilket skaver lite. Jag har inte kommit dit att jag uppskattar patina, död lume och rassliga länkar, men har gått från att tycka att en klocka ska vara 40mm+ till att uppskatta den mindre Exp36, så jag är väl på god väg i min klockmognad.
Det är ju onekligen ett lyxproblem. Men jag har gått från sexsiffrig Sub till 36 mm Explorer och vill nu tillbaka till sub men kan faktiskt inte tänka mig en sexsiffrig pga storleken. Samtidigt så älskar jag min Speedy som är på 42 mm, så det blir ju lite dubbelmoral där. Men det är något med vintage-subbar som lockar. De känns inte lika pråliga vilket jag uppskattar. Samtidigt älskar jag ju de gedigna länkarna och känslan i moderna referenser.

Det är ju onekligen ett lyxproblem. Men jag har gått från sexsiffrig Sub till 36 mm Explorer och vill nu tillbaka till sub men kan faktiskt inte tänka mig en sexsiffrig pga storleken. Samtidigt så älskar jag min Speedy som är på 42 mm, så det blir ju lite dubbelmoral där. Men det är något med vintage-subbar som lockar. De känns inte lika pråliga vilket jag uppskattar. Samtidigt älskar jag ju de gedigna länkarna och känslan i moderna referenser.
Jag har också gått från en sexsiffrig, dock köpte jag min 114060 utan länk så hade väl egentligen det sämsta av två världar om man ska tro gemene man. Varken den gedigna länken eller det slimmade caset, men den va ändå för jävla bra. Upplevde den inte så klossig som kritikerna låter gälla, men den va som sagt konstant på gummi och band så på länk kanske det blir nått annat. Hade dessförinnan, och efter(har ägt samma styggelse till sub två ggr, ja jag gillade den ändå) en GMT Batman men jag gillar den mer borstade finishen på Sub och Expy mer. Ja du hör, man hittar alltid nått som skaver eller saknas. Kör du på en femsiffrig. Gillar du den inte kan du ju alltid sälja/byta😉
Bifogar bilder på dom tre nämnda klockorna för inlägg med bild är ju alltid roligare.
IMG_9201.jpeg
IMG_8754.jpeg
IMG_7110.jpeg

Best of both worlds? Ta en 16610 og sett på en lenke fra en 114060 eller 116610. :) Dette passer 100%. Da får du rett urkasse (boett) og en lenke med Glidelock. DET er trolig en combo du vil være godt fornøyd med.
Jag köpte en 97200 länk när jag fick tillfälle för att göra detta med 16610LV. Jag äger ingen LV men tänker att det är ett senare problem :D
Sitter ju bra på t.ex. GMT också så en bra länk att ha i lådan

Försöker komma ner i storlek och söker något mindre, gärna med Oysterlänk. Vad tror ni om en 1500 eller är 34mm på tok för litet? Tar gärna emot tips runt 34-36mm förutom Datejust och Explorer. Ser gärna att den är 100m för större användningsområde.

1739643828807.png

Försöker komma ner i storlek och söker något mindre, gärna med Oysterlänk. Vad tror ni om en 1500 eller är 34mm på tok för litet? Tar gärna emot tips runt 34-36mm förutom Datejust och Explorer. Ser gärna att den är 100m för större användningsområde.

1739643828807.png
Har en 1501 som är 34mm och tycker den funkar fint på 18cm. Den är tryckt till 100m vid senaste servicen.
IMG_1077.jpeg

Senast ändrad:

1739643828807.png
Kör oxå 1501, älskar den platta glasringen. Du har ju 152XX också om du heller vill ha safirglas.
Riktigt fina klockor.
IMG_9287.jpeg

Tillbaka
Topp