Den tål allt, den är byggd under en era då instratrams och ängslighet inte var uppfunnet ännu…tar man hand om den så tickar den på….Hur mkt stryk tar klockan där egentligen? Klor tvål och torra packningar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den tål allt, den är byggd under en era då instratrams och ängslighet inte var uppfunnet ännu…tar man hand om den så tickar den på….Hur mkt stryk tar klockan där egentligen? Klor tvål och torra packningar?
Bada ångbastu ska väl ändå inte vara att rekommendera… men visst tar man hand om den i övrigt och byter packningar samt aer till att lim (?) vid glaset och i övrigt är tätt. Själv undviker jag nog både bubbelkopp och dusch med klockan.Den tål allt, den är byggd under en era då instratrams och ängslighet inte var uppfunnet ännu…tar man hand om den så tickar den på….
Lim? Plexit är pressat i boetten. Ångbastu kan man ju skippa om man är en orolig själ. Klockor som är byggda för att tåla vatten behöver man inte oroa sig för att blöta ner….Bada ångbastu ska väl ändå inte vara att rekommendera… men visst tar man hand om den i övrigt och byter packningar samt aer till att lim (?) vid glaset och i övrigt är tätt. Själv undviker jag nog både bubbelkopp och dusch med klockan.
Nae det är ju mer än deras dykarur15XX ska vara 50atm om jag förstått det rätt.
Det är min tryckt till.
Haha du har helt rätt! Menar såklart 5atmNae det är ju mer än deras dykarur
Vet ej, beror på vad som skall utföras. Skall något glas eller krona bytas ut eller är det ”bara” en service etc.vad kostar det o serva gmt?
Rätt modell men fel objekt! Tycker boetten är rätt tråkigt polerad. Kolla höger nedre bandhorn.Tjena. Det här är kanske huvudsakligen inte en fråga likt "vad är den värd", utan lite mer generellt om den här sea-dwellern. Den har varit ute två gånger nu på auktion utan ett bud. Jag är sugen på den, men blir lite konfunderad av just det. Priset är ok, fast... Enligt pantbanken är den öppnad och kontrollerad men inte provtryckt, men de vet inte när den servades senast. Den ska "gå som den ska".
Några tankar?
![]()
ROLEX Sea-Dweller herrklocka
Utropspris: 85000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-02-08 14:33:54. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Hoppas att det är rätt tråd.
Snyggt! Men dyrt? Berätta mer…![]()
Äntligen åter från service, men billigt var det inte![]()
Njae va en del att göra, kostade mer än jag trodde bara. Valde dock givetvis bort polering.Snyggt! Men dyrt? Berätta mer…
Nej! Cert är dels ett sätt att visa att klockan är äkta, när och var den är såld men det är även en förutsättning att få klockan reparerad om den är under garanti. Har du inget cert kommer du heller aldrig få reda på exakt ålder. Cert är viktigt för vissa och det speglas på priset men på en äldre klocka där garantin har gått ut skulle jag aldrig bry mig nämnvärt om ett cert.Funderar på en Datejust men cert saknas. Kan man säga att ett äkthetsintyg motsvarar cert på ett ungefär? Aldrig köpt en klocka utan cert men blev och fundera på det nu..
Precis!Rolex gökursavdelning?
Tack för input! Fast jag ser inte vad du serRätt modell men fel objekt! Tycker boetten är rätt tråkigt polerad. Kolla höger nedre bandhorn.
Nej, cert är värt mer än äkthetsintyg. Saknar den cert bör priset reflektera detta.Funderar på en Datejust men cert saknas. Kan man säga att ett äkthetsintyg motsvarar cert på ett ungefär? Aldrig köpt en klocka utan cert men blev och fundera på det nu..
Rätt modell men fel objekt! Tycker boetten är rätt tråkigt polerad. Kolla höger nedre bandhorn.
Vad är parallellen menar du?har det inte gått lite troll i ordet polerad, det är ju en bruksklocka och ska användas under tuffa förhållanden, eller jämt med andra ord.
Att detta med en polering på en bruks och sportklocka inte är det viktigaste, och att folk fokuserar på tok för mycket på det. Att det första folk frågar om är om polering för att dem hört och läst om det online, troligen skulle dem aldrig ha märkt det annars. Rollen ovan var schysst och rätt pris, box och cert. Skulle klippa den direkt nu men den finns varken kvar på Tradera eller deras hemsida.Vad är parallellen menar du?
Kanske i vissa fall, absolut inte i andra fall.Att detta med en polering på en bruks och sportklocka inte är det viktigaste, och att folk fokuserar på tok för mycket på det. Att det första folk frågar om är om polering för att dem hört och läst om det online, troligen skulle dem aldrig ha märkt det annars. Rollen ovan var schysst och rätt pris, box och cert. Skulle klippa den direkt nu men den finns varken kvar på Tradera eller deras hemsida.
Personligen stör jag mig oerhört på dåligt polerade boetter och betalar gladeligen lite mer för ett bättre exemplar, vilket jag gjorde. Ska jag lägga så mycket pengar på en klocka får det inte finnas nåt sånt här som skaver. Det blir inte bra i längden. Exemplaret på Tradera var synbart ojämnt polerad, det behövs ingen nörd för att se det.Att detta med en polering på en bruks och sportklocka inte är det viktigaste, och att folk fokuserar på tok för mycket på det. Att det första folk frågar om är om polering för att dem hört och läst om det online, troligen skulle dem aldrig ha märkt det annars. Rollen ovan var schysst och rätt pris, box och cert. Skulle klippa den direkt nu men den finns varken kvar på Tradera eller deras hemsida.
Fathom Watches är grymma om du letar vintageVar ska man gå i London om man är sugen på att kolla på pre-owned Rolex klockor. Priserna verkar skyhöga av vad jag sett online och Burlington Arcade och Hatton Garden är givna men finns andra guldkorn som någon kan tipsa om?
Låt var och en bestämma vad som är viktigt för denne. Att du inte bryr dig är en sak.Att detta med en polering på en bruks och sportklocka inte är det viktigaste, och att folk fokuserar på tok för mycket på det.
Tack för tips! Det är ingen shop där man bara kan gå in verkar det som på hemsidan, utan man måste boka möte i deras showroomFathom Watches är grymma om du letar vintage
Aha det visste jag faktiskt inteTack för tips! Det är ingen shop där man bara kan gå in verkar det som på hemsidan, utan man måste boka möte i deras showroom
inkommande guinness![]()