• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicke L

Audemars
2-Faktor
3 veckor på handleden 👌
434DCCF1-767C-41CD-AEA9-66A29714979A.jpeg
Vackrare än vacker ❤️
 

murran

Breitling
Haha Nymans är jobbiga, först sa de till mig 1år, nu 6mån senare säger de: ”Vi kalkylera fel, det kommer ta 1,5 till 3år😂 faktiskt det är som du säger, men det var i princip bara 36or, jag tog den sista 41an🤪 tanken var först stål/vitguld men denna var för direktförsäljning så tänkte varför inte
Grattis till ditt köp!! Är själv sugen på en DJ, försöker intala mig att det är ”ödet” då dom dyker upp för försök gång på gång när jag är hos AD 😜
 

K97

Cartier
Grattis till ditt köp!! Är själv sugen på en DJ, försöker intala mig att det är ”ödet” då dom dyker upp för försök gång på gång när jag är hos AD 😜
Tack så mycket!! Haha det kanske är ödet, klockorna försöker tala till dig😂 jag tycker du borde slå till! Det låter som att du och en DJ hör ihop, en stabil kombo🤪
 
Följer reddits rolex-tråd, som har en sticky kring faktiskt försäljning (icke-gråhandlare) - Vet inte om andra noterat, men TYCKS i alla fall som att det finns ett hyfsat flöde, många anger därtill om det finns köphistorik - Och i flera fall är så inte fallet. Mått av bättring kring läget? (ev inte fullt så ljust för sverige som såklart har lägre total allokering)
 

PJZ

Cartier
Jaha Nice ju! Man önska att AD här Sverige var också så snabba haha. Men antagligen beror väll på också vem man är
Jag pratade med dom idag igen och de sa att allokeringen på DJs verkar vara mycket bättre. De fick in en "last" och två DJs åkte faktiskt ut i montern! Visserligen såldes ena på en dag (svart tavla, räfflad ring, jubilee) och den andra Rolesor sitter där fortfarande (lev. igår). Professionals är fortfarande sålda innan de anlänt..
 
  • Like
Reactions: K97

K97

Cartier
Jag pratade med dom idag igen och de sa att allokeringen på DJs verkar vara mycket bättre. De fick in en "last" och två DJs åkte faktiskt ut i montern! Visserligen såldes ena på en dag (svart tavla, räfflad ring, jubilee) och den andra Rolesor sitter där fortfarande (lev. igår). Professionals är fortfarande sålda innan de anlänt..
De senaste dagarna har jag besökt alla tre AD i Sthlm, alla verkar ha en del DJ:s i montrarna, precis som du säger. Dock är det bara en massa 36or eller mindre, någon enstaka 41:a med svart diamant tavla. Samt att allt är bara i halvguld, såg någon enstaka stål kanske. Någon aning varför det är mer 36or än 41or? Populärare?
 
Senast ändrad:

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
De senaste dagarna har jag besökt alla tre AD i Sthlm, alla verkar ha en del DJ:s i montrarna, precis som du säger. Dock är det bara en massa 36or eller mindre, någon enstaka 41:a med svart diamant tavla. Samt att allt är bara i halvguld, såg någon enstaka stål kanske. Någon aning varför det är mer 36or än 41or? Populärare?
Tror snarare att 41mm är populärare och därmed ”sålda” innan leverans.
 
  • Like
Reactions: PJZ

K97

Cartier
Tror snarare att 41mm är populärare och därmed ”sålda” innan leverans.
Mycket möjligt, du har nog bättre koll än mig. Hon föreslog en 36a men det är för litet för min handled. Klockan jag köpte, den låg i fönstret fast med annan urtavla, så jag frågade henne om Wimbledon. Hon tänkte först byta själva urtavlan men hon gick in till lagret istället och hittade en likadan klocka med urtavlan jag ville ha, dock behövde hon byta till jubilee länk. Så jag antar att de har klockor i deras lager men säljer ej till vem som kanske.
 
Mycket möjligt, du har nog bättre koll än mig. Hon föreslog en 36a men det är för litet för min handled. Klockan jag köpte, den låg i fönstret fast med annan urtavla, så jag frågade henne om Wimbledon. Hon tänkte först byta själva urtavlan men hon gick in till lagret istället och hittade en likadan klocka med urtavlan jag ville ha, dock behövde hon byta till jubilee länk. Så jag antar att de har klockor i deras lager men säljer ej till vem som kanske.
Dom får inte ens sälja till vem som helst. Dom ska enligt Rolex undvika att köpa till flippers och till folk utanför regionen, i alla fall hörde jag en norrman bli nekad och hänvisad till en AD i Norge. Sen är det nog ingen hemlighet att när storkunder kommer in så har dom klockor att plocka fram. Jag har inte varit hos en AD på nästan ett år och är ändå glatt överraskad att det ändå verkar finnas klockor inne alls, jag tycker man bara hör om helt tomma hyllor på nätet. Angående 36 vs 41 så gillar jag generellt stora klockor, men med guldring och jubilee så är jag inne på 36 för att det kan bli för mycket bling för mig annars. Jag tror att trenden långsamt går mot mindre klockor igen, men det återstår att se.
 
  • Like
Reactions: PJZ

K97

Cartier
Dom får inte ens sälja till vem som helst. Dom ska enligt Rolex undvika att köpa till flippers och till folk utanför regionen, i alla fall hörde jag en norrman bli nekad och hänvisad till en AD i Norge. Sen är det nog ingen hemlighet att när storkunder kommer in så har dom klockor att plocka fram. Jag har inte varit hos en AD på nästan ett år och är ändå glatt överraskad att det ändå verkar finnas klockor inne alls, jag tycker man bara hör om helt tomma hyllor på nätet. Angående 36 vs 41 så gillar jag generellt stora klockor, men med guldring och jubilee så är jag inne på 36 för att det kan bli för mycket bling för mig annars. Jag tror att trenden långsamt går mot mindre klockor igen, men det återstår att se.
Det stämmer nog, jag frågade om de säljer till folk som inte bor i Sverige. Fick ett luddigt svar men tolkade det som nej. Ja säkert 100%, om en storkund kommer in, då plockar de fram feta klockor. De har ändå lite dyrare klockor på hyllorna, Nymans hade YM med gummiband etc. Tror krons hade en Sub eller Sea Dweller (kollade snabbt) i halv guld bland annat. Jag håller med dig, 36or med guldring är väldigt fräscha, och syns ej lika mycket som en 41a. Och det som du säger, trenden verkar vara mindre klockor, då jag ser många rocka 36or. Jag ville ha stål/vitguld för ville hålla det diskret men tyvärr för lång väntetid.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Verkar som att det är bättre flyt med leveranser för tillfället, men verkar fortfarande vara brist på OP (även icke Stella-dials)?
 

K97

Cartier
Öppet dock för ”standardfärgerna” (silver, svart, blå)? Senaste hörde jag att Nymans stängt listorna för alla OP36/41.
Jag visste inte att färgerna gul och röd var populära , trodde det bara var Tiffany och den gröna färgen som var det folk ville ha. Absolut inget fel på standardfärgerna heller
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag visste inte att färgerna gul och röd var populära , trodde det bara var Tiffany och den gröna färgen som var det folk ville ha. Absolut inget fel på standardfärgerna heller
Den gröna är nog den minst populära och den som är lättast att få tag på av dom nya färgerna.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
OP-listorna är stängda.. Köpte en klocka på Krons för att kunna skriva upp mig på en Explorer, helt sjukt. Fick inte ens skriva upp mig för en OP.
Går att beställa standardfärgerna hos vissa ADs iaf. Har jag gjort nyligen och inte superlång förväntad väntetid heller. Dock betyder det absolut ingenting i dagens värld. :) Kan lika väl dröja länge.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
OP-listorna är stängda.. Köpte en klocka på Krons för att kunna skriva upp mig på en Explorer, helt sjukt. Fick inte ens skriva upp mig för en OP.
Är verkligen OP populärare än Explorer idag? Vilken förändring!
Den gröna är nog den minst populära och den som är lättast att få tag på av dom nya färgerna.
Är inte röd och rosa mindre eftertraktade än grön?
Går att beställa standardfärgerna hos vissa ADs iaf. Har jag gjort nyligen och inte superlång förväntad väntetid heller. Dock betyder det absolut ingenting i dagens värld. :) Kan lika väl dröja länge.
Väntar själv på en silver, som jag tycker är sjukt fin, speciellt med de guldiga visarna/indexen, som ger ett visst vintagestuk. Verkar dock bli en lång väntan…
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Är verkligen OP populärare än Explorer idag? Vilken förändring!

Är inte röd och rosa mindre eftertraktade än grön?

Väntar själv på en silver, som jag tycker är sjukt fin, speciellt med de guldiga visarna/indexen, som ger ett visst vintagestuk. Verkar dock bli en lång väntan…
Silver även för min del! Riktigt fin kombo med tavlan och guldindex 🤩 Verkar inte vara särskilt poppis här på KS dock.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Är verkligen OP populärare än Explorer idag? Vilken förändring!
Ja, OP i färg är mycket mer eftertraktat än Explorer.
Är inte röd och rosa mindre eftertraktade än grön?
Varierar nog lite från vecka till vecka, men när jag köpte min röda i nov var den gröna 5-10k billigare än röd. Gul och rosa var 5-10k dyrare än röd. När jag kollade senast för någon månad sen såg det ut så här.
grön - gul - röd - rosa - Tiffany.
 

Karre

Omega
Kul att läsa att det verkar finnas DJs även i 41 i hos AD att köpa, trodde det var helt kört. Svart tavla är inget för mig men halv guld har jag börjat gilla mer och mer. Särskilt eftersom jag ska byta till gummiband.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp