• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mmh

Panerai
2-Faktor
IMG_2074.jpeg
Härligt att se någon använda denna på rätt arm! Är själv vänsterhänt och har varit på ”listan” sedan denna klocka släpptes…den som väntar på något gott osv.

Jag är genuint intresserad av dina åsikter om klockan ifall du vill dela med dig.
 

par

Patek
2-Faktor
Härligt att se någon använda denna på rätt arm! Är själv vänsterhänt och har varit på ”listan” sedan denna klocka släpptes…den som väntar på något gott osv.

Jag är genuint intresserad av dina åsikter om klockan ifall du vill dela med dig.
Är högerhänt, ovant första 2 veckorna men börjar sätta sig nu. Sen slits den märkbart mer på högern. Men gillar den!

Tycker konceptet att Rolex trollar oss alla lite genom att bara vända på boett och verk är ganska kul. Färgsättningen är väldigt bra! Men skulle man bara välja en är pepsi kung :D
 
  • Like
Reactions: mmh

mmh

Panerai
2-Faktor
Är högerhänt, ovant första 2 veckorna men börjar sätta sig nu. Sen slits den märkbart mer på högern. Men gillar den!

Tycker konceptet att Rolex trollar oss alla lite genom att bara vända på boett och verk är ganska kul. Färgsättningen är väldigt bra! Men skulle man bara välja en är pepsi kung :D
Tusen tack för ditt svar! Jag gillar också konceptet och färgerna (snyggt men lite mer diskret än pepsi) men framförallt det att den för mig har kronan och datumet på rätt sida😁
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Vilken färg skulle ni välja för en Rolex OP 36?
Jag gillar den gröna eller den blåa, så har lite dilemma att välja!
Gillar rosa, gul och turkos men gul säljs inte längre. Grön är fin på bilder men jag gillade den inte IRL så det kan vara värt att se den innan du bestämmer dig, den kan vara lite svår att få tag på från AD också eftersom den är rätt populär. Om du gillar blå tror jag den är mycket enklare att få tag på från AD.
 

BankAnden

Panerai
20230902_080651.jpg
20230902_080641.jpg
Vad betyder detta? 4lu och z3s. En är från 2021 den andra från 2023, båda 36mm explorers

Förr, tror fram till runt 2010-2012, var det ny bokstav (eller bokstavskombination av två bokstäver) varje år och siffran representerade månad. Exempelvis AB1 = januari år 2000. Nu är det random och gissar siffran ändå fortsatt är månad. I ditt fall handlar det alltså om att dom är från olika år, helt enkelt.
 

Axios

Omega
Tack allihop för era fina bilder på era OP:s😊
Vad skulle säga är ett rimligt pris för en grön helt ny OP 36mm, fullset som sälj av privatperson?
 
Topp