• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brimi

Cartier
Är det 34 på armen sa du? Då kommer det inte vara för smått på mig heller. Ser väldigt fin ut. Jag tänker att OP/DJ är lagom för mig (håller på att lära mig tugget).

Ni får ursäkta om jag verkar lite oseriös. Men det är okunnighet. Detta är helt ny mark för mig.
OP34 på 17,5 handled.
Mycket nöjd är jag!

IMG_0369.jpeg
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Är det 34 på armen sa du? Då kommer det inte vara för smått på mig heller. Ser väldigt fin ut. Jag tänker att OP/DJ är lagom för mig (håller på att lära mig tugget).

Ni får ursäkta om jag verkar lite oseriös. Men det är okunnighet. Detta är helt ny mark för mig.
Stämmer. Oysterboetten är en såpass stor boett att 34mm räcker gott för en handled på 16-17cm. Klockan mäter ca 41-42mm lug to lug. Vilket lämnar en bra bit länk på varje sida. Något jag tycker adderar klass.
Allt ovan är såklart en smaksak, viktigast är att du hittar det som du upplever passa bäst för dig.
 

Lello

Omega
Betänk att det är märkbar skillnad mellan förra och senaste reffarna. Både hur 34 och 36 bärs.

Förra 34an, 114200 bärs betyddligt störren än 124200.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Vet ej vit men med svart tavla var bara att beställa för någon vecka sedan, "borde komma inom 3-6 månader"

Ja alla PM klockor handlar ju oftast(självklart med vissa undantag som platinum, meteorite, john mayer etc) mer om huruvida de har just den du vill ha inne eller inte vid tillfället. Efterfrågan är inte i närheten av samma som för stål så dessa vill en AD få sålt.
 

sprisse

Breitling
2-Faktor
Ja alla PM klockor handlar ju oftast(självklart med vissa undantag som platinum, meteorite, john mayer etc) mer om huruvida de har just den du vill ha inne eller inte vid tillfället. Efterfrågan är inte i närheten av samma som för stål så dessa vill en AD få sålt.
helt sant. Jag läste fel dock så bortse från mitt svar, Läste DJ 36a inte DD..
 

FlipSwede

Rolex
Förra året testade jag denna raritet på Pantbanken☺️ tror högsta budet va ca 600 000 kr, men klockan drogs tillbaka av säljaren... Hur ovanliga är dessa och vad är de värda idag?
IMG_20230209_143023.jpg
För 600 sek hade du gjort ett stollfynd.
Vaddå bud? Sefina har väl inga auktioner?
Det var Kaplans som höll I dessa,men numer vet jag inte vem som sköter obetalda panter.
 

cc2

Omega
För 600 sek hade du gjort ett stollfynd.
Vaddå bud? Sefina har väl inga auktioner?
Det var Kaplans som höll I dessa,men numer vet jag inte vem som sköter obetalda panter.
Det var "Pantbanken Sverige" vid Fridhemsplan som hade den...
Går väl att lägga upp som ren auktion? och sen ta tillbaka klockan om man inte får ett bra pris, mot en avgift som Pantbanken Sverige tar ut?
Eller måste allt "pantas" hos alla olika pantbanker?
 

FlipSwede

Rolex
Det var "Pantbanken Sverige" vid Fridhemsplan som hade den...
Går väl att lägga upp som ren auktion? och sen ta tillbaka klockan om man inte får ett bra pris, mot en avgift som Pantbanken Sverige tar ut?
Eller måste allt "pantas" hos alla olika pantbanker?
Jag har ingen aning,men mig veterligt så stampar du ju på panten.
Löses inte panten så blir det auktion som då anordnas av/via Sefina.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Mitt lås på 16610 "låser sig" knappt. Det är stabilt när man fäller på säkerhetsspännet dock. Borde bara vara att ta en tång och böja lite lätt nedåt där jag markerat i bild två?
IMG_20240210_155220.jpg

IMG_20240210_155244_edit_1377341989182016.jpg
 
Topp