• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
TBT
IMG_3474.jpeg
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Fick du reda på vad problemet med den?

Nej, står complete overhaul när man loggar in på servicekortet, men är nöjd och klockan går perfekt efter service, mot slutet tappade den 30 sek om dagen, och rätt vad det var så stannade den 🤣. Kronan byttes också då den var sliten, ingen polering. Men klockan är på dagligen, badat saltvatten en vecka nu och golf inbokad på fredag, vi krigar på i värmen.
 

Andwal

Omega
Hallå!
Har en datejust från tidigt 70tal. En 1603.
Sekundvisaren stannar för ett kort ögonblick på två ställen, den gör det varje minut. Någon som har koll på vad det kan bero på?
Ska vara nyligen servad enligt tidigare ägare.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor

Jag hade valt Sub om man bara ska ha en. Sub plus datejust för två och Sub, GMT, Datejust för tre. Vill ha minst 3 haha! :D

Tycker GMT och Sub täcker ungefär samma behov och Datejust är ett helt eget. GMTn på Jubilee blir lite mer versatil dock men fortfarande inte lika dressad som en Datejust i mina ögon. Datejusten pratar jag självklart fluted, jubilee i detta sammanhang. En oyster, domed får noll användningsområde tillsammans med en Sub och/eller GMT anser jag.
 
Topp