• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

fin känsla

IMG_4584.jpeg

Sjukt snygg, skulle också välja svart urtavla om jag köpte ny daytona. Synd bara att det inte är så att man kan gå in på nymansur och köpa en utan kölista och utan väntetider. Undra när världen blir normal igen? :)

Helt fenomenal! Vit är ju riktigt fräsh också, men som OWG blev svart enkelt val för mig.

Man kan bara undra :rolleyes: .... Min är inhandlad långt långt över list ...

haha, nej det var därför jag skrev att världen är lite konstig och att jag hade önskat att man kunde gå in i en butik och köpa en ny. Var inte mer mer det, ingen annan baktanke. :)
Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.
Så speciell är inte en SS Daytona att den slår alla de kronografer i samma prisklass du faktiskt kan köpa idag till listpris eller med rabatt mer än "Mystiken" och det faktum att andrahandsvärde f.n är skyhögt över list.

Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.
Så speciell är inte en SS Daytona att den slår alla de kronografer i samma prisklass du faktiskt kan köpa idag till listpris eller med rabatt mer än "Mystiken" och det faktum att andrahandsvärde f.n är skyhögt över list.
Det har du säkert rätt i, men den ligger mkt bättre på min handled än andra liknande som t.ex. omega speedmaster som är för stor för mig. Gillar att den är 40 mm och rätt så tunn.

Tycker (som alla andra killar) jag har små handleder, och när jag fick prova den av en kompis för några årsen trodde jag verkligen inte klockan var något för mig, då det är en större sportklocka, men blev förvånad över hur fint den satt på handleden.

Det har du säkert rätt i, men den ligger mkt bättre på min handled än andra liknande som t.ex. omega speedmaster som är för stor för mig. Gillar att den är 40 mm och rätt så tunn.
Det kan ju vara precis som du säger.
Att just Daytonan passar dig bäst.
Bor du där det finns gott om ÅFs är det ju bara ta en dag när solen skiner, våren känns nära och hälsa på.
Gott kaffe,kall öl och snittar är fel det heller medan du provar dig genom utbudet som faktiskt är tillgängligt.

Tycker (som alla andra killar) jag har små handleder, och när jag fick prova den av en kompis för några årsen trodde jag verkligen inte klockan var något för mig, då det är en större sportklocka, men blev förvånad över hur fint den satt på handleden.
”Fel” tråd men köp en zenith chronomaster sport istället. Snyggare, börs väl typ identiskt och sjukt mycket billigare. Låg väl en och bumpades här på K&S relativt länge för under 90k

Så kan det nog vara för vissa, men inte för alla. Man kan ju lika väl vända resonemanget.

Personligen har jag svårt att finna andra kronografer som tilltalar mig likt Daytona.

Kronograf i stål, på länk, under 40 mm, automatisk, tunn, sportig och solid kvalitét rakt igenom.

Helt rätt, kolla bara Zenith Chronomaster Sport...

Zenith_Chronomaster_Sport_reclining_1000.jpg

Jag sparkar mig fortfarande i röven att jag inte köpte den Zenith Defy som gick för skrot på Kaplans....

Jag sparkar mig fortfarande i röven att jag inte köpte den Zenith Defy som gick för skrot på Kaplans....

Helt otroligt pris för en helguld, bara guldet måste ju vara värt 70k-100k. Klockan väger ju 250 gram.

Ja, den gick väl hyfsat billigt även om man får räkna in slagavgift och service.

Stark utmanare men inte ett 1:1 alternativ. Är såklart subjektivt men för mig faller den på nedan.
  • För stor (41 mm och bärs större vs Daytona 40 mm som bärs mindre)
  • För tjock (nästan 14 mm)
  • Datum överlag, och i synnerhet denna som har den skevt placerad
  • Subdials är bara meckiga.
  • Länken är inte lika bra som Daytona

Tycker ej heller "känslan" i klockan (soliditen mm) står i paritet med daytona. Den känns billigare än priset (list) man betalar helt enkelt.

Vad säger ni om en 126234, jubilee-länk samt svart index tavla? Värt att köpa ny för 112 900 SEK? Är det bara att stapla in och köpa en sådan?
Det priset är väl för räfflad bezel, så mest troligt går det inte att bara stapla in och köpa en.

Med slät så är det inte omöjligt i alla fall.

Sen kan man ju ha flyt, men man måste ju försöka för att få veta.

Tillbaka
Topp