filipkvist
Basic
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg, skulle också välja svart urtavla om jag köpte ny daytona. Synd bara att det inte är så att man kan gå in på nymansur och köpa en utan kölista och utan väntetider. Undra när världen blir normal igen?fin känsla
![]()
Sjukt snygg, skulle också välja svart urtavla om jag köpte ny daytona. Synd bara att det inte är så att man kan gå in på nymansur och köpa en utan kölista och utan väntetider. Undra när världen blir normal igen?![]()
Du kan gå 100m bort och köpa utan väntetider.....Sjukt snygg, skulle också välja svart urtavla om jag köpte ny daytona. Synd bara att det inte är så att man kan gå in på nymansur och köpa en utan kölista och utan väntetider. Undra när världen blir normal igen?![]()
haha, jo jag vet du menar en viss affär på grev turegatan...men det är väl knappast listpriser där?Du kan gå 100m bort och köpa utan väntetider.....
För majoriteten det enda sättet att få tillgång till en (köpa begagnad). Inklusive mig självhaha, jo jag vet du menar en viss affär på grev turegatan...men det är väl knappast listpriser där?
Absolut, det förstår jag. Mitt inlägg ovan var mer riktad åt att marknaden under många år har varit konstig att man inte kan gå in i en affär och köpa det man vill ha till listpris.För majoriteten det enda sättet att få tillgång till en (köpa begagnad). Inklusive mig själv![]()
Nej inga listpriser,men klockor utan väntan.haha, jo jag vet du menar en viss affär på grev turegatan...men det är väl knappast listpriser där?
Ja, men jag gillar faktiskt både med gitarrer och klockor att köpa nya och slita in dom själva så att säga.Nej inga listpriser,men klockor utan väntan.
Skulle du betala listpris hos Nymans om du fick 50% rabatt på GrevTure ?
Då kan ju priset inte spela någon större roll?Ja, men jag gillar faktiskt både med gitarrer och klockor att köpa nya och slita in dom själva så att säga.jag har behöver inte ha en kollektion, utan snarare 1-2 riktigt bra som jag gillar.
Fast man betalar väl hellre 180 ny i butik utan väntan istället för 280 begagnad i annan butik?Då kan ju priset inte spela någon större roll?
Givetvis.Fast man betalar väl hellre 180 ny i butik utan väntan istället för 280 begagnad i annan butik?![]()
haha, nej det var därför jag skrev att världen är lite konstig och att jag hade önskat att man kunde gå in i en butik och köpa en ny. Var inte mer mer det, ingen annan baktanke.Givetvis.
Men kan du det då?
Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.haha, nej det var därför jag skrev att världen är lite konstig och att jag hade önskat att man kunde gå in i en butik och köpa en ny. Var inte mer mer det, ingen annan baktanke.![]()
Det har du säkert rätt i, men den ligger mkt bättre på min handled än andra liknande som t.ex. omega speedmaster som är för stor för mig. Gillar att den är 40 mm och rätt så tunn.Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.
Så speciell är inte en SS Daytona att den slår alla de kronografer i samma prisklass du faktiskt kan köpa idag till listpris eller med rabatt mer än "Mystiken" och det faktum att andrahandsvärde f.n är skyhögt över list.
Det kan ju vara precis som du säger.Det har du säkert rätt i, men den ligger mkt bättre på min handled än andra liknande som t.ex. omega speedmaster som är för stor för mig. Gillar att den är 40 mm och rätt så tunn.
”Fel” tråd men köp en zenith chronomaster sport istället. Snyggare, börs väl typ identiskt och sjukt mycket billigare. Låg väl en och bumpades här på K&S relativt länge för under 90kTycker (som alla andra killar) jag har små handleder, och när jag fick prova den av en kompis för några årsen trodde jag verkligen inte klockan var något för mig, då det är en större sportklocka, men blev förvånad över hur fint den satt på handleden.
Så kan det nog vara för vissa, men inte för alla. Man kan ju lika väl vända resonemanget.Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.
Så speciell är inte en SS Daytona att den slår alla de kronografer i samma prisklass du faktiskt kan köpa idag till listpris eller med rabatt mer än "Mystiken" och det faktum att andrahandsvärde f.n är skyhögt över list.
Hade du och alla andra kunnat köpa den över disk till listpris hade du (nog) inte velat ha den.
Jag sparkar mig fortfarande i röven att jag inte köpte den Zenith Defy som gick för skrot på Kaplans....Helt rätt, kolla bara Zenith Chronomaster Sport...
![]()
Jag sparkar mig fortfarande i röven att jag inte köpte den Zenith Defy som gick för skrot på Kaplans....
![]()
Zenith, Klockor - Varunummer 2 017 115
ZENITH, Defy 21, El Primero, Chronometer, Verk nr. 601310, Serie nr. 329162, Ref nr. 18.9000.9004/71.M9000, Boett nr. 18.9000.9004, kronograf, herrur, 44 mm, 18K rosa guld, automatisk, safirglas, skeleterat urverk, gångreservindikator, OBS: kronograf nollställer ej/servicebehov, glasbaksida...www.kaplans.se
IdagHelt otroligt pris för en helguld, bara guldet måste ju vara värt 70k-100k. Klockan väger ju 250 gram.
Tycker nog daytonan är snyggare, sen om jag är skadad av hypen och märket omedvetet, det låter jag vara osagt.Helt rätt, kolla bara Zenith Chronomaster Sport...
![]()
Ja, den gick väl hyfsat billigt även om man får räkna in slagavgift och service.Jag sparkar mig fortfarande i röven att jag inte köpte den Zenith Defy som gick för skrot på Kaplans....
![]()
Zenith, Klockor - Varunummer 2 017 115
ZENITH, Defy 21, El Primero, Chronometer, Verk nr. 601310, Serie nr. 329162, Ref nr. 18.9000.9004/71.M9000, Boett nr. 18.9000.9004, kronograf, herrur, 44 mm, 18K rosa guld, automatisk, safirglas, skeleterat urverk, gångreservindikator, OBS: kronograf nollställer ej/servicebehov, glasbaksida...www.kaplans.se
Stark utmanare men inte ett 1:1 alternativ. Är såklart subjektivt men för mig faller den på nedan.Helt rätt, kolla bara Zenith Chronomaster Sport...
![]()
Det priset är väl för räfflad bezel, så mest troligt går det inte att bara stapla in och köpa en.Vad säger ni om en 126234, jubilee-länk samt svart index tavla? Värt att köpa ny för 112 900 SEK? Är det bara att stapla in och köpa en sådan?