• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_6744.jpeg
IMG_6750.jpeg

Efter ett par års väntan var väntan äntligen över. (Tack Nymans!)
Hade ställt mig i kö på en pepsi först, men när den här kom ut så flyttade jag kön till denna, gillade redan LN mer än BLRO men eftersom den slutade säljas så var de det ända ok valet tyckte jag.

Oavsett så ville jag ha en ny, och med jubilee.
Mycket bra val var det, jubilee sitter så sjukt bra och bekvämt på handleden och GRNR är sjukt tilltalande, ibland ser man gråa delen och ibland flyter den ihop med den svarta beroende på vinkel som man ser på bilden :).

Det är utan tvekan den bekvämaste klockan jag burit, supernöjd!
10/10

Vh
R

Bilagor

• IMG_0292.jpeg
    IMG_0292.jpeg
    292.8 KB · Visningar: 2
Tjena gänget!

Någon som vet ifall det är samma längd på länkbitarna i OP41 som i en 36a?

Må bäst ☕

Ja, länkbitarna på Rolex Oyster Perpetual 41 mm (OP41) och 36 mm (OP36) är i princip lika långa – de använder samma typ av Oyster-länk i stål med samma design. Det innebär att varje enskild länkbit är lika lång, men antalet länkar i bandet kan variera mellan modellerna beroende på boettstorlek och handledsanpassning.

Däremot finns det vissa variationer i bandets tapering (hur det smalnar av mot spännet), vilket kan påverka det visuella intrycket, men inte själva längden på länkarna.

Vill du korta eller byta ut länkar mellan de två modellerna så går det i de flesta fall bra, särskilt om de har samma referens på länken (t.ex. 78690 eller 72600).

Ja, länkbitarna på Rolex Oyster Perpetual 41 mm (OP41) och 36 mm (OP36) är i princip lika långa – de använder samma typ av Oyster-länk i stål med samma design. Det innebär att varje enskild länkbit är lika lång, men antalet länkar i bandet kan variera mellan modellerna beroende på boettstorlek och handledsanpassning.

Däremot finns det vissa variationer i bandets tapering (hur det smalnar av mot spännet), vilket kan påverka det visuella intrycket, men inte själva längden på länkarna.

Vill du korta eller byta ut länkar mellan de två modellerna så går det i de flesta fall bra, särskilt om de har samma referens på länken (t.ex. 78690 eller 72600).
Najs!! Tusen tack för ett sådant utförligt svar 😻

Gäller de nya modellerna på OP.
Hade koll på att de inte va lika breda i slutändarna. Trodde nästan det va samma i längden.
Men då är det samma.
Tack så mycket kompis!

Andas och njut vänner! ☕

Hej Chat GPT 👋🏻
Vad hjälper ditt svar med ”i princip lika långa” och ”i de flesta fall går bra”?

Givetvis har ingen OP 78690 heller.

Edit. Också osäker på 72600.

Har försökt leta här på forumet men inte lyckats hitta något.
Har någon koll eller tips på gummiband som passar bra till Rolex?

Bilagor

• IMG_7677.jpeg
    IMG_7677.jpeg
    340.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_7725.jpeg
    IMG_7725.jpeg
    564.2 KB · Visningar: 2
  • D696E2DE-D3E1-4D8C-8AD1-70435DBEFF01.jpeg
    D696E2DE-D3E1-4D8C-8AD1-70435DBEFF01.jpeg
    558.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_7995.jpeg
    IMG_7995.jpeg
    371.9 KB · Visningar: 2
Är det möjligt att byta tavla på en Rolex Oyster Perpetual 36 (den gamla referensen 116000)?

Är lite sugen på ett ex med sån här ”grape” tavla, men undrar om det är värt att betala premium för tavlan eller om man kan köpa ett exemplar med vilken tavla som helst och sen byta ut tavlan till denna orangea/grape?

Bilagor

• IMG_2762.png
    IMG_2762.png
    214.9 KB · Visningar: 3
Är det möjligt att byta tavla på en Rolex Oyster Perpetual 36 (den gamla referensen 116000)?

Är lite sugen på ett ex med sån här ”grape” tavla, men undrar om det är värt att betala premium för tavlan eller om man kan köpa ett exemplar med vilken tavla som helst och sen byta ut tavlan till denna orangea/grape?
Kostar en OP med den tavlan mer än någon annan?

Inte ytterligare en Daytona-tråd, men...

Lång historia kort, jag sprang in på Nymans ur i helgen då jag varit lite sugen på en uppgradering av min nuvarande klocka och specifikt en Daytona (har en bluesy idag som jag tänkt byta in).

Vart presenterad de här 3 guldklockorna:
1. Vitt
2. Gult
3. Rosé

Jag har för jäkla svårt att bestämma mig (gillar ju så klart guld guld med tanke på min tidigare bluesy), men vet inte om man ska testa något nytt?

Om du själv fick välja, vilken hade du tagit?

Bilagor

• IMG_7914.JPG
    IMG_7914.JPG
    316.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_7916.JPG
    IMG_7916.JPG
    300.8 KB · Visningar: 1
Utav de tre som du visar är mitt val Everose pga tavlan.

Gul med vit tavla gillar jag inte alls
Vitguld behöver mer färg I tavlan för att väga upp.

Personligen hade jag inte köpt någon av dem utan bett att få antingen
Gulguld/Grön eller PaulNewman
Vitguld/Blå
Everose Choklad

Är du öppen för gummisnodd så är ju nya Tiff ett lite annorlunda alternativ.

Utav de tre som du visar är mitt val Everose pga tavlan.

Gul med vit tavla gillar jag inte alls
Vitguld behöver mer färg I tavlan för att väga upp.

Personligen hade jag inte köpt någon av dem utan bett att få antingen
Gulguld/Grön eller PaulNewman
Vitguld/Blå
Everose Choklad

Är du öppen för gummisnodd så är ju nya Tiff ett lite annorlunda alternativ.

Intressant, tack för lite nytänk!!

Tillbaka
Topp