Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter ett par års väntan var väntan äntligen över. (Tack Nymans!)
Hade ställt mig i kö på en pepsi först, men när den här kom ut så flyttade jag kön till denna, gillade redan LN mer än BLRO men eftersom den slutade säljas så var de det ända ok valet tyckte jag.
Oavsett så ville jag ha en ny, och med jubilee.
Mycket bra val var det, jubilee sitter så sjukt bra och bekvämt på handleden och GRNR är sjukt tilltalande, ibland ser man gråa delen och ibland flyter den ihop med den svarta beroende på vinkel som man ser på bilden.
Det är utan tvekan den bekvämaste klockan jag burit, supernöjd!
10/10
Vh
R
Tjena gänget!
Någon som vet ifall det är samma längd på länkbitarna i OP41 som i en 36a?
Må bäst️
Najs!! Tusen tack för ett sådant utförligt svarJa, länkbitarna på Rolex Oyster Perpetual 41 mm (OP41) och 36 mm (OP36) är i princip lika långa – de använder samma typ av Oyster-länk i stål med samma design. Det innebär att varje enskild länkbit är lika lång, men antalet länkar i bandet kan variera mellan modellerna beroende på boettstorlek och handledsanpassning.
Däremot finns det vissa variationer i bandets tapering (hur det smalnar av mot spännet), vilket kan påverka det visuella intrycket, men inte själva längden på länkarna.
Vill du korta eller byta ut länkar mellan de två modellerna så går det i de flesta fall bra, särskilt om de har samma referens på länken (t.ex. 78690 eller 72600).
Hej Chat GPTJa, länkbitarna på Rolex Oyster Perpetual 41 mm (OP41) och 36 mm (OP36) är i princip lika långa – de använder samma typ av Oyster-länk i stål med samma design. Det innebär att varje enskild länkbit är lika lång, men antalet länkar i bandet kan variera mellan modellerna beroende på boettstorlek och handledsanpassning.
Däremot finns det vissa variationer i bandets tapering (hur det smalnar av mot spännet), vilket kan påverka det visuella intrycket, men inte själva längden på länkarna.
Vill du korta eller byta ut länkar mellan de två modellerna så går det i de flesta fall bra, särskilt om de har samma referens på länken (t.ex. 78690 eller 72600).
Tack, kan man sätta på sitt befintliga spänne eller hur fungerar det?
Jag har för mig att man kan välja ett gummi som passar till vanliga spännet eller ett med vanligt törnlås.Tack, kan man sätta på sitt befintliga spänne eller hur fungerar det?
Tack, kan man sätta på sitt befintliga spänne eller hur fungerar det?
Kostar en OP med den tavlan mer än någon annan?Är det möjligt att byta tavla på en Rolex Oyster Perpetual 36 (den gamla referensen 116000)?
Är lite sugen på ett ex med sån här ”grape” tavla, men undrar om det är värt att betala premium för tavlan eller om man kan köpa ett exemplar med vilken tavla som helst och sen byta ut tavlan till denna orangea/grape?
Nej men ev. mer prisvärt att köpa en OP här + byta tavla (om man kan det) än att ge 75-80k för ett fint ex på Chrono24.Kostar en OP med den tavlan mer än någon annan?
OKej tackJag har för mig att man kan välja ett gummi som passar till vanliga spännet eller ett med vanligt törnlås.
Riktigt snyggt, tackJag har en 5 siffrig sub som jag varvat med ett lås från Daytona. Från Rubber B, jättenöjd.
Utav de tre som du visar är mitt val Everose pga tavlan.
Gul med vit tavla gillar jag inte alls
Vitguld behöver mer färg I tavlan för att väga upp.
Personligen hade jag inte köpt någon av dem utan bett att få antingen
Gulguld/Grön eller PaulNewman
Vitguld/Blå
Everose Choklad
Är du öppen för gummisnodd så är ju nya Tiff ett lite annorlunda alternativ.