Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Synd att denna rosa tavla har utgått. Nu finns endast candy pink som inte alls är lika snygg i mitt tycke.Något sött till kaffet
![]()
Den kan man fortfarande köpaSnygg! Synd att denna rosa tavla har utgått. Nu finns endast candy pink som inte alls är lika snygg i mitt tycke.
Inte samma
Jo då!Inte samma
[/QUOTE]Jo då!
Jag köpte denna OP34 ny i september 2023 och modellen finns fortfarande att köpa idag.
Eftersom urtavlan skiftar mycket beroende på hur ljuset träffar den, kan den lätt förväxlas med Candy Pink – en färgvariant som aldrig funnits i 34 mm. Candy Pink fanns bara för Oyster Perpetual i 31 och 36 mm, och slutade tillverkas 2022.
Just urtavlan är också anledningen till att jag tycker så mycket om min lilla klocka – den förändras hela tiden med ljuset och gör varje blick på den till något speciellt.
Skitdålig.![]()
Nu är jag förvirrad – är det en Frankenwatch eller ett mästerverk? Vad ska man ens kalla detta?
En Rolex WTF Master II?!?
Upplever du stor skillnad på hur denna och din precision sitter?Och så en till 34mm
![]()
Den finns:Tycker att Rolex Oyster Quartz skall ha en egen tråd, herre gud vad fina ni har till er som postat![]()
De bärs väldigt olika faktiskt. Den gamla är ju manuell och därför mycket tunnare och har även ett smalare band (19 vs 20 mm). Den nya känns mycket biffigare och bärs enligt mig därför större. Föredrar den gamlas proportionerUpplever du stor skillnad på hur denna och din precision sitter?
Frågar då jag funderar på 115200 eller 15200 som nästa köp.![]()
Första ticket slog så hårt så länken blev skev nedtill. Du får vara mer varsamGamla Nr 1.
Efter ytterligare 7 månader i sin låda tickar den snällt igång och fungerar oklanderligt
![]()
Misstänkte detta. Ska försöka lura med familjen till någon stad med mycket urhandlare så man får känna och klämma.De bärs väldigt olika faktiskt. Den gamla är ju manuell och därför mycket tunnare och har även ett smalare band (19 vs 20 mm). Den nya känns mycket biffigare och bärs enligt mig därför större. Föredrar den gamlas proportioner![]()
Den är som en gammal Volvo.Första ticket slog så hårt så länken blev skev nedtill. Du får vara mer varsam
Rolex är klockvärldens svar på Volvo…eller en Chevy SB om man är over thereDen är som en gammal Volvo.
Bara fungerar.
Rolex är klockvärldens svar på Volvo…eller en Chevy SB om man är over there
Kör hårt! Är själv ett stort fan av 34mm RolexMisstänkte detta. Ska försöka lura med familjen till någon stad med mycket urhandlare så man får känna och klämma.
”Vad sägs om en helg i Milano med barnen älskling?”
Oxford, har själv nästan bara det nu för tiden. Trevlig klocka också, mycket exitvibbar på den.Vad är det som gömmer sig under ärmen? Nytillskottet i lådan kanske?
Ja en oerhört fin klocka, kanske vissas grail. För min del blir det nog ett tillfälligt stopp för 16523 Daytonan i samlingen. Men en 126500LN kommer förr eller senare ta permanent plats i lådan. Förutsatt att inte smaken ändras, vilket den säkert gör.Oxford, har själv nästan bara det nu för tiden. Trevlig klocka också, mycket exitvibbar på den.