• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har ni gått igenom vilka alternativ som finns på Rolex hemsida och rangordnat 3-4 som mest intressanta?
Därefter kontakta din närmaste ÅF och se vad denne har hemma för "Kläm&Känn".
Det verkar som om OP inte vill spoila överraskningen med att köpa en Rolex till sin fru. Jag hade ringt och kollat bland de närmaste AD:na vilka som har störst utbud och sedan stuckit dit och låtit frun välja. Skulle det vara så att hon vill ha en modell de inte har hemma så vet hon iaf att den kommer. Även om det inte blir direkt.

Det verkar som om OP inte vill spoila överraskningen med att köpa en Rolex till sin fru. Jag hade ringt och kollat bland de närmaste AD:na vilka som har störst utbud och sedan stuckit dit och låtit frun välja. Skulle det vara så att hon vill ha en modell de inte har hemma så vet hon iaf att den kommer. Även om det inte blir direkt.
Det är ju svårt att köpa en överraskning om man inte vet vad mottagaren gillar.

Jag tycker en diamantkrans och MOP-tavla på jubilee kan vara väldigt feminit och passande medan damen kanske gillar oyster och mer "enkelt".
TS får helt enkelt luska mer i vad damen vill ha

Det är ju svårt att köpa en överraskning om man inte vet vad mottagaren gillar.

Jag tycker en diamantkrans och MOP-tavla på jubilee kan vara väldigt feminit och passande medan damen kanske gillar oyster och mer "enkelt".
TS får helt enkelt luska mer i vad damen vill ha
Det var därför jag skrev att själva överraskningen är att hon får välja en Rolex hon gillar. Men det kräver ju att butiken de åker till har många modeller hemma. Nu vet jag vilken min fru gillar, även om hon aldrig kommer bära en klocka i sitt liv, men hade jag inte vetat så är det tillvägagångssättet jag valt.

1000075756.jpg

Skulle vilja sätta gummi på senaste iterationen av stål Daytonan 126500LN. Hur går jag bäst tillväga?

Passar en oysterflex om man mot förmodan lyckas få tag på en sådan? Går det sätta original stålspännet på en oysterflex?

Skulle AD sälja mig ett nytt stålspänne och ändlänkar att sätta på tex ett Rubber b? Skulle de hjälpa mig med montering?

Skulle gärna behålla originallänken komplett utan att behöva flytta lås mellan gummi och stål och vill såklart ha originalspänne.

Vilket AM gummi är bäst på Daytona?

Vilken färg på gummit är trevligast på en panda? Svart förmodligen?

Skulle vilja sätta gummi på senaste iterationen av stål Daytonan 126500LN. Hur går jag bäst tillväga?

Passar en oysterflex om man mot förmodan lyckas få tag på en sådan? Går det sätta original stålspännet på en oysterflex?

Skulle AD sälja mig ett nytt stålspänne och ändlänkar att sätta på tex ett Rubber b? Skulle de hjälpa mig med montering?

Skulle gärna behålla originallänken komplett utan att behöva flytta lås mellan gummi och stål och vill såklart ha originalspänne.

Vilket AM gummi är bäst på Daytona?

Vilken färg på gummit är trevligast på en panda? Svart förmodligen?
Det enda jag kan svara på av ovanstående är att med dagens "regler" kan du inte köpa ett oysterflex om du inte redan äger en oysterflexmodell.
Något som givetvis kan kringgås med en hjälpsam kompis som har vad du inte har.

Nymans vägrade släppa ett löst jubileearmband till en GMT utan det skulle monteras&justeras och så kom orginaloyster i en påse.Orginalasken till jubilee fick jag inte behålla,nu var väl den plastlådan inte mycket att ha men ändå...

ÅF här hade noll problem lämna ut ett oyster till Skydweller i oöppnad orginallåda.
Kom när du vill ha,det monterat...

Att ÅF skulle hjälpa dig modifiera en klocka låter lika troligt som att Herr Elkann valsar in och ut oanmäld med en Regnbågsdaytona i näven.
Det kan säkert hända,beroende på vem du är,men förmodligen är svaret NEJ.

Som kuriosa träffade jag David Kracov (Popart-skulptören) i LasVegas bärandes en rätt unik Daytona.
En klocka enl egen utsago Rolex ( Men förmodligen mer troligt ÅF) gjort enl önskemål.

Det enda jag kan svara på av ovanstående är att med dagens "regler" kan du inte köpa ett oysterflex om du inte redan äger en oysterflexmodell.
Något som givetvis kan kringgås med en hjälpsam kompis som har vad du inte har.

Nymans vägrade släppa ett löst jubileearmband till en GMT utan det skulle monteras&justeras och så kom orginaloyster i en påse.Orginalasken till jubilee fick jag inte behålla,nu var väl den plastlådan inte mycket att ha men ändå...

ÅF här hade noll problem lämna ut ett oyster till Skydweller i oöppnad orginallåda.
Kom när du vill ha,det monterat...

Att ÅF skulle hjälpa dig modifiera en klocka låter lika troligt som att Herr Elkann valsar in och ut oanmäld med en Regnbågsdaytona i näven.
Det kan säkert hända,beroende på vem du är,men förmodligen är svaret NEJ.

Som kuriosa träffade jag David Kracov (Popart-skulptören) i LasVegas bärandes en rätt unik Daytona.
En klocka enl egen utsago Rolex ( Men förmodligen mer troligt ÅF) gjort enl önskemål.

Intressant! Ponera då att min gode vän flipparn från Schwedala eller någon annan allmänt trevlig förmåga köper loss en oysterflex från AD åt mig. Kan man då välja att endast köpa själva gummit eller kommer den komplett med vitguldsspänne och ändlänkar i vitguld?

Går det att montera en oysterflex på de ändlänkar i stål som sitter på pandan original?

Intressant! Ponera då att min gode vän flipparn från Schwedala eller någon annan allmänt trevlig förmåga köper loss en oysterflex från AD åt mig. Kan man då välja att endast köpa själva gummit eller kommer den komplett med vitguldsspänne och ändlänkar i vitguld?

Går det att montera en oysterflex på de ändlänkar i stål som sitter på pandan original?

Jag har för mig att svaret på den frågan är Ja men att det ser ut som skit.
Dvs det är glapp mellan bandhorn/boett då måtten inte överensstämmer.
Olika ref på Oysterflexmodeller vs Armband.

Det är själva gummit du köper,även om det säkert mot astronomisk kostnad,går att köpa både viklås och ändlänkar.
Om det sedan släpps ut omonterat får du fråga din ÅF.
Gissar svaren är olika beroende på vad du handlar.

Men någon mer kunnig uppdaterar säkert med helt korrekt info.

EDIT
Läste fel.
Trodde du frågade om det gick att ta ändlänkar från oysterflexmodell och montera på armbandsmodell.
Ingen aning om den konfiguration du efterfrågar är möjlig

Jag har för mig att svaret på den frågan är Ja men att det ser ut som skit.
Dvs det är glapp mellan bandhorn/boett då måtten inte överensstämmer.
Olika ref på Oysterflexmodeller vs Armband.

Det är själva gummit du köper,även om det säkert mot astronomisk kostnad,går att köpa både viklås och ändlänkar.
Om det sedan släpps ut omonterat får du fråga din ÅF.
Gissar svaren är olika beroende på vad du handlar.

Men någon mer kunnig uppdaterar säkert med helt korrekt info.

EDIT
Läste fel.
Trodde du frågade om det gick att ta ändlänkar från oysterflexmodell och montera på armbandsmodell.
Ingen aning om den konfiguration du efterfrågar är möjlig

Låter precis lika bökigt som Rolex vill att det skall vara. Efter lite efterforskning verkar det som att oysterflex varken passar befintliga ändlänkar eller spännet på stål Daytona. Då återstår endast Rubber b eller Everest med flyttat spänne. Man skulle ju velat haft riktiga ändlänkar..

Tillbaka
Topp