• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roligaste klockorna för runt 1000-lappen?

HSK

Patek
2-Faktor
Köp den vita! Klart snyggare och syns inte "50 meter bla bla" lika tydligt. För övrigt grymt snygg klocka för pengarna!
Ja jag vet. Tänkte köpa den vita först. Ville ha en vit klocka men ju mer jag kollade på den ju mer tyckte jag att den gör sig bättre som blå eller svart. Den vita och svarta finns som "made in Japan" men konstigt nog inte den blå vad jag vet. Hade varit schysst att ha det på tavlan och länken. Vet inte om det är nån skillnad annars men min länk som förvisso är rätt skön för priset är riktigt dålig kvalité, kanske är bättre på J-versionerna vem vet. Svårt att hitta annan länk som passar. Kan gå med vissa 20mm om man struntar i att ha på ändlänkarna.

Alla tre (vita och svarta "made in Japan") fanns på creationwatches för ett tag sen men sålde slut rätt snabbt.

Jag kallar de också för "poor mans Grand Seiko" :D dessa är ju dock originalet. GS är bara homage ;)
Jag tror inte att det är någon skillnad i kvalitet över huvud taget i den här prisklassen och det verkar vara rätt luddiga begränsningar för hur man använder märkningen. Det lutar åt en vit men samtidigt skär det sig om man då skulle vilja byta till gummi då den har integrerad länk. Vitt gummi? Orange? Oavsett så känns det både skrikigt och somrigt och på så sätt kanske en svart är mer allsidig.

Länkarna brukar inte vara mycket att ha förrän man kommer upp i 2000kr-klassen och uppåt, då tycker åtminstone jag att man får väldigt mycket valuta för pengarna när det gäller Seiko.

Haha ja, ren plankning för fan! :hilarious:
Riktigt fin i vit, vart har du tänkt handl ifrån?
Ingen aning men troligtvis där det är billigast. :DJag googlade lite snabbt och den verkade finnas att få tag i på eBay åtminstone.
 

Ronnie

Rolex
p1110025-jpg.1936191

Nån på Uhrforum sätter ihop rätt kul klockor av kinesiska delar. Var riktigt sugen på den här, men 44mm med den simpla urtavlan...
 
Topp