• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roligaste klockorna för runt 1000-lappen?

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Lite över tusenlappen + frakt så kanske får gult kort men jag tar det då jag gillar den skarpt och jag tycker den är för bra att inte tipsa om :)

20151014_180629.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bumpar denna, hjälper min syster med en klocka till hennes sambo. Budget 1000-1500kr. Kan sträcka sig upp till 1800-2000kr om det är rätt modell.

Har kikat på dessa, fler tips?
Önskelista
- ska även funka på läder/ canvas
- 36-40mm
- "dressig" eller flieger-stuk
- ett "kändare" märke men inget krav
- Automatisk/ mekanisk
- Gärna 10 ATM
- Gärna länk (jag som lobbar för denna så inget krav, jag kan slänga in läderband och canvas men alltid bra med en länk tänker jag)
51LZs2k4rNL.jpg

iu
Skärmklipp 2019-03-19 21.36.56.png
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ja, jag har köpt därifrån för några år sedan. Då var den i alla fall helt grön.
Googlade lite och lite oklart om sidan är aktiv, många som verkar ha fått måndagsex och svårt att få kontakt med kundtjänsten. Hade vågat beställa till mig själv men trist om det inte går vägen när det är en present. Vet du någon annan pålitlig sajt för seagull?
 

paradis

Audemars
Googlade lite och lite oklart om sidan är aktiv, många som verkar ha fått måndagsex och svårt att få kontakt med kundtjänsten. Hade vågat beställa till mig själv men trist om det inte går vägen när det är en present. Vet du någon annan pålitlig sajt för seagull?
Poljot24 på Facebook får sälja dom .Fantastisk klocka för dom pengarna .
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Bumpar denna, hjälper min syster med en klocka till hennes sambo. Budget 1000-1500kr. Kan sträcka sig upp till 1800-2000kr om det är rätt modell.

Har kikat på dessa, fler tips?
Önskelista
- ska även funka på läder/ canvas
- 36-40mm
- "dressig" eller flieger-stuk
- ett "kändare" märke men inget krav
- Automatisk/ mekanisk
- Gärna 10 ATM
- Gärna länk (jag som lobbar för denna så inget krav, jag kan slänga in läderband och canvas men alltid bra med en länk tänker jag)
51LZs2k4rNL.jpg

iu
Skärmklipp 2019-03-19 21.36.56.png
Jag äger den första fast med blå urtavla. Riktigt prisvärd. En av mina favoritklockor. Ser ut att kosta betydligt mer. MEN det är semiintegrerad länk så den funkar inte på läder eller canvas :( om man inte skulle klippa och hålla på. Bild på min och länken så det blir lättare att förstå:
IMG_20190309_224005.jpg


IMG_20190312_020207.jpg


Finns massvis med Seiko 5or annars som har en "vanlig" länk. Här är en annan 5a jag har som jag byter mellan läder och nato:
IMG_20190319_204747.jpg


En Bambino är ju inte fel. Tror det är 19mm eller om det är 21mm mellan bandhornen, kan vara bra att veta när man köper armband.

10 atm är ingen av de du skickat bilder på. Från kända märken är det ovanligt med så hög water resist för runt 1000kr. Den första Seiko är 5atm.

Mitt tips är en Seiko 5 men då får du offra vattentät till 10atm. Den gröna där från creationwatches är snygg (förutom att jag personligen hatar grönt) har tänkt köpa en blå sån.
 

DonaldCliff

Cartier
Jag äger den första fast med blå urtavla. Riktigt prisvärd. En av mina favoritklockor. Ser ut att kosta betydligt mer. MEN det är semiintegrerad länk så den funkar inte på läder eller canvas :( om man inte skulle klippa och hålla på. Bild på min och länken så det blir lättare att förstå:
IMG_20190309_224005.jpg


IMG_20190312_020207.jpg


Finns massvis med Seiko 5or annars som har en "vanlig" länk. Här är en annan 5a jag har som jag byter mellan läder och nato:
IMG_20190319_204747.jpg


En Bambino är ju inte fel. Tror det är 19mm eller om det är 21mm mellan bandhornen, kan vara bra att veta när man köper armband.

10 atm är ingen av de du skickat bilder på. Från kända märken är det ovanligt med så hög water resist för runt 1000kr. Den första Seiko är 5atm.

Mitt tips är en Seiko 5 men då får du offra vattentät till 10atm. Den gröna där från creationwatches är snygg (förutom att jag personligen hatar grönt) har tänkt köpa en blå sån.
Den första med blå tavla var väldigt fin, vad är det för ref?
 

DonaldCliff

Cartier
Bumpar denna, hjälper min syster med en klocka till hennes sambo. Budget 1000-1500kr. Kan sträcka sig upp till 1800-2000kr om det är rätt modell.

Har kikat på dessa, fler tips?
Önskelista
- ska även funka på läder/ canvas
- 36-40mm
- "dressig" eller flieger-stuk
- ett "kändare" märke men inget krav
- Automatisk/ mekanisk
- Gärna 10 ATM
- Gärna länk (jag som lobbar för denna så inget krav, jag kan slänga in läderband och canvas men alltid bra med en länk tänker jag)
51LZs2k4rNL.jpg

iu
Skärmklipp 2019-03-19 21.36.56.png
Vad är det för ref på den första?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det finns även en variant med vit tavla - SNKD97. Jag hade ingen aning om att denna serie av poor man's GS/SBGN00x fanns och är sugen på att beställa en som beater men då är frågan om man ska ha en vit eller en svart. Det lutar dock åt den vita som känns mer clean och lättläst.
serveimage(4).jpg


serveimage(5).jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det finns även en variant med vit tavla - SNKD97. Jag hade ingen aning om att denna serie av poor man's GS/SBGN00x fanns och är sugen på att beställa en som beater men då är frågan om man ska ha en vit eller en svart. Det lutar dock åt den vita som känns mer clean och lättläst.
serveimage(4).jpg


serveimage(5).jpg
Köp den vita! Klart snyggare och syns inte "50 meter bla bla" lika tydligt. För övrigt grymt snygg klocka för pengarna!
 

DonaldCliff

Cartier
Det finns även en variant med vit tavla - SNKD97. Jag hade ingen aning om att denna serie av poor man's GS/SBGN00x fanns och är sugen på att beställa en som beater men då är frågan om man ska ha en vit eller en svart. Det lutar dock åt den vita som känns mer clean och lättläst.
serveimage(4).jpg


serveimage(5).jpg
Riktigt fin i vit, vart har du tänkt handl ifrån?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det finns även en variant med vit tavla - SNKD97. Jag hade ingen aning om att denna serie av poor man's GS/SBGN00x fanns och är sugen på att beställa en som beater men då är frågan om man ska ha en vit eller en svart. Det lutar dock åt den vita som känns mer clean och lättläst.
serveimage(4).jpg


serveimage(5).jpg
Ja jag vet. Tänkte köpa den vita först. Ville ha en vit klocka men ju mer jag kollade på den ju mer tyckte jag att den gör sig bättre som blå eller svart. Den vita och svarta finns som "made in Japan" men konstigt nog inte den blå vad jag vet. Hade varit schysst att ha det på tavlan och länken. Vet inte om det är nån skillnad annars men min länk som förvisso är rätt skön för priset är riktigt dålig kvalité, kanske är bättre på J-versionerna vem vet. Svårt att hitta annan länk som passar. Kan gå med vissa 20mm om man struntar i att ha på ändlänkarna.

Alla tre (vita och svarta "made in Japan") fanns på creationwatches för ett tag sen men sålde slut rätt snabbt.

Jag kallar de också för "poor mans Grand Seiko" :D dessa är ju dock originalet. GS är bara homage ;)
 
Topp