• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ronex klocka.

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Bevakade faktiskt denna som som slutade för ett par dagar sedan. Ångrar lite att man inte slog till.

Känns dyrt med tanke på skicket. Ska man köpa ett till vrak för att plocka ihop en fungerande är man ju uppe i över tusenlappen. Det finns ett fungerande ex hos handlare för mindre än så just nu. Gissar att någon nörd värderade kartongen högt.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Känns dyrt med tanke på skicket. Ska man köpa ett till vrak för att plocka ihop en fungerande är man ju uppe i över tusenlappen. Det finns ett fungerande ex hos handlare för mindre än så just nu. Gissar att någon nörd värderade kartongen högt.

Gör det? Ballt, har inte forskat. Känns som något som skulle kunna bli värt en del in a future far far away.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det här känns också svindyrt. 960 plus frakt för diffust skick och inte komplett med pistolen. Det finns massor av liknande TV-spel från den här tiden och även om det finns en del undantag tror jag att de flesta är värda under femhundringen iallafall. Även om jag hoppas att många lyssnar på Denkes podd så gissar jag att vi är för få för att just Ronex TV-spel skulle dra iväg särskilt mycket.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag tycker Ronex-historien är ett fantastiskt tidsdokument, men stämmer nog att det ska mer till för att det ska dra iväg. Skulle vara kul om det dök upp fler liknande historier som kunde injicera liv i okända märken.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Min senaste, en Ronex typ R-1366. Visade sig tyvärr inte ha full funktion. Visar vad klockan är och kan spela ett par radiokanaler. Men autodimmer, skalbelysning, alarm, med mera fungerar inte eller bristfälligt. Om någon vill testa att pyssla om den lite går bra att ta över. Annars hamnar den nog i elektronikåtervinningen.
7593723B-5933-40C2-B281-745C8FE4F0C8.jpeg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här känns också svindyrt. 960 plus frakt för diffust skick och inte komplett med pistolen. Det finns massor av liknande TV-spel från den här tiden och även om det finns en del undantag tror jag att de flesta är värda under femhundringen iallafall. Även om jag hoppas att många lyssnar på Denkes podd så gissar jag att vi är för få för att just Ronex TV-spel skulle dra iväg särskilt mycket.

Jag tycker Ronex-historien är ett fantastiskt tidsdokument, men stämmer nog att det ska mer till för att det ska dra iväg. Skulle vara kul om det dök upp fler liknande historier som kunde injicera liv i okända märken.

Verkligen, även om Ronex blivit lite kul grej i vårt mikrokosmos så bär det nog inte hela vägen till Moonswatch eller hur man nu ska uttrycka det. Men det är en bra story! :)
 
Topp