Ronex Chrono-Solar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte armen ...Men med en läderrem på låret kanske.Måste ju posta denna. Lite otymplig som armbandsur, men likväl en Ronex.
Inte armen ...Men med en läderrem på låret kanske.
Helt klart en bra kandidat för mars 2022. Ett batteripack i bältet bara eller solpanel på kepsen.Kan vara värt ett försök! Behöver lösa mobil strömförsörjning också.
Helt klart en bra kandidat för mars 2022. Ett batteripack i bältet bara eller solpanel på kepsen.
@Denke , den borde väl ha ett backupbatteri. En 9V 6LF22, med tryckknappar.Helt klart en bra kandidat för mars 2022. Ett batteripack i bältet bara eller solpanel på kepsen.
@Denke , den borde väl ha ett backupbatteri. En 9V 6LF22, med tryckknappar.
Glöm inte, RH-garanti!Måste ju posta denna. Lite otymplig som armbandsur, men likväl en Ronex.
Vill minnas att den saknar det.@Denke , den borde väl ha ett backupbatteri. En 9V 6LF22, med tryckknappar.
Aj, rackarns! I så fall tycker jag nog att @Denke kan få slippa den i nästa års OWG.Glöm inte, RH-garanti!
Vill minnas att den saknar det.
Icke! Jag har skissat på en lösning med ett litiumbatteri och en växelriktare i en "handlovsväska". Det finns inga giltiga undanflykter.Aj, rackarns! I så fall tycker jag nog att @Denke kan få slippa den i nästa års OWG.
Hugger @Denke på det upplägget, ja då får jag nog lov att signa upp mig för OWG-2022, med en alldeles normal handledsklocka. Första gången för mig isf.Icke! Jag har skissat på en lösning med ett litiumbatteri och en växelriktare i en "handlovsväska". Det finns inga giltiga undanflykter.
Icke! Jag har skissat på en lösning med ett litiumbatteri och en växelriktare i en "handlovsväska". Det finns inga giltiga undanflykter.
Åh, jäklar...!
Äntligen får man posta i den här balla tråden!
Hittade den här på Tratten ihopblandad med en hög skräpklockor. Nytt batteri och lite rengörning var allt som behövdes.
Rätt lustig klocka. Observera det lilla segmentet som skiljer AM/PM. Helt omöjligt att se skillnad utan lupp.
De enda funktioner som finns är alarm och datum. Alarmet kan man iofs väcka grannarna med.
Ja det är det nog. Det är inte märkt men ändlänkarna passar perfekt så kan inte tänka mig annat.Nice! Samma modell som min. (se tidigare i denna tråd) Är det original-armbandet?
Lyfter tråden finns lite trevlig lyssning om Ronex på KS-podden med Denke och Berns.
Mäktigt att tråden fortfarande lever!
Edit: Snyggt inlägg Denke i KS Magazine om Ronex och i mitt tycke snygg bild på en mkt snygg klocka, killen som bär den kanske inte är så snygg men klockan är som sagt snygg!
Jag har en ständig bevakning på Ronex på diverse auktonsställen. Trålar brett men det är sällan det kommer upp bra grejer. Men plötsligt så kan det ju hända.Bra initiativ!
Är det någon som sitter på andra Ronex-produkter än armbandsur och klockradios? Vet att de sålde en del annat kul. Någon som har något i gömmorna?
Har inte köpt något än men håller utkik efter ett TV-spel. De verkar inte behöva vara särskilt dyra.Bra initiativ!
Är det någon som sitter på andra Ronex-produkter än armbandsur och klockradios? Vet att de sålde en del annat kul. Någon som har något i gömmorna?
Har inte köpt något än men håller utkik efter ett TV-spel. De verkar inte behöva vara särskilt dyra.