• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RPR säger att Batman utgått

Längre gångreserv är ju bara en fördel om man behöver det. Kan lika gärna vara en nackdel avseende gångavvikelse som riskerar att bli högre då klockan troligtvis spenderar mer tid i "ouppdraget" läge. Tveksamt värde i den "utvecklingen"...
Inte med Rolex urverk gosse. Flera av deras urverk har 72h gångreserv sedan tidigare och samtliga de jag testat håller tiden perfekt fram tills de stannar över 72h. Rolex nyare urverk är sjukt stabila även med låg gångreserv, de vet vad de gör...

Inte med Rolex urverk gosse. Flera av deras urverk har 72h gångreserv sedan tidigare och samtliga de jag testat håller tiden perfekt fram tills de stannar över 72h. Rolex nyare urverk är sjukt stabila även med låg gångreserv, de vet vad de gör...
Mycket möjligt. Läste dock nyligen en artikel där man just för det nya verket tog upp sannolikheten för sämre tidshållning. Jag har ingen Rolex att jämföra men har upplevt det med enklare verk. Den artikeln jag tänkte på verkade vederhäftig. Sedan är ju ändå variationen mellan olika verk o olika bärare ev en större faktor o då spelar det ju ingen roll. Jag har bara svårt att se fördelen. Om man inte ständigt kör en annan "helgklocka" o lägger av sig Rollen fredag kväll o tar på den på vägen till bruket på måndag morgon.

Tillbaka
Topp