• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rydbergs ur, Väla, Helsingborg

Mannen skyllde på att han var tvungen att låsa upp och hämta handskar osv, tycker också att det var dåligt samtidigt som jag förstår att de inte vill låta en minderårig titta på klockorna. Tycker själv att alla kunder skall bedömas lika, inte utifrån ålder och utseende.

Edit: Jag bar min Omega SMP chrono, tycker väl att det borde påverkat personalens bemötande lite iallafall
De ska ju inte påverka vad du har runt armen såklart, men de gör garanterat det iallafall.

Mannen skyllde på att han var tvungen att låsa upp och hämta handskar osv, tycker också att det var dåligt samtidigt som jag förstår att de inte vill låta en minderårig titta på klockorna. Tycker själv att alla kunder skall bedömas lika, inte utifrån ålder och utseende.

Edit: Jag bar min Omega SMP chrono, tycker väl att det borde påverkat personalens bemötande lite iallafall

Tror inte det iden butiken.
Då damerna där inte visste vad en GMT var och blev irriterade när jag beskrev funktionen.

En uppdatering kring min IWC.
Jag ringde upp Rydbergs och bad om en förklaring, vad som ingick i priset osv. De förklarade att IWC skulle ersätta kronan samt polera klockan. Jag frågade om det inte ingick något mer och personen jag talade med sa nej. Därefter frågade jag om det ingick en fullservice på klockan eller inte, vilket det tydligen gjorde.
Så klockan får alltså en fullservice vilket kostar 6-nånting. Inget konstigt där således, förutom att de inte nämner den lilla detaljen. :banghead:

Den här tråden hamnar inte tillräckligt högt upp när man Googlar på "Rydbergs ur" imho :)
Edit: tråden är nyskapad så det kanske tar sig efter ett tag. Jag är inte så insatt i sökmotorer.
OT: Klocksnack är för litet för att ge något större genomslag hos Google. Vill man få upp något högt upp i resultatlistan är Flashback ett bra ställe. Google verkar scanna den siten ett par gånger om dagen.

Vad tråkigt att höra om butikens rykte här på formuet. Personligen har jag varit inne några gånger och stått och dregglat vid Omega montern. Har aldrig vågat samla mod för att fråga om jag får testa en Omega SMPc och efter att ha läst dessa skräckhistorier kommer jag definitivt inte göra det i framtiden heller. Synd nu när NT har konkat och allting...

Vad tråkigt att höra om butikens rykte här på formuet. Personligen har jag varit inne några gånger och stått och dregglat vid Omega montern. Har aldrig vågat samla mod för att fråga om jag får testa en Omega SMPc och efter att ha läst dessa skräckhistorier kommer jag definitivt inte göra det i framtiden heller. Synd nu när NT har konkat och allting...
Klart du ska testa om du är intresserad!
Snacka med Johan, har köpt lite av honom. Funkat bra!

Klart du ska testa om du är intresserad!
Snacka med Johan, har köpt lite av honom. Funkat bra!
Jo men det blir isåfall första gången jag prövar en klocka i klockaffär. Går egentligen inte i köptankar utan tänkte mest kolla vilken storlek som skulle passa mig för att sedan nästa år inhandla en till mig själv i examenspresent. :)

Tycker det är fantastiskt att det finns så många här som tycker om fina klockor men samtidigt verkar många tappa verklighetsuppfattningen om hur många som köper dessa klockor. Normalt sett går anställda efter Handelsavtal om man räknar bort de absolut anrikaste butikerna vilket också gör att de förtjänar sin status och vet vad dom snackar om. Med det sagt så är det allt som oftast folk som tycker om stil och klockor i butikerna men ibland råkar någon ha en dålig dag och ibland kanske det är första månaden på jobbet då Handels har stor trafik på sina anställda. Vill poängtera att detta inte har med butiken i fråga å göra då jag inte vet hur de jobbar men har träffat ett antal av dom några gånger och är av uppfattningen att dom har mycket bra koll och gött folk på ren göteborgska. Vill vi att det ska vara mer än en handfull butiker i Sverige som kan visa upp något annat en parfymklockor så börja med att tänka hur lång tid det tog innan du fick bra koll på alla klockor och hur mycket du har kvar att lära. Sen ska en säljare alltid göra allt som går för att göra sin kund nöjd och naturligtvis även stolt visa upp sina varumärken oavsett kund men här har inte jag vart med så det är inte min sak att kommentera. Långt inlägg och tror det är mitt första här så va tvungen att skriva av mig lite :) Må bra gott folk och stå inte och sucka åt stackarna i Icakassan för att de håller på och lära sig sitt jobb.

Tycker det är fantastiskt att det finns så många här som tycker om fina klockor men samtidigt verkar många tappa verklighetsuppfattningen om hur många som köper dessa klockor. Normalt sett går anställda efter Handelsavtal om man räknar bort de absolut anrikaste butikerna vilket också gör att de förtjänar sin status och vet vad dom snackar om. Med det sagt så är det allt som oftast folk som tycker om stil och klockor i butikerna men ibland råkar någon ha en dålig dag och ibland kanske det är första månaden på jobbet då Handels har stor trafik på sina anställda. Vill poängtera att detta inte har med butiken i fråga å göra då jag inte vet hur de jobbar men har träffat ett antal av dom några gånger och är av uppfattningen att dom har mycket bra koll och gött folk på ren göteborgska. Vill vi att det ska vara mer än en handfull butiker i Sverige som kan visa upp något annat en parfymklockor så börja med att tänka hur lång tid det tog innan du fick bra koll på alla klockor och hur mycket du har kvar att lära. Sen ska en säljare alltid göra allt som går för att göra sin kund nöjd och naturligtvis även stolt visa upp sina varumärken oavsett kund men här har inte jag vart med så det är inte min sak att kommentera. Långt inlägg och tror det är mitt första här så va tvungen att skriva av mig lite :) Må bra gott folk och stå inte och sucka åt stackarna i Icakassan för att de håller på och lära sig sitt jobb.
Absolut kan det vara så att folk är nya på jobbet, det motsätter sig nog ingen utav oss, men bemötandet som vissa forummedlemmar beskriver kan inte hänföras till att "man är ny på jobbet".

Precis som @forsii skriver så handlar det inte om att folk inte kan vara nya på jobbet. Det handlar om nonchalans från dem anställda och om dåligt bemötande. När jag jobbade i butik och en kund frågade något som jag inte hade svar på så var det bara att säga att man ej hade koll men kunde fråga någon av dem andra som jobbade.

Att vara trevlig har väl ingenting med det faktiska kunnandet att göra?

Mitt första inlägg här på Klocksnack och väljer att lyfta den här gamla tråden. Har bara köpt en dyrare klocka från Rydbergs och det var för många, många år sedan. Minns butiken och servicen i den gamla lokalen som trevligare och mer personlig, även om det kanske är nostalgi. Under senare år har jag mest besökt butiken för att titta och prova, antingen själv eller med bekanta, eller för enklare arbeten som batteribyten. Har varit blandad kompott i bemötande, jag har fått titta och prova men aldrig mött någon större entusiam från dom anställda. Dom verkar inte speciellt sugna på att sälja in klockorna eller ha någon större passion för det dom säljer. Det är ganska förödande i en tid då klockor faktiskt inte är något vi behöver längre och mer en lyx och hantverk vi vill unna oss. Ska sägas att jag har mött bättre och sämre personer både inom service och försäljning, men överlag är inte upplevelsen positiv och droppen blev ett rätt arrogant bemötande vid ett mindre serviceärende för en kort tid sedan. Dom två senaste dyrare klockorna jag köpt inköptes på Carlssons Ur och på Mårtenssons i Halmstad. Nu föll valet av dom handlarna visserligen på sortimentet, men upplevelsen var väldigt positiv hos båda. Dom förstod sig på repeat business och bra service. Sörjer fortfarande lite över att Carlssons Ur fick stänga.

Hade ett ärende om att justera länk på en Cartier Santos som vad jag förstått inte är det enklaste och smidigaste att göra, Rydbergs löste det snabbt och smidigt så får faktiskt ge dem eloge för det! Slapp en tur till närmsta Cartier-butik (Köpenhamn) tack vare det!

Jag hade en underlig upplevelse sist jag var där inne och browsa. Bad artigt och frågande om jag hade kunnat få prova en klocka då jag gick i köptankar.
Jag ställde lite frågor och frågade den äldre herren vad han tyckte om urverket och om dom fick in en specifik modell inom en snar framtid. Det var ett stakande samtal, med minimalt engagemang från säljarens sida.
Nu till det lustiga, han öppnar glasdörrarna och låter dessa vara öppna, dock så att den ena dörren är precis vid mitt ansikte och utsidan av dörren är så att säga precis framför min person. Vi snackar ca 3 cm, det fanns ingen möjlighet för mig att gå åt sidan heller. Då jag inte uppskattade att ha den så nära och att den var ivägen för mig så valde jag(dumt kanske) att putta fram dörren samtidigt som jag sa att jag aktar denna så jag kan se ordentligt. Då får säljaren en skräckslagen blick och slänger sin hand på dörren och drar den mot montern som i en rörelse att förhindra mig från att potentiellt stoppa in handen i skåpet.

Efter detta sa jag att det är bra tack, och gick där ifrån. Tycker det var ett konstigt bemötande, och till en viss del dömande.

Den yngre killen i affären ska dock ha cred, kunnig hjälpsam och trevlig!

Jag köpte min omega där för några år sedan. Jag tror att de är mycket vana vid att folk vill titta och testa deras klockor utan att köpa. Nackdelen med att ligga i ett köpcentrum. När de förstår att man vill handla blir de desto mer engagerade.

Jag vet inte hur ni är, men man köper ju säljaren. Måste man gå in och vara stensäker på ett köp så är det inte positivt. Ett positivt och inspirerande bemötande kan leda till ett köp en dag, vecka, månad eller år senare.

De har sponsrad reklam om 20% på black friday. Igår fanns det kommentarer om att de höjt sina priser på pris inför rean. Dessa kommentarer är idag borta.

Tillbaka
Topp