• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rydbergs ur, Väla, Helsingborg

De har sponsrad reklam om 20% på black friday. Igår fanns det kommentarer om att de höjt sina priser på pris inför rean. Dessa kommentarer är idag borta.

Bara och jämföra mot andra handlare om så är fallet, Sjöö Sandström hade dom samma priser som en annan handlare i alla fall?

Aha! Nog inget unikt att priserna höjs innan reor... Svinigt beteende.
Det är dessutom olagligt och om det stämmer att en butik systematiskt höjer priserna innan en rea och hänvisar till det som ordinarie pris kan man anmäla det till Konsumentverket:
Det är inte tillåtet att höja priset på en vara innan rean startar och sedan locka med rea på den. Då är det ju inte ett ordinarie pris. Reapriserna ska vara väsentligt lägre än butikens normala pris på varorna och tjänsterna.
https://www.hallakonsument.se/klaga...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/
https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/

De har sponsrad reklam om 20% på black friday. Igår fanns det kommentarer om att de höjt sina priser på pris inför rean. Dessa kommentarer är idag borta.

Var inne och kollade på hemsidan när jag såg BF erbjudandet och noterade också att det kändes som vissa priser höjts en hel del. Rydbergs är nog inte ensamma om det dock.

Köpte en Oris på deras internetshop, ställde massa jobbiga frågor om olika klockor. De var tålmodiga och vänliga hela vägen. Har funkat smärtfritt, förutom en något lång väntetid på klockan. Fick 20 % rabatt också, från listpriset. Trist att höra alla dåliga erfarenheter, jag måste dock påpeka att jag är nöjd med köpet hos dem. /Filip

Tycker att butiken har ett bra sortiment och gillar att kika förbi då och då samt handlat klockor och tillbehör. Bemötandet har i huvudsak varit bra men den äldre herren har varit lite knepig och småaktig (snål) ibland.

Tillbaka
Topp