• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rydbergs ur, Väla, Helsingborg

Har du inte fått ett skriftligt kostnadsförslag som du accepterat? Jag tror att det är pris för service och i så fall ska butiken såklart upplysa dig om det. Jag tycker du ska kontakta IWC och berätta om din upplevelse. Jag tror att det är pris för service och i så fall ska butiken såklart upplysa dig om det. Om det är enbart priset för en stånkrona så försöker butiken blåsa dig.
Inte fått något skriftligt alls mer än ett inlämningskvitto från när jag lämnade in den första gången. Ska konstanta dem imorgon och kolla exakt vad som ska göras med klockan och eventuellt kontakta IWC direkt.

Rydbergs Ur är skit, var där i somras när jag var nere hos farbror Jabla. Sämsta bemötandet ever, så jag är inte ett dugg förvånad @Holmqvist! Personligen så ska det vara mycket till innan jag sättet min fot där!

Hoppas att dom är mer kunniga på krimskramset dom säljer än vad dom är beträffande klockor!

Inte fått något skriftligt alls mer än ett inlämningskvitto från när jag lämnade in den första gången. Ska konstanta dem imorgon och kolla exakt vad som ska göras med klockan och eventuellt kontakta IWC direkt.
Låter ju inte bra, se till att få skriftligt av Rydbergs på vad du betalar för och kontakta IWC så snabbt det går så du inte behöver betala över 6 papp för en ny krona.

Låter ju inte bra, se till att få skriftligt av Rydbergs på vad du betalar för och kontakta IWC så snabbt det går så du inte behöver betala över 6 papp för en ny krona.

Försäkringsbolaget har redan sagt att de tar kostnaden för ärendet, behöver bara betala självrisken vilket är rätt skönt. Dock är det ju väldigt intressant att veta för framtida beslut om de försöker blåsa mig eller om de har inkluderat en service utan att informera mig om detta.

Bad om kostnadsförslag på en ny tavla till en Breitling. Fick exakt detta svar "om något ska ändras på klockan måste den gå till Breitling".
Jo, det förstod jag väll, men det var inte frågan..

Även jag har fått tråkigt bemötande vid varje besök på Rydbergs. Det var besvärligt att få hjälp med att beställa ett läder till min Datejust och när jag har varit där för att titta på en Speedmaster har de varit mycket ointresserade, som att de verkligen inte vill sälja en klocka till mig.

Personligen blev jag hyggligt bemött när jag köpte en SMPc där för knappt tre år sedan. Det var dock ägaren till butiken som jag hade att göra med tror jag. Jag får dock inte känslan av att det är några klockentusiaster som jobbar där direkt...

Lämnade nyss in min Aquatimer2000 hos Rydbergs på Väla ( där den är köpt) på grund av att min krona var trasig. Efter inlämningen så ringer de o berättar vad felet på klockan var, att den måste skickat till Schweiz samt att de ¨glömmde¨ att informera mig om att det kostar 500 för dem att kolla på den och att jag nu var skyldig att betala dem detta vid uthämtning av klockan. Klockan skickades ner till IWC och kommer att kosta 6190:- för byte av kronan. I detta pris ingår polering men man får ingen prissänkning om man inte vill att klockan ska poleras, vilket är väldigt underligt.
Hm, de kan ju inte bara glömma en kostnad, och sedan lägga till den efteråt, för då har du inte haft någon chans att ta ställning till den.

Jag har köpt en omega smp (för ca 6 år sedan) på Rydbergs. efter det har jag varit där otaliga gånger och tittat, prövat och köpt armband, kortat länk osv. Har alltid fått ett bra bemötande och de har tagit sig tid för mig. Senast var för två-tre månader sedan när jag prövade seiko astron där och pratade lite om dem.
Känner inte igen beskrivningarna i tråden.

Jag har köpt en omega smp (för ca 6 år sedan) på Rydbergs. efter det har jag varit där otaliga gånger och tittat, prövat och köpt armband, kortat länk osv. Har alltid fått ett bra bemötande och de har tagit sig tid för mig. Senast var för två-tre månader sedan när jag prövade seiko astron där och pratade lite om dem.
Känner inte igen beskrivningarna i tråden.

Samma butik vi pratar om?

Trist, men jag känner inte heller igen bemötandet. Har köpt min Longines där, min fru har köpt sin Tag Heuer där, vi fönstershoppade ordentligt, ställde frågor, prutade, reklamerade, frågade tillbehörspriser och hade oss. Inga problem, inget taskigt bemötande.

Bumpar denna tråd,
Var där idag och trots att butiken var tom (konstigt nu såhär nära jul) får man inget trevligt bemötande. Jag frågar sedan en äldre man om lite info om två klockor (IWC Ingenieur och Omega Aqua terra). Som svar får jag följande "De är bra klockor båda två" får jag som svar, helt ointresserad av att ens försöka sälja in klockorna. Dåligt bemötande och ointresserad personal, rekommenderas inte!

Bumpar denna tråd,
Var där idag och trots att butiken var tom (konstigt nu såhär nära jul) får man inget trevligt bemötande. Jag frågar sedan en äldre man om lite info om två klockor (IWC Ingenieur och Omega Aqua terra). Som svar får jag följande "De är bra klockor båda två" får jag som svar, helt ointresserad av att ens försöka sälja in klockorna. Dåligt bemötande och ointresserad personal, rekommenderas inte!

Det är därför butiken är tom. :)

Ptja.... brukar inte de mig in i dessa diskussioner men "biffen" har jag plågat sedan 3-4 år tillbaka. Ex antal gånger de fått bom på mig när de aviserat om tidlåset på iwc montern.

Men när jag väl köpte min speedy kom de ihåg mig och frågade ifall det var jag som provat typ 46 klockor under 3 års tid :D

Affär blev det och allt detta pga deras bemötande under åren som varit TOP!

Jag drar mig inte för att handla hos gråisar och hade +watch i sikte som var "några 1000kr" billigare så gav jag Rydbergs pengen istället. Är det inte det som tjatas om ständigt? :facepalm:

Nåja de får en hiss av mig iaf

Har ingen personlig erfarenhet av Rydbergs Ur. Har bara passerat butiken genom åren och kanske tittat in lite snabbt för att se vad de haft i montrarna. Det har aldrig lockat mig att köpa en exklusivare klocka på ett köpcentrum likt Väla. Om jag skulle vara intresserad av något av märkena som finns där hade jag köpt på annat håll i någon citykärna med en butik med genuint rykte och personlig service utomlands eller inom Sverige.

Angående trycktest har jag låtit Art Metall göra det på tre av mina klockor. Jag tror inte de har utrustningen in-house utan att det är någon utanför som äger den utrustningen och utför trycktesterna.

Bumpar denna tråd,
Hehe. Gubben har iofs rätt. :)

Enligt allabolag så går butiken hyggligt (min tolkning av siffrorna), så stilen funkar uppenbarligen för dem. Skulle vara intressant att veta hur stor del av omsättningen som den dyrare delen av sortimentet står för. Att sälja klockor till klocknördar är nog inte prio ett.

Enligt allabolag så går butiken hyggligt (min tolkning av siffrorna), så stilen funkar uppenbarligen för dem. Skulle vara intressant att veta hur stor del av omsättningen som den dyrare delen av sortimentet står för. Att sälja klockor till klocknördar är nog inte prio ett.
De kan nog kränga en och annan DW nu vid juletid men jag tvekar på att de säljer speciellt många i 50 000 kronors klassen. Själv skulle jag aldrig få för mig att köpa något på Rydbergs!

Skönt att fler upplevt samma, så man inte var ensam att tolka det så.
Tråkig då de har ett intressant utbud.
Drar mig från att gå dit

Dom säljer smycken, billiga klockor och annat krimskrams också. Kan tänka mig att det är där som dom säljer.
Kommer aldrig gå in där igen.

Så du menar att du bad om att få se på en klocka/klockor men att du blev nekad? I så fall är det ju katastrof.
Det är de absolut! Men tror de ligger något i dedär. Gick in med en longines och började spana brattar, stod väl där kanske 5 min. Vid ett annat tillfälle hade jag min speedy på, då kom de och frågade om jag ville kila på något speciellt.
Men vi 20 åringar kanske inte är den största målgruppen direkt!

En uppdatering kring min IWC.
Jag ringde upp Rydbergs och bad om en förklaring, vad som ingick i priset osv. De förklarade att IWC skulle ersätta kronan samt polera klockan. Jag frågade om det inte ingick något mer och personen jag talade med sa nej. Därefter frågade jag om det ingick en fullservice på klockan eller inte, vilket det tydligen gjorde.

Så du menar att du bad om att få se på en klocka/klockor men att du blev nekad? I så fall är det ju katastrof.
Mannen skyllde på att han var tvungen att låsa upp och hämta handskar osv, tycker också att det var dåligt samtidigt som jag förstår att de inte vill låta en minderårig titta på klockorna. Tycker själv att alla kunder skall bedömas lika, inte utifrån ålder och utseende.

Edit: Jag bar min Omega SMP chrono, tycker väl att det borde påverkat personalens bemötande lite iallafall

Tillbaka
Topp