• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Inte var dag man ser en 3017 med "Poljot" i kyrilliska bokstäver till salu...

1650267668594.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Man får nog ta det för vad det är från båda sidor. Får man en halvsanning från endera sidan så skall man nog vara nöjd. Tror man får lägga det åt sidan och se på möjliga utfall och fundera på vad som är bäst och försöka stödja det alternativet. Jag kan tycka det är märkligt att man inte redan diskuterar mer hur vi skall kunna minska vår förbrukning och ev exportera energi så att andra länder kan kapa delar av sitt beroende av rysk gas/olja. Sänk temperaturen en grad så hade vi hela Ungerns beroende avklarat läste jag någonstans. En ny oljekris så att säga.


En balja kaffe på det.
20220418_060936.jpg

En ännu större subventionering solceller på villor/bostadsrätter/större byggnader ifrån staten? Kanske lån till solceller för väldigt låg fast ränta. Tror inte jättemånga är villiga att ändra sina vanor tyvärr.

Trots att kriget är hemskt, har klimatdebatten hamnat i skymundan, iallafall i nyheterna. Hoppas nästan att kriget kan hjälpa till att minska beroendet av olja generellt i världen.

Nåja, hoppas också att Ukraina lyckas slänga ut ryssarna och att ryssarna därefter tar bort Putin från styret och går mer åt demokrati (även om jag är skeptisk om att allt kommer ske inom snar framtid).

Nej, nu får det bli en Zilant istället för massa politik...

20220418_093819.jpg
 

Vostok

Audemars
Tror du inte PostNL har antagit samma hållning som PostNord?
Jo det kan man tycka men infon på deras sida är ju från 2022-04-15 och där står det bara att fraktkostnaden har ökats av ryskaposten, så det verkar ju vara "business as usual" i övrigt..
Dock lite info om att dom får gå andra vägar över Serbien, Turkiet, Förenade Arabemiraten osv pga. stängt luftrum över Europa..


Finns även lite mer info över betalningssätt osv från 22-03-09:
 

Utvisaren

Patek
C1A0037F-6047-4D57-819A-ACE6F8552E7D.jpeg

Dricker bärs och låtsats som att jag inte måste åka till jobbet imorgon. Skål!
Första arbetsdagen i veckan är ändå s**t, så man kan lika gärna kröka till det dan innan. Bra initiativ!
Det är som i Finland, där skall firmafester vara på torsdagar. Man vill ju inte vara bakis på sin lediga tid liksom. :hungry: 😁
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
No shit. Dubbla mot de som normalt redan är överprisade 100%. För en textrad. 🤔🥶😁

Jag tycker de är undervärderade om de går för 5-6 balalajkor. En kyrillisk 3017 borde åtminstone kosta 12 - 14.000 kr, och det är ju småpengar jämfört med klockor som har en liten silvrig krona på urtavlan... de om några är totalt överprisade. 😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag tycker de är undervärderade om de går för 5-6 balalajkor. En kyrillisk 3017 borde åtminstone kosta 12 - 14.000 kr, och det är ju småpengar jämfört med klockor som har en liten silvrig krona på urtavlan... de om några är totalt överprisade. 😂

Nej, de borde kosta max 1000:- , Iallafall för mig. För dig får de gärna kosta 14k 😉
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp